העידן החדש של "תיק העיתונות" – בעזרת ה-IT

שותפות חדשה בין מלם תים ושתי חברות מדיה הביאה להקמת מיזם לאיסוף וניטור מידע מכלי תקשורת, ומתחרה ראש בראש עם השחקן הוותיק בתחום - קבוצת יפעת

יונתן חסידים, מנכ"ל MIG AI.

אחד האתגרים המורכבים של כל איש שיווק, דובר ואיש יחסי ציבור הוא היכולת לדעת מה כתבו ושידרו על החברה שבה הוא עובד, או על החברות שמהוות הלקוחות שלו, בכל אמצעי תקשורת שקיים – מסורתי (אתרי אינטרנט, עיתונות מודפסת, רדיו וטלוויזיה) וברשתות החברתיות. הלקוחות הפנימיים של הדוברים ומשרדי היח"צ – מנכ"לים ומנהלים בכירים, רגילים לקבל בכל תקופה קבועה "תיק עיתונות", שבו מופיעים כל הפרסומים על החברה שלהם.
בעבר, לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות, החיים של בעלי תפקידים אלה היו קלים יותר. אלא שמאז פרוץ האינטרנט לחיינו, ובפרט בעידן הרשתות החברתיות, האתגרים בתחום הזה נעשו מורכבים יותר. הצורך בפלטפורמה אחת שתשקף למנהלים את מה שמתפרסם על החברה שלהם בכל המדיות הייתה חסרה. קיימים פתרונות שונים, אבל חלק גדול מהם אלה פתרונות נקודתיים – לפלטפורמה מסוימת או לסוג מסוים של מידע.

השחקן הוותיק בתחום הוא קבוצת יפעת, אבל הוא לא לבד: בתחילת ינואר השנה הוקמה חברה חדשה בשם MIG AI, שמצהירה, לפחות לפי האתר שלה, שהיא מציעה פתרון כולל, של 360 מעלות, לכל אתגרי איסוף המידע, ניטורו והניתוח שלו מכל פלטפורמה קיימת, כולל קבוצות סגורות ברשתות החברתיות. מדובר בשותפות מעניינת של שלוש חברות: סקופר, מדיה פורסט ומלם תים, שמביאה את הטכנולוגיה. במיזם החדש הושקעו 25 מיליון שקלים, והוא נותן מענה למגוון רחב של לקוחות – החל מדוברים, יחסי ציבור, מנהלי שיווק ואנשי תקשורת, וכלה במנהלים בארגונים, שהמידע הוא כלי מרכזי עבורם לקבלת החלטות.

"עומס המידע הולך וגדל – ומגביר את הצורך בפתרון כולל"

סקופר ומדיה פורסט מגיעות מעולם התקשורת, והן עסקו בניטור מידע, בצורה זו או אחרת, עוד לפני הקמת המיזם החדש. לפני כשנתיים חשב מנכ"ל סקופר דאז, יונתן חסידים, על רעיון כיצד לתת מענה לצורך זה. "הרשתות החברתיות שינו לחלוטין את הדרך שבה אנחנו צורכים תקשורת, וראינו צורך למצוא פתרון שיספק מענה ללקוחות – הן מעולם התקשורת והן מעולם העסקים", אמר חסידים, שמשמש כיום כמנכ"ל המיזם המשותף.

לדבריו, "רוב הפתרונות והכלים שקיימים כיום בשוק מספקים איסוף, ניתוח וניטור מידע נקודתי לכל פלטפורמה, ואין פתרון כולל, שמספק ללקוח – בין אם הוא דובר, מנהל שיווק או מנכ"ל – מידע בזמן אמת. מנהלי השיווק והתקשורת מתמודדים עם עומס מידע הולך וגדל, ולכן הם מחפשים פתרון כולל, הוליסיטי, שיסייע להם במשימות שלהם".

חסידים עצמו הגיע מעולם התקשורת, שימש כדובר וכאמור, ניהל את סקופר. לאחר שזיהה את הצורך בפלטפורמה אחת כוללת, חבר לשותפים והם החלו לפתח את הרעיון, עוד בטרם כינון השותפות עם מלם תים. "עבדנו על הפתרונות במשך שנתיים, הסדרנו את נושא זכויות היוצרים, ואז חברנו למלם תים, באמצעות אחת החברות הבנות שלה, כדי להשלים את המענה שלנו עם הפתרונות הטכנולוגים שלה. הפתרונות של מלם תים פונים לשוק הארגוני, ויודעים לטפל במידע, בניתוח ובהגשה שלו. השילוב הזה הוליד את המיזם", אמר.

הוא ציין כי הפתרון שהחברה מספקת מתבסס על ניטור מידע ממאות מיליוני אתרים ברחבי העולם, בעשרות שפות שונות, כולל ברשתות החברתיות המובילות – X, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטיקטוק.

"הצורך בכלים לניטור נרחב של מידע בולט במלחמה"

MIG AI הוקמה בתקופה לא פשוטה, כמה חודשים אל תוך המלחמה בעזה. "זה לא הרתיע אותנו, כי הבנו שיש צורך לכך בשוק, בין היתר בעקבות שיחות שביצענו. בשלבים שונים של המלחמה העמדנו את השירותים שלנו לטובת מערכת הביטחון", אמר חסידים. "יותר מזה, הצורך בכלים שיודעים לנטר מידע באופן נרחב בולט בתקופת המלחמה. במסגרת המאבק על ההסברה, היכולת לקבל חיווי מיידי על הפעילות ההסברתית האנטי ישראלית היא חשובה מאוד, ומסייעת".

הפלטפורמה הטכנולוגית של המיזם החדש מבוססת על כלי AI, שמאפשרים לזקק ולמקד את המידע ללקוח. "ברור לנו שבגלל היכולת של המערכת לנטר מידע מכל המקורות, יש חשש שמנהל יגיד שהוא לא רוצה שיציפו אותו במידע. הבינה המלאכותית, שמשולבת בטכנולוגיה שלנו, יודעת למקד ללקוח את סוג המידע שהוא צריך באותו הרגע – והכול בזמן אמת, בהתבסס על אנליטיקה מדויקת, שמתאימה לו", הוסיף.

על קבוצת יפעת, המתחרה המרכזית של החברה החדשה, אמר חסידים: "אנחנו מכבדים אותם, אבל הם לא נותנים מענה של 360 מעלות, כפי שמתבקש כיום, אלא פתרונות נקודתיים. אנחנו עובדים אחרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים