אדובי השיקה את Content Authenticity – לטיפול בתוכן GenAI

אפליקציית האינטרנט החינמית והחדשה שהציגה אדובי נועדה לעזור ליוצרים לקבל את הקרדיט הראוי על עבודתם במערכות AI, וכן לקדם שקיפות ואמון ברשת

יסייע ליוצרי אנושיים לשמור על קרדיט ליצירותיהם הדיגיטליות. Adobe Content Authenticity.

אדובי (Adobe) חשפה לאחרונה פיתוח משמעותי בתחום האותנטיות של תוכן, במטרה להעצים יוצרים ולהגן על עבודתם מהשפעות הבינה המלאכותית היוצרת – ה-GenAI. החברה הודיעה על השקת כלי חדש וחינמי מבוסס אינטרנט בשם Adobe Content Authenticity. כלי זה נועד לעזור ליוצרי סרטוני וידיאו ותמונות לשמור על עבודתם ולהבטיח ייחוס נכון אליהם כאל היוצרים, וזאת בעידן הבינה המלאכותית המשגשגת.

הכלי Adobe Content Authenticity הוא חלק מיוזמת CAI (ר"ת Content Authenticity Initiative) שהחברה החלה בה כבר ב-2019. השירות מאפשר ליוצרים לצרף חותם אל תוכן שיצרו במסגרת העבודה הדיגיטלית שלהם. אישורי התוכן הללו פועלים כמעין חותמת דיגיטלית, המספקת, לטענת אדובי, שקיפות ואימות של המקור ומבהירה יותר את האותנטיות של תוכן דיגיטלי. על ידי צירוף אישורים אלה, יוצרים יכולים להציג את מעורבותם ביצירה, לגונן עליה מהפרות זכויות יוצרים, ואף לציין את העדפותיהם האם הם מוכנים או לא שיעשה שימוש בעבודתם במערכות לאימון בינה מלאכותית.

הסימון ישלח גולשים להיכרות עם היוצר

לדברי אנדי פארסון, מנהל בכיר של יוזמת CAI, הכלי נותן מענה לדאגות של יוצרים לגבי הגנה על עבודתם ומעניק ייחוס ליצירתם בזירת ה-GenAI הלוהטת, המתפתחת במהירות. פארסון מתאר את אישורי התוכן כ"תווית תזונתית" המוצמדת אל היצירות הדיגיטליות, ומספקת רמה של שקיפות החיונית, לדבריו, במצב העניינים הקיים.

כוונתו של פארסון היא לכך שכלי בינה מלאכותית יוצרת זמינים כיום לכל, ויודעים לחקות ולהציג תוצאות מרשימות "בהשראת" אמנים אמיתיים, עניין שמייצר קושי רב בקרב יוצרי תוכן אנושיים הנאבקים להמשיך לשגשג עם אמנותם. אדובי, כך מסתמן, נדרשת למשימה לסייע לאמנים אלו לשמור על זכיותיהם ולסמן יצירות שלהם כדי שאלו לא יופרו ויעשה בהן או בחיקויים שלהן שימוש בידי אחרים.

פארסון חתום על הודעה ציבורית שפרסמה אדובי על הכלי, והוא כותב בה בין השאר כי: "הוספת מידע על עצמך לעבודה שלך עם אישורי תוכן יכולה לעזור להבטיח שברגע שהוא שותף באינטרנט, ניתן יהיה לאתר ולקשר אותו אליך. זוהי דרך גם להגן על העבודה שלך וגם לספק יותר שקיפות על ידי סיוע לאנשים שנתקלים בתוכן שלך לגלות יותר ממה שיצרת וללמוד על העבודה שלך דרך המדיה החברתית והאתר שלך".

הגיש תביעה מתוקשרת נגד OpenAI ומיקרוסופט בגין הפרת זכויות יוצרים. הניו יורק טיימס.

הגיש תביעה מתוקשרת נגד OpenAI ומיקרוסופט בגין הפרת זכויות יוצרים. הניו יורק טיימס. צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. מקור: שאטרסטוק

עוד יסייע הכלי לאמנים לשמור על זכויות היוצרים שלהם

אחת החוזקות של הכלי Adobe Content Authenticity היא היכולת שהוא מספק ליוצרים להגדיר העדפות אימון ושימושי בינה מלאכותית עבור הקבצים שלהם. יכולת זו מעניקה ליוצרים, בתיאוריה לפחות, שליטה רבה יותר על האופן שבו ניתן יהיה להשתמש בתוכן שלהם כדי להכשיר מודלי שפה גדולים – נושא שנמצא בכותרות כבר מזה תקופה.

אחד המאבקים המפורסמים בסוגיה זו של אימון LLMs על תוכן של יוצרים אנושיים עוסק דווקא, להבדיל מהכלי של אדובי המתייחס לתוכן ויזואלי, בתוכן כתוב – הניו יורק טיימס תבע את OpenAI על שאימנה את ChatGPT שלה על תכניו ללא אישורו. התביעה הזו עדיין בעיצומה, אבל אליה הצטרפו לאורך החודשים האחרונים עוד ועוד תביעות דומות של יוצרים שמבקשים שכלי ה-AI היוצרת השונים לא יתאמנו על יצירותיהם, פן ילמדו את אופיין ויחקו אותן בהמשך.

אדובי הזמינה את היוצרים לקבל מידע נוסף ולהצטרף לרשימת ההמתנה לכלי בכתובת שסיפקה. החברה אמרה שתשלח הודעה כשהכלי יהיה מוכן לשימוש הציבור ולהתנסות האמנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים