שרה רוזנר, מהנדסת באינטל ישראל, זכתה בפרס על קידום נשים בטק

רוזנר היא אחת מחמש נשים בלבד בעולם שזכו בפרס זה השנה, והוא הוענק לה מטעם ארגון SWE על תרומתה המשמעותית בקידום נשים, ובמיוחד נשים חרדיות, בתעשיית ההיי-טק

שרה רוזנר, מנהלת הנדסת תוכנה באינטל ישראל

שרה רוזנר, מנהלת הנדסת תוכנה באינטל ישראל ודמות פורצת דרך בתעשיית ההיי-טק, זכתה בפרס היוקרתי Advocating Women in Engineering Award מטעם ארגון SWE – Society of Women Engineers. רוזנר היא אחת מחמש נשים בעולם שזכו בפרס זה השנה, והוא הוענק לה על תרומתה המשמעותית בקידום נשים, ובמיוחד נשים חרדיות, בתעשיית ההיי-טק. זוהי הפעם השנייה שמהנדסת מאינטל ישראל זוכה בפרס יוקרתי מטעם SWE. לפני שנתיים זכתה מרים אנגל, מנהלת הנדסה ומובילה טכנולוגית מאינטל ישראל, בפרס על מובילות טכנולוגית והישגים משמעותיים.
רוזנר, שגדלה במשפחה חרדית בשכונה חילונית, הפכה למובילה בתעשיית ההיי-טק הישראלית. הרקע הייחודי שלה עיצב את השקפת עולמה ואת שאיפתה ליצור חברה מכילה ומגוונת יותר. היא עבדה בכמה חברות סטארט-אפ לפני שהצטרפה לאינטל ישראל. בתפקידה כמנהלת הנדסת תוכנה באינטל ישראל, רוזנר יזמה פרויקטים פורצי דרך. אחד המשמעותיים ביותר היה שיתוף פעולה עם ישי פרנקל, שהיה סמנכ"ל באינטל ומנהל אינטל ירושלים, ליצירת תוכנית לשילוב נשים חרדיות כמהנדסות באינטל.
כתוצאה מפעילותה מאות נשים חרדיות עובדות כיום באינטל ובחברות היי-טק מובילות בתפקידי הנדסה וניהול. הפרס ניתן עבור מצוינות ומובילות מקצועית בתחום ההנדסה במשך לפחות 20 שנה, ותרומה לקידום והעצמה של נשים בתחום היא משמעותית. רוזנר הצליחה לשלב באופן ישיר ועקיף למעלה מ-1,000 נשים חרדיות בתעשיית ההיי-טק בישראל ויצרה מודל פורץ דרך, המשלב בהצלחה נשים מהחברה החרדית בחזית תעשיית ההיי-טק הישראלית, תוך יצירת גשר של הבנה והערכה הדדית בין כל חלקי הקהילה הטכנולוגית.
הוועדה המעניקה את הפרס ציינה כמה הישגים מרשימים שהובילו לבחירתה של רוזנר. בין היתר, הודגשה יוזמתה לפיתוח תוכנית הכשרה ייחודית, המותאמת לנשים חרדיות, המשלבת לימודי טכנולוגיה עם רגישות תרבותית. כמו כן, צוינה מנהיגותה בהקמת פורום נשים דתיות באינטל ישראל, אשר מספק תמיכה, הדרכה ורישות לנשים בכל שלבי הקריירה. הוועדה שיבחה גם את פעילותה כמנטורית למאות נשים צעירות ואת תרומתה לשינוי תפיסות בקהילה החרדית לגבי השתלבות נשים בתעשיית ההיי-טק. בנוסף, הוזכרו הישגיה הטכנולוגיים, כולל הובלת פרויקטים חדשניים בתחום האבטחה והבינה המלאכותית, אשר תרמו משמעותית לחברה ולתעשייה כולה.
קארן רות', נשיאת SWE, הוסיפה: "אנו נרגשים לחגוג עם הזוכים המדהימים הללו באוקטובר בשיקגו בכנסWE24. הזוכים מגלמים את המשימה של SWE ומעוררים השראה באחרים לאורך הדרך ברחבי העולם. אלה באמת כמה מהמהנדסים והמדענים הטובים ביותר בעולם". הפרס יוענק בכנס WE24,  הכנס הגדול בעולם לנשים מהנדסות וטכנולוגיות, שיתקיים בשיקגו ב-24-26 באוקטובר 2024.
בנוסף לפרס זה, רוזנר זכתה גם בהכרה כאשת השנה מטעם קבוצת משאבי העובדים הגלובלית "נשים באינטל", המציינת את מחויבותה החזקה והישגיה המשמעותיים בגיוס, שילוב וקידום של אוכלוסיות מגוונות. "אני רואה בעבודתי תרומה לא רק לקהילה החרדית, אלא גם לחוסן הכלכלי והחברתי של ישראל כולה", אומרת רוזנר. "אינטל הוכיחה שהשקעה בגיוון והכלה מניבה תוצאות עסקיות מרשימות. הזכייה הזו היא לא רק שלי – היא של כל קבוצות המיעוט שהעזו לחלום ולהשתלב בעולם ההיי-טק. אני גאה בהישגים של המהנדסות החרדיות ובאינטל על היותה מודל לגיוון".
ארגון SWE הוא ארגון בינלאומי המוקדש לקידום נשים בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, ומעניק הוקרה לפועלן של נשים המקדמות גיוון והזדמנויות לנשים בתעשייה. פעילותה של רוזנר מהווה דוגמה מובהקת לאופן שבו ניתן לשלב קריירה מצליחה בהיי-טק עם שמירה על אורח חיים דתי, ומשמשת השראה לדור הבא של מהנדסות בישראל ובעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים