תוכן שיווקי

IBM FlashSystem הוטמע בבנק בארץ ע"י TCS והראל טכנולוגיות מידע

TCS השלימה הטמעת פרויקט אתגרי מודרניזציה באתר של אחד הבנקים המובילים בישראל, תוך שימוש במוצר IBM FlashSystem 9500 ותכונות מבוססות AI, באמצעות חברת הראל טכנולוגיות

13:34
עמית גולדברג, מומחה טכנולוגי בכיר לתחום לקוחות הסטורג' בחברת יבמ.

חברת TCS (ר"ת Tata Consultancy Services) – המספקת שירותי טכנולוגיית מידע, ייעוץ ופתרונות עסקיים – השלימה פרויקט מודרניזציה עבור אחד הבנקים המובילים בישראל. במסגרת הפרויקט הוטעמה בעזרת חברת הראל טכנולוגיות מידע – חברת אינטגרציה מובילה בישראל ושותפה עסקית של ענקית המחשוב יבמ (IBM) – את המערכת המבוססת על המוצר IBM FlashSystem 9500 – פתרון מתקדם לאחסון נתונים, בעל תכונות מבוססות AI.

IBM FlashSystem 9500

הפתרון מתמודד עם בעיות של זמני תגובה ארוכים וחוסר יכולת לגדול בקנה מידה, שהשפיעו על יישומי הליבה של הבנק ופגעו בחוויית המשתמש של לקוחות עסקיים ופרטיים כאחד.

בעידן הדיגיטלי של היום, לקוחות בנקאות עסקית וקמעונאית מצפים לשירותים בנקאיים ופיננסיים מהירים וחלקים במגוון פלטפורמות דיגיטליות. עם זאת, בנקים גדולים ומוסדות פיננסיים רבים מתקשים לעמוד בקצב השינויים תוך שמירה על אבטחה, אמינות וזמינות של שירותי הבנקאות. ארגונים אלה בדרך כלל בנו את היישומים שלהם ואת התשתית התומכת במשך שנים או אפילו עשרות שנים. ולמרות שהמערכות שלהם ללא ספק חזקות, הן עשויות להיות יקרות להפעלה ולהאט את ההסתגלות לדרישות חדשות. בנוסף, קיבולת העיבוד והאחסון המוגדלת של טכנולוגיות חדשות מהווה סיבה משכנעת למודרניזציה, ומציעה לבנקים את ההזדמנות להפחית עלויות תפעול, להגביר את הביצועים הסביבתיים ולשפר את חוויית משתמש הקצה.

מודרניזציה של מערכות מדור קודם נחשבת לעתים קרובות ליקרה, מסוכנת וגוזלת זמן, וארגונים פיננסיים רבים מעסיקים מומחים חיצוניים.

מתוך הכרה בכוחו של מודל זה, חברת TCS פיתחה ומציעה פתרונות תשתית IT מנוהלים במלואם. השירות המנוהל של TCS הממנף את IBM FlashSystem 9500 עוזר לפתור את אתגרי המודרניזציה המרכזיים הקודמים העומדים בפני הבנק הזה, ומוסדות פיננסיים אחרים. כאשר TCS אחראית על תשתיות ומתן שירותים, הבנק יכול להתמקד באופן מלא בעבודה ממוקדת לקוח ובערך מוסף.

FlashSystem מספקת זמן אחזור נמוך משמעותית לגישה לנתונים מאוחסנים. כתוצאה מכך, לקוחות הבנק נהנים משירותים חלקים עם זמן חביון נמוך בכל הערוצים הדיגיטליים, משפרים את החווייה שלהם ומחזקים את שביעות הרצון והנאמנות.

הפתרון שנבחר מתמודד עם האתגרים של מודרניזציית מערכות מורשת (לגאסי) ומספק חוויית משתמש משופרת ללקוחות הבנק, בהמשך לדרישות הצרכנים לתגובה מהירה של אפליקציות הבנק.

פתרונות אסטרטגיים בתחומי הטכנולוגיה, הייעוץ והעסקים

חברת TCS מספקת פתרונות אסטרטגיים בתחומי הטכנולוגיה, הייעוץ והעסקים לעסקים הגדולים בעולם. החברה, שנוסדה ב-1968, מעסיקה כיום למעלה מ-600,000 עובדים ברחבי העולם, ומייצרת הכנסות שנתיות של יותר מ-29 מיליארד דולר.

הפרויקט, שנתן פתרון לבנק הישראלי, מבוסס על המוצר IBM FlashSystem 9500 מספק קיבולת וביצועים לניהול עומסי עבודה ונתונים גבוהים במיוחד, תוך הגנה על הנתונים מפני אובדן מקרי או התקפה מכונת. המערכת משלבת מודולי FlashCore של יבמ, ארכיטקטורת NVMe ותכונות מבוססות בינה מלאכותית, עם יכולת לזהות ולמנוע התקפות סייבר פוטנציאליות בזמן אמת.

תועלות משמעותיות ללקוח

הפתרון החדש מספק מספר יתרונות משמעותיים לבנק:

  1. חוויית משתמש משופרת: זמני תגובה נמוכים יותר מאפשרים ללקוחות ליהנות משירותים חלקים בכל הערוצים הדיגיטליים.
  2. עלויות תפעול מופחתות: צריכת חשמל כוללת נמוכה יותר בהשוואה למערכות הישנות.
  3. ביצועים סביבתיים משופרים: צריכת חשמל נמוכה יותר לכל GB של קיבולת אחסון.
  4. גמישות וסקלביליות: יכולת להוסיף קיבולת חדשה ללא הפרעה לשירות.
  5. הגנת נתונים מתקדמת: יכולת התאוששות מיידי ממתקפות כופר, על ידי שימוש במנגנון ה-Safeguarded Copy ושמירת העתק בלתי ניתן לשינוי או מחיקה.

יבמ: מובילה חדשנות בשירותים הפיננסיים למעלה מ-100 שנים 

ענקית המחשוב העולמית יבמ מובילה חדשנות בתעשיית השירותים הפיננסיים למעלה מ-100 שנים, ומספקת פתרונות טכנולוגיים ייחודים ללקוחות פיננסים. החברה שיתפה פעולה עם יותר מ-90 מהבנקים וספקי ניהול ההון הגדולים בעולם ביישום, הטמעה וייעול תהליכים עסקיים, על מנת לפשט את תהליך העבודה. יכולות הענן ההיברידי של יבמ והבינה המלאכותית מסייעות לבנקים לעבור למודלים תפעוליים חדשים, לאמץ דיגיטציה ואוטומציה חכמה, בדגש על הגדלת רווחיות וחסכון בעלויות תפעול שוטפות, בעידן החדש של בנקאות מסחרית וקמעונאית.

חן קמר, מנכ"ל TCS ישראל.

חן קמר, מנכ"ל TCS ישראל. צילום: ניב קנטור

חן קמר, מנכ"ל Tata Consultancy Services ישראל: "העבודה עם יבמ הייתה חלקה במיוחד, הודות לשותפות הגלובלית החזקה שלנו, המתפרסת על פני טכנולוגיות ותחומים מגוונים, וההיסטוריה הארוכה של מצוינות ומוניטין של אמינות. יכולות חדשניות, כמו זיהוי התקפות סייבר בזמן אמת, מדגימות כיצד יבמ מביאה יכולות מעולם ה-Mainframe המוערך מאוד' ישירות לשרתי IBM Power ו-FlashSystem מודרניים".

קמר המשיך ואמר כי "TCS ממשיכה לפתח פתרונות מתקדמים ושירותים מנוהלים במלואם, המכסים את כל תהליכי העבודה עבור המגזר הפיננסי בישראל, על ידי שילוב טכנולוגיות חדשניות כמו IBM FlashSystem, TCS מציעה ללקוחותיה עמידות סייבר משופרת, יכולת הרחבה מוגברת וביצועים סביבתיים משופרים".

עמית גולדברג, מומחה טכנולוגי בכיר לתחום לקוחות הסטורג' בחברת יבמ: "שיתוף הפעולה ארוך השנים עם חברת TCS, שנמשך שנים ארוכות, מביא בשורה של חדשנות לעולמות האחסון עבור לקוחות רבים. זאת בזכות השילוב בין המומחיות של יבמ – היצרן המוביל בתחום האחסון, במחשוב ענן, בינה מלאכותית (AI) ואנליטיקה – לבין הניסיון של TCS בשירותי טרנספורמציה דיגיטלית, ייעוץ והנדסת ענן. עבור לקוחות רבים המחפשים פתרונות אחסון טכנולוגיים מתקדמים ואמינים, ביצועים ללא פשרות, יבמ היא הבחירה המועדפת, שכן בכל מערכי האחסון שלה קיים מנגנון הגנת נתונים ייחודי מתקדם SGC מבוסס AI, לזיהוי התקפות סייבר בזמן אמת עם ממשק ניהול מתקדם לניהול מספר סביבות במקביל".

אירועים קרובים