"חווינו גידול של פי שישה בכניסות לאתר חיילי המילואים"

כך אמר סרן אנדשאו סאמיי, האחראי על אתר המילואים בצבא, בענף מערכות מידע ודיגיטל, במפקדת קצין שלישות ראשי, שסיפר בראיון עם אנשים ומחשבים על התמורות באתר ושירותיו

סרן אנדשאו סאמיי, האחראי על אתר המילואים בצבא, בענף מערכות מידע ודיגיטל, במפקדת קצין שלישות ראשי.

"אנו חווים מיליוני כניסות של חיילי וחיילות מילואים לאתר https://www.miluim.idf.il. השימושיות שלו גדלה פי ששה מאז פרוץ המלחמה", כך אמר סרן אנדשאו סאמיי, האחראי על אתר המילואים בצבא, בענף מערכות מידע ודיגיטל, במפקדת קצין שלישות ראשי.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר סרן סאמיי כי "המלחמה הציפה את הצורך של מאות אלפי החיילים והחיילות שגויסו למילואים – במידע. באתר יש להם גישה לכל המידע הדרוש להם, בממשק שבין החיים האזרחיים והצבא. לפני המלחמה, היקף הכניסות לאתר היה פחות. יצרנו מצב חדש, בו שדרגנו אותו טכנולוגית, העשרנו אותו בתוכן רלוונטי רב, ובשירותים נוספים", סיפר והוסיף: "יש לנו עוד עבודה רבה לעשות – להעלות עוד נתונים ותוכן".

"בעבר", ציין סאמיי, "תשתיות האתר היו ישנות, הנראות שלו הייתה חלקית, וכך גם המידע שהוצג בו. הרבה מהפעולות שאנשי המילואים נדרשו לעשות היו ידניות – למשל, הצורך לחתום על מענק ביטוח חיים באופן ידני. המלחמה האיצה את חשיבות השדרוג של האתר, וענינו במהירות לדרישות שעלו מהשטח".

חיילי יחידת שחר שבלוט"ם שבאגף התקשוב, עם אנשי מטריקס דיגיטל, אחראים על פיתוח האתר מאז הקמתו, כמו גם לתחזוקה שלו. האתר עבר גלגולים רבים במהלך העשור: הוא הוקם כאתר ב'קרקע', און-פרם, עם מענה נקודתי לאנשי המילואים, לטובת צפייה בתלושי השכר שלהם. ככזה, הוא ענה לצורך שלהם לתקשר מול הצבא – שלא דרך שיחות טלפון עם קציני.ות הקישור ביחידותיהם. במהלך השנים האתר עבר לא מעט שדרוגים.

המערכת נחלקת לשניים: אזור ציבורי, שם נמצא מירב המידע על הטבות, תגמולים וכספים של קרן הסיוע לאנשי המילואים. זו חילקה להם כבר סכום של יותר מחצי מיליארד שקלים בשנה החולפת. בחלק השני, באזור האישי, הם יכולים לקבל נתונים אישיים, לצפות בתלוש השכר, ולנהל תהליכים למול הצבא – למשל, קבלת מידע לקראת צווי גיוס, עדכון פרטים אישיים ועוד. המערכת יושבת על תשתית הענן של מיקרוסופט, אז'ור (Azure) וצפויה לעבור בחודשים הקרובים לענן הממשלתי, נימבוס.

שודרג ומתעדכן. אתר חיילי המילואים.

שודרג ומתעדכן. אתר חיילי המילואים. צילום: לכידת מסך מהאתר

"נמשיך לשדרג את האתר, ונטמיע בו בוט מבוסס AI"

"בעבר, שיקוף ההטבות באתר לא היה מאורגן", ציין סרן סאמיי. "היום הוא יותר נוח ונגיש. סיווגנו את התכנים שהוספנו אליו, הטמענו מנגנון חיפוש להתמצאות באתר, בנינו יכולות ניהול מאחורי הקלעים. הבאנו למצב בו כלל המידע משוקף באופן פשוט וידידותי, עם נראות. עוד הטמענו מחשבון המספק מידע על זכאות למענקים ולתגמולים, עם הסברים מפורטים".

"שינוי נוסף", ציין סרן סאמיי, "הוא שינוי בשיבוץ. הכנסנו את היכולת זו לתת-אתר, 'מיל. ג'ובס': כך, חייל מילואים המשרת, למשל, כנהג תובלה, אולם באזרחות הוא רופא, או מהנדס – יכול להגיש בקשה לשינוי התפקיד שלו, כך שיוכל לתרום יותר בשירות המילואים. המנגנון באתר דומה לכל אתר חיפוש עבודה אזרחי".

הוא הוסיף כי "בהיבט הגנת הסייבר, בשל היותו של האתר מונגש לאזרחים – הוא עובר באופן רציף בדיקות חדירות על ידי אנשי מצו"ב, גוף ההצפנה וההגנה של הצבא, וכן אנשי ממר"ם".

"ב-2025", סיכם סרן סאמיי, "נמשיך לשדרג את האתר, ונהפוך אותו לאתר CRM רב-ערוצי, תוך מימוש תפישת אומני-צ'אנל. נטמיע בוט מבוסס בינה מלאכותית לטובת מענה סביב השעון – בלא נציג שירות אנושי. נוסיף יכולות OCR, ויכולת לאמת מסמכים. נפשט את התהליכים של הצבא מול המילואימניקים, עם מידע מותאם אישית ורלוונטי. יש לנו עוד כברת דרך לא קצרה לעבור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים