תוכן שיווקי
בעקבות כנס Dell Technologies Forum 2024

"אינטל ודל מכינות ארגונים לאתגרי הטכנולוגיה – הנוכחית והעתידית"

לפי עמית ויסוצקי, אינטל ישראל, "הקשר ההדוק בין המו''פ של דל ואינטל בארץ - מייעל את האינטגרציה בין הרכיבים של שתי חברות הענק"

01/10/2024 13:06
עמית ויסוצקי, מנהל שיווק אזורי לתחום המחשוב האישי באינטל.

מאת: הילל יוסף

"הוצאנו באחרונה לשוק מוצרים בהם הוטמעו ושולבו רכיבי בינה מלאכותית (AI) ובינה מלאכותית יוצרת (GenAI). המוצרים הטכנולוגיים המתקדמים הם, בין היתר, פרי שיתוף פעולה עמוק בין שתי החברות, אינטל  (Intel) ו-דל (Dell Technologies), ולא פחות מכך, הם פרי שיתוף פעולה בין שני מרכזי המחקר והפיתוח של שתי החברות בישראל. יחד, שתי החברות מסייעות לארגונים להטמיע באופן חלק את הטכנולוגיות החדשניות ביותר, ולהיערך טוב יותר לקראת כניסתן של טכנולוגיות עתידיות", כך אמר עמית ויסוצקי, מנהל שיווק ישראל וטורקיה באינטל.

ויסוצקי דיבר בעקבות Dell Technologies Forum 2024. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך האחרונה בהשתתפות כ-2,000 לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית ה-IT דל.

לדבריו, "לפני ימים אחדים הכרזנו על דור חדש של מעבדים לשוק הדאטה סנטר והבינה המלאכותית. מעבדי השרתים החדשים, Xeon 6, מביאים עימם שיפור של עד פי 5.5 בביצועי בינה מלאכותית בהשוואה למתחרים בשוק, ועד פי 2.1 בתרחישים של במחשוב עתיר ביצועים. המעבדים כוללים טכנולוגיות מפתח שפותחו בישראל, כמו Intel AMX – מודל שמיועד להאצת פעולות בינה מלאכותית שמבוצעות ישירות במעבד – ו-Intel TDX, שהיא טכנולוגיה שאמורה לספק אבטחה מוגברת לטובת תפעול מכונות וירטואליות בענן ובדאטה סנטרים". הוא הוסיף כי "שיפור הביצועים הזה נסמך משמעותית על ליבות ביצועים חדשות, גראניט ראפידס, שכמו ליבות הביצועים במעבדים הצרכניים למחשבים ניידים של החברה, לונאר לייק – פותחו בישראל".

במקביל, ציין ויסוצקי, "הצגנו את מעבדי ה-Gaudi 3. הדור החדש של מעבדי ההאצה לתרחישי בינה מלאכותית קשור גם הוא לישראל: כמו קודמיו, הוא פותח על ידי הצוותים של הבאנה לאבס, שנרכשה על ידי אינטל לפני כ-5 שנים. המאיצים הללו מספקים עד פי 2 ביצועי כוח חישוב לבינה מלאכותית ורוחב פס רשת כפול, בהשוואה לדור הקודם, כמו גם יחס עלות/תועלת טוב עד כמעט פי 2, בהשוואה למעבדי ה-H100 הפופולריים של אנבידיה, בעבודה עם מודלים כמו LLaMA 2 ו-LLaMA 3 של מטא".

"באינטל ישראל", אמר, "יש 13,000 מהנדסי פיתוח. הם מהווים כ-10% מכלל מהנדסי אינטל העולמית, המפתחים פתרונות לעולמות המחשבים, השרתים והתוכנה. הקשר ההדוק בין המו"פ של דל ואינטל בארץ – מייעל את האינטגרציה בין הרכיבים של שתי חברות הענק".

Xeon 6 ו-Gaudi 3 – הכלים המתקדמים ביותר לפיתוח ולשימוש ב-AI 

"המנמ"רים", ציין ויסוצקי, "ניצבים למול אתגרים רבים, ועל כל אלה נוסף אתגר הבינה המלאכותית היוצרת, שפרץ לחיינו בצורה לא לינארית לפני כשנה וחצי. כיוון שיש פלטפורמות בינה מלאכותית רבות, הן דורשות חומרה מתאימה. הפתרון שאנו מציעים של מעבדי ה-Gaudi 3, פרי פיתוח הבאנה לאבס, מעניק ללקוחות הארגוניים מוצר משולב של דל ואינטל, שיכול להשתלב גם בפלטפורמות IT ישנות, בלא להחליף אותן, עם מענה לאתגרי ה-GPU ויכולת שילוב דינמי בסוגי פתרונות שונים, עם מיקוד עקבי על היבטי אבטחת מידע".

"עם Xeon 6 ו-Gaudi 3 אנחנו מספקים ללקוחותינו את הכלים המתקדמים ביותר לפיתוח ולשימוש בפתרונות בינה מלאכותית. השותפות שלנו עם חברות מובילות, כמו גוגל, יבמ ואפילו אנבידיה, מדגישה את המחויבות שלנו לספק מערכות גמישות, יעילות וחסכוניות בצריכת אנרגיה, המותאמות לצרכים השונים של התעשייה".

"למרות המצב", סיכם ויסוצקי, "חזרנו ל'שפיות' בצריכת מחשוב. השנה הייתה עלייה מתונה בצריכת ציוד של מחשוב אישי, ואנו מזהים מגמה של עלייה נוספת ב-2025, בשל טכנולוגיית ה-AI, שמגיעה לכל סוגי המחשבים".

אירועים קרובים