נשים ומחשבים: מיטל שגב בר, פילאיט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיטל שגב בר, מנהלת הטכנולוגיות ואחת המייסדות של חברת פילאיט

מיטל שגב בר, מנהלת הטכנולוגיות ואחת המייסדות של פילאיט.

שם ותפקיד: מיטל שגב בר, מנהלת הטכנולוגיות ואחת המייסדות של חברת פילאיט (Feelit), שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לניטור תשתיות קריטיות. החברה לוקחת חלק במסגרת תוכנית Hifund של מרכז הייסנטר בחיפה.

ותק בתפקיד: אני מכהנת בתפקידי מאז הקמת החברה ב-2017, לאחר שנים של ניסיון בתעשייה ובמחקר אקדמי.

השכלה ושירות צבאי: למדתי הנדסת חומרים וכימיה בטכניון וסיימתי דוקטורט בטכניון בנושאי חיישני ננוטכנולוגיה וניטור לא פולשני. שירתתי בצה"ל במשרד הביטחון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

התחום הטכנולוגי תמיד משך אותי. מאז ומתמיד חיפשתי דרכים לשלב בין חדשנות לשיפור איכות החיים. ההתמחות בננוטכנולוגיה, חיישנים, אנליטיקה וניטור לא פולשני נבעה מהרצון להיות חלק מהמהפכה הטכנולוגית החדשה בתחום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

למרות שיש התקדמות, עדיין קיימת אפליה מגדרית בתעשייה, וזה משהו שאנחנו צריכים לעבוד עליו כחברה. המודעות לצורך בשוויון מגדרי גוברת, אך עדיין יש דרך ארוכה לפנינו. לא פעם אני האישה היחידה בחדר, אך אני חלק מקהילות שמנסות לייצר שינוי משמעותי בתחום.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

בשנותיי הראשונות בתעשייה נתקלתי באתגרים שנבעו מהיותי אישה בתחום שנחשב "גברי". אבל לאורך השנים, עם הצטברות ניסיון והוכחת יכולותיי, הצלחתי להוכיח שמקצועיות אינה תלויה במגדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים