המפתח החכם מגיע גם למכשירי גלקסי

החל מהשנה הבאה יוכלו בעלי מכשירים חכמים של סמסונג לעשות את מה שמשתמשי אפל עושים כבר שנים: לנעול ולפתוח את דלת הבית או המשרד שלהם מבלי להוציא את המפתח מהכיס

נעילת ופתית דלתות באמצעות המכשיר החכם.

סמסונג תכניס מתישהו בשנה הבאה לשימוש תכונה שאפל מאפשרת למשתמשיה כבר שנים: לנעול ולפתוח את דלת הבית באמצעות הטלפון או השעון החכם של גלקסי. זאת, אם יש ברשות המשתמש מנעול חכם.

משתמשים שירצו לנעול או לפתוח את הדלת עם המכשיר יצטרכו לקרב אותו אל הדלת (מה שנקרא טאפ) – בדיוק כמו שעושים כשרוצים לשלם באמצעות המכשיר החכם. הם לא יצטרכו לפתוח לצורך כך את הטלפון ולהוריד אפליקציה ייעודית, כמו שאפשר לעשות כיום, בהנחה שלא רוצים להשתמש במפתח המסורתי.

ההכרזה הזו "מתחבאת" בהודעה לעיתונות שהחברה הוציאה אודות החידושים שהיא הכריזה עליהם בכנס SDC24, שנערך באחרונה. האפשרויות החדשות לנעילת ופתיחת הבית הן חלק מהפתרון של סמסונג לבתים חכמים, SmarThings, ותוצאה של שיתופי פעולה חדשים שלה עם חברות שמייצרות מפתחות חכמים, בהן Schlage ו-Aqara. בדיווחים בתקשורת הטכנולוגית נמסר כי הפתרון יהיה תואם לתקן אלירו – מילה באספרנטו שפירושה הוא "גישה". התקן פותח על ידי 200 חברות, בהן אפל, גוגל וסמסונג, כמו גם יצרניות שבבים כגון קוואלקום ויצרניות המפתחות החכמים שהוזכרו כאן. העבודה על התקן החלה ב-2021 והוא הושק בנובמבר בשנה שעברה. סמסונג אמורה להשיג תמיכה בתקן של אלירו בשנה הבאה, ואז היא תוכל לאפשר את השימוש בנעילת ופתיחת הדלתות החכמות.

מעניין לראות האם סמסונג תהיה החברה הראשונה שתאפשר שימוש במפתח חכם בהתבסס על התקן של אלירו – גם אפל התחייבה לתקן זה ואף היא צפויה לעבור אליו בשנה הבאה.

בלוטות', ענן ואבטחה

פתרון SmarThings משתמש בבלוטות' ובענן כדי לפעול, מה שאומר שאפשר יהיה לעקוב אחר השימוש במפתח החכם מכל מקום שבו יש חיבור לרשת. סמסונג כבר תומכת במעל חצי מיליון מפתחות חכמים שמקושרים לפתרון.

למי שמודאג מבעיות אבטחה, יש למפתח החכם PIN דיגיטלי, ויש בו אלמנט אבטחה מוטבע. מי שלא מתלהב משימוש ב-PIN יוכל לפתוח או לנעול את הדלת באמצעות שימוש בטביעות אצבע. בעלי מכשירי גלקסי עם רוחב פס רחב מאוד (Ultra-Wide) יופתעו לגלות שהדלת בבית או במשרד שלהם נפתחת פשוט כשיעברו על ידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים