למרות ההצלחה: OpenAI צפויה להפסיד השנה 5 מיליארד ד'

הסיבה: ההוצאות הכבדות על כוח המחשוב, שהיא אמורה לשלם לשותפה שלה והמשקיעה הגדולה בה, מיקרוסופט ● לעומת זאת, היא צופה השנה הכנסות של 3.7 מיליארד דולר - שיגדלו ל-100 מיליארד ב-2029

הצפי: תוצאות שנתיות מעורבות. OpenAI.

ChatGPT הוא הכלי שהביא לפני כמעט שנתיים את הבשורה של ה-GenAI לשוק הצרכני, ורושם מאז הצלחה מסחררת – שמיתרגמת להכנסות רבות לחברה שעומדת מאחוריו, OpenAI. אולם, החברה צופה כי היא תפסיד השנה סכום ניכר, של חמישה מיליארד דולר – בעיקר "הודות" להוצאות הגדולות על כוח המחשוב שאותו ChatGPT והמוצרים האחרים שלה לוקחים.

על פי מסמכים של OpenAI שהגיעו לניו-יורק טיימס, החברה מעריכה כי היא תסיים את השנה הנוכחית עם הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, מהן 2.7 מיליארד מ-ChatGPT. העיתון מביא ממקור יודע דבר את הנתון שלפיו בחודש אוגוסט בלבד הגיעו ההכנסות שלה ל-300 מיליון דולר. כמו כן, הערכת החברה היא שבשנה הבאה יגדלו ההכנסות שלה ביותר פי שלושה, ל-11.6 מיליארד דולר, וכי ב-2029 הן כבר יעמדו על 100 מיליארד.

עם זאת, OpenAI צופה כי היא תפסיד השנה חמישה מיליארד דולר, וזה עוד בלי שמחשבים תגמולים מבוססי הון. המרוויחה הגדולה מכך היא מיקרוסופט, השותפה של OpenAI והמשקיעה הגדולה בה, שמספקת לה את כוח המחשוב.

החברה של סם אלטמן נמצאת בכותרות באופן שוטף, ולא רק בגלל המוצרים שלה: בשבוע שעבר דווח כי היא מתעתדת להפוך מחברה ללא כוונות רוח לחברה בעלת כוונות כאלה, והשווי שלה צפוי לעמוד על 150 מיליארד דולר. מהצד השלילי, שורה של בכירים עזבו באחרונה את OpenAI, כשהבכיר שבהם הוא איליה סוצקבר, שכיהן כמדען הראשי של החברה והיה מספר 2 בה. בין העוזבים הנוספים נמצאים בוב מקגרו, סמנכ"ל המחקר הראשי, בארט זוף, בכיר אחר ממחלקת המחקר, והאחרונה שבהם, בינתיים – מירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים