"סיילספורס תוסיף לצמוח בישראל – ותשקיע סכומים גדולים יותר בדאטה"

המרכז הישראלי של החברה אחראי על פיתוח חלק ניכר משניים מהמוצרים הבולטים שלה: דאטה קלאוד ואייג'נטפורס ● אורן וינטר, מנכ"ל המרכז, מספר על הפעילות שלו - והאם המלחמה השפיעה עליה

אורן וינטר, מנכ"ל מרכז המו"פ של סיילספורס בישראל.

כמו שהכסף מניע, או מסובב, ת'עולם (Money makes the world go ‘round, כמו ששרו לייזה מינלי וג'ואל גריי בקברט), כך גם הנתונים. זה לא חדש. לראייה, ההשקעות בדאטה הולכות ומזנקות: על פי מחקר של CX Network מחודש יולי האחרון, ארגונים העלו השנה את ההשקעות שלהם בניתוח נתונים ב-54%. יתרה מזאת, 79% מהארגונים שעשו זאת דיווחו כי הגידול בהשקעות הביא לעלייה ברווחים שלהם.

אחת החברות שנתונים הם כמעט השם השני שלה, או, אם תרצו, מילה נרדפת לשמה, היא סיילספורס. מערכות CRM, בינה מלאכותית ובוודאי שמחשוב ענן משמעם הרבה מאוד דאטה, ואחד האתרים הבולטים של החברה בעיסוק בכך (ובכלל) הוא מרכז המו"פ שלה בישראל. אורן וינטר, שמנהל אותו, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך כנס Dreamforce של החברה, שסיילספורס צפויה להגדיל בעתיד הקרוב בצורה ניכרת את ההשקעה שלה בנתונים, לרבות במידע בלתי מובנה. "סיילספורס, באתר שלה בישראל, תגדיל את הטיפול שלה במידע בלתי מובנה – מסמכים, קבצי PDF, אודיו, וידיאו, תמונות ועוד. החברה תשקיע יותר באיסוף, ניתוח ושימוש במידע הזה", ציין.

וינטר חדש יחסית בתפקידו – הוא נכנס אליו בתחילת השנה, והחליף את אפרת רפפורט, שחזרה לעולם שממנו היא הגיעה – היזמות. הוא הצטרף לסיילספורס ב-2022 כסמנכ"ל פיתוח בכיר, כאשר בשני העשורים שלפני כן הוא עבד במיקרוסופט, הן בישראל והן בארצות הברית, בתפקידי הנדסה וניהול.

מרכז המו"פ של סיילספורס בישראל ממוקם ברחוב יגאל אלון בתל אביב, ויש לה פעילות גם בפתח תקווה ובנצרת. היא רכשה עד כה שבע חברות בישראל (שמונה אם סופרים את Own, שנוסדה על ידי ישראלים), כאשר האחרונה שבהן הוכרזה לפני ימים אחדים בלבד – הרכישה של זומין תמורת 450 מיליון דולר. עוד שתי רכישות בולטות שלה בישראל הן של דטורמה תמורת יותר מ-800 מיליון דולר ושל קליקסופטוור תמורת 1.35 מיליארד.

אייג'נטפורס – מוצר שהחל משני מהנדסים ישראליים

סיבה לגאווה, בוודאי שמבחינתו של וינטר, היא שמרכז המו"פ הישראלי של סיילספורס בניהולו נטל חלק מרכזי בפיתוח של שניים מהמוצרים הבולטים של החברה באחרונה: אייג'נטפורס (Agentforce), שעליו היא הכריזה לפני כשבועיים בכנס Dreamforce, שנערך בסן פרנסיסקו – ושאליו אגיע בהמשך, ודאטה קלאוד (Data Cloud). בגדול, דאטה קלאוד מאפשר לאחד את המידע הארגוני למקום אחד – וכפי שרומז שמו של המוצר, בענן, להביא לשימוש טוב יותר במטה-דאטה ולהניע AI בארגון. הוא מוטמע בפלטפורמת האיינשטיין 1 של החברה, מה שאומר שכל אגם נתונים או מחסן נתונים חיצוני יכול לפעול כעת על גבי מערכת ה-CRM שלה. באמצעות דאטה קלאוד ניתן להביא את כל הנתונים למערכת הסיילספורס של הארגון, תוך שימוש ביותר מ-200 קונקטורים, שמספרם גדל באופן שוטף. כך, אומרים בחברה, מתאפשרת זרימה טובה יותר של הנתונים אל ומהדאטה קלאוד, מה שמעניק יותר ערך כשמאחדים אותם.

עולם שסיילספורס נכנסת אליו בימים אלה בגדול הוא עולם הסוכנים (Agents). הפיתוח של המוצר שלה לתחום, אייג'נטפורס, החל ברעיון שהעלו שני מהנדסים בסיילספורס ישראל בהאקתון פנימי, שהתקיים לפני כשנה וחצי, אחרי שבאתר הישראלי של החברה ראו את ההצלחה של ה-ChatGPT בעולם הצרכני וחשבו איך ניתן לפתח פתרון GenAI לשוק הארגוני. הרעיון והפיתוח של שני המהנדסים הישראליים תפסו את תשומת הלב של הנהלת החברה, לרבות המנכ"ל, מארק בניוף, שהתלהבה ממנו ונתנה לחברים בארץ אור ירוק להמשך הפיתוח. התוצר שלהם, ושל עמיתיהם לפיתוח הפתרון במרכזים נוספים של סיילספורס, הוצג בכנס.

נואם בכנס Dreamforce. מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס.

נואם בכנס Dreamforce. מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

בחברת הענק אומרים שאייג'נטפורס יאפשר לחברות להרחיב את כוח העבודה שלהן לפי דרישה, בלחיצת כפתור. הפתרון מציע כוח עבודה דיגיטלי בלתי מוגבל, לשיטת סיילספורס, באמצעות סוכני AI, והוא מסוגל לנתח נתונים, לקבל החלטות ולבצע משימות, כמו מענה לפניות שירות לקוחות, סינון הובלת מכירות ואופטימיזציה של קמפיינים שיווקיים. הארגון יכול לבנות, להתאים אישית ולהפעיל סוכנים משלו "לכל תרחיש שימוש בכל תעשייה", כלשון הודעת החברה.

בניוף הפליג ב-Dreamforce בשבח המוצר החדש של החברה שלו ואמר כי הוא יהיה "המנוע שלה". הוא אף ניצל את הבמה כדי "להיכנס" במיקרוסופט ובפתרון שלה לעולם הבינה המלאכותית – קופיילוט (Copilot). "זה קו מוצרים שיוצר בלגן בארגונים ולא מביא אותם ליישום הטוב ביותר של AI", ביקר המנכ"ל את המוצר של החברה המתחרה. וינטר ציין ש-"הגישה של מיקרוסופט היא של פידבק מתמשך בין העובדים לפתרון הבינה המלאכותית. הגישה שלנו היא שונה, של 'שגר ושכח'. העובד אומר לסוכן מה לעשות – והוא עושה את זה, כך שהעובד בעצם יכול 'לשכוח' מביצוע המשימה, ורק לבחון את התוצאות לאחר מעשה. כך הוא יכול להתפנות למשימות מורכבות יותר".

"יש רק חברה אחת מבין השתיים שעסקי הליבה שלה הם CRM ושהיא מספר אחת בתחום, וזו סיילספורס. מיקרוסופט עושה דברים אחרים. כדי שארגון ירתום את הבינה המלאכותית לצרכיו על הצד הטוב ביותר, הוא צריך את הדאטה הנכונה בקונטקסט הנכון. מה הגיוני – שהוא יסתמך על חברת ה-CRM מספר אחת בעולם, שצברה במשך שנים דאטה על בסיס זה, או על חברה אחרת?", שאל וינטר שאלה רטורית.

האם המלחמה משפיעה על הפעילות שלכם בישראל?
וינטר: "יש לנו כמה מאות עובדים בישראל והמלחמה משפיעה עליהם כמו שהיא משפיעה על כולנו. בסופו של יום, הצוותים שלנו עומדים במשימות ומגיעים לאבני הדרך בזמן. המלחמה לא השפיעה לשלילה על הפעילות שלנו, מאחר שהצוותים נותרו מחויבים למשימות ולדד ליינים שלהם, והם עובדים יותר, במקום עובדים שנקראו למילואים. זה נובע מהתשוקה שלהם לחדשנות ומהמחויבות שלהם – הן ללקוח, הן האחד לשני, והן לחברה ולאתר שלה בישראל. נמשיך לצמוח בישראל גם בשנה הקרובה – במספר העובדים ובמספר הפרויקטים שאנחנו מבצעים בארץ".

איך אתה רואה את העתיד של הדאטה וה-AI באופן כללי?
"בתחום שירות הלקוחות, אנחנו הולכים לעולם שבו הם ירגישו שהם מדברים בצ'טבוט עם בן אדם – על אף שמולם עדיין יהיה בוט. כמו כן, יהיה מעניין לראות איך חברות יתחילו למנף סוכנים, כך שיבצעו עבודה רוטינית ויומיומית שכיום מבצעים עובדים בני אדם".

שאלת מיליון הדולר: האם הבינה המלאכותית תביא ל-"מחיקת" עובדים ממצבת כוח האדם בארגונים?

שאלת מיליון הדולר: האם הבינה המלאכותית תביא ל-"מחיקת" עובדים ממצבת כוח האדם בארגונים? צילום: ShutterStock

אם ה-AI תחליף את האנשים במשימות היומיומיות שלהם, מה יהיה עליהם?
"אני לא יודע מהי התשובה הנכונה, אבל אני חושב שנראה אנשים רוכשים יותר כישורים, כי הם לא יצטרכו לעשות את העבודות הבסיסיות, היומיומיות, ויפנו לביצוע עבודות מורכבות יותר.

אני מגיע מעולם האנליטיקה. כיום, רוב העבודה של האנליסטים היא הכנת דשבורדים ודו"חות. בעתיד, הסוכנים יעשו את זה, ויפתרו יותר בעיות, ואילו האנליסטים יתפנו לפתור בעיות יותר מסובכות".

האם ישראל נמצאת לדעתך מאחור בעולם ה-AI, כמו שאומרים?
"חד משמעית לא. יש בישראל כישרונות טובים בעולם ה-AI, ובוודאי שבעולם האבטחה – ויש כישרונות טובים גם בעולם אבטחת ה-AI. כך גם לנו, בסניף הישראלי, ונראה עוד השקעות של סיילספורס בישראל בתחומים האלה – וכאמור, בדאטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים