ארה"ב: חקירה נגד סאפ בחשד לתיאום מחירים בעסקאות עם הממשל

על פי החשד, החברה הגרמנית תיאמה וניפחה מחירים עם קאראסופט, שמוכרת את הפתרונות שלה למגזר הציבורי בארצות הברית ● החקירה נמשכת יותר משנתיים ● סאפ: "אנחנו משתפים פעולה עם החקירה"

סאפ.

משרד המשפטים האמריקני חוקר מזה יותר משנתיים את סאפ הגרמנית ומפיצה שלה, חברה אמריקנית בשם קאראסופט טכנלוג'י, בחשד לתיאום מחירים ולניפוחם בעסקאות עם הממשל והצבא של ארצות הברית. השווי הכולל של העסקאות הנחקרות, שהראשונה שבהן בוצעה ב-2014, עומד על יותר משני מיליארד דולר.

על פי דיווח בבלומברג, החקירה החלה לכל המאוחר ב-2022, והחשד ששתי החברות תיאמו מחירים של טכנולוגיות של סאפ באופן לא חוקי. יש לציין שקאראסופט – חברת שירותי IT, תוכנה ואבטחת סייבר, שעובדת עם המגזר הציבורי – הפיצה פתרונות של סאפ לממשל האמריקני. אתמול (ג') פשטו חוקרי FBI על המטה שלה ברסטון, וירג'יניה, לצורך איסוף מידע ופרטי תוכן.

קאראסופט היא חברה בבעלות פרטית, שמחזיקה בחוזים בהיקף 3.5 מיליארד דולר עם סוכנויות ממשלתיות וציבוריות בארצות הברית, כמו הביטוח הלאומי, רשות ניירות ערך ומשרד האוצר. סכום החוזים שלה עם רשויות הממשל הוא השני בגודלו מקרב חברות ה-IT.

ב-FBI רק אישרו שהייתה פשיטה, אבל לא מדוע. "אנחנו יכולים לאשר שה-FBI ביצע פעילות אכיפת חוק באישור בית המשפט ברחוב סאנסט הילס (המיקום של מטה החברה – צ"ק), ואנחנו מסרבים להגיב מעבר לכך", מסר דובר הבולשת. נשיא קאראסופט דיווח לעובדי החברה על הפשיטה במייל, וכתב כי היא בוצעה כחלק מחקירה של חברה שהייתה בעבר בקשרים עסקיים איתה – אולם הוא לא ציין את שמה. היום פורסם בבלומברג כי מדובר בענקית הגרמנית סאפ.

דובר מטעם סאפ מסר תחילה כי "ככלל, אנחנו לא מגיבים על הליכים חוקיים שמתנהלים, כולל כאלה שנוגעים לחברות אחרות". מאוחר יותר נמסר מהחברה לאתר אינווסטופדיה כי "אנחנו לא מודעים לכל חקירה שהיא שסאפ מעורבת בה, שקשורה לקאראסופט. כל מה שאנחנו יכולים לומר הוא שמתקיימת חקירה אזרחית על ידי משרד המשפטים האמריקני, ושסאפ משתפת פעולה עם החקירה מתחילתה".

לא התקבלה תגובה מקאראסופט.

לאחר פרסום הדיווח ירד שער המניה של סאפ בבורסת פרנקפורט בכ-2.5%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים