האקרים פרו-אוקראינים תקפו את הטלוויזיה הממלכתית הרוסית

האירוע התרחש ב-7 באוקטובר ו-VGTRK - חב' התקשורת הממלכתית - תיארה אותו כ"מתקפת האקרים חסרת תקדים" ● היה זה יום הולדתו ה-72 של פוטין, ולפי רויטרס, "האקרים אוקראינים 'בירכו' אותו במתקפת סייבר רחבת היקף"

האקרים פרו-אוקראינים אירגנו לו מתנת יומולדת. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

אוקראינה תקפה בסייבר את חברת התקשורת הממלכתית הרוסית VGTRK ושיבשה את פעילותה, כך דווח השבוע (ב').

המתקפה התרחשה בליל ה-7 באוקטובר, ו-VGTRK תיארה אותה כ"מתקפת האקרים חסרת תקדים". עם זאת נמסר כי לא נגרם נזק משמעותי, וכי תאגיד התקשורת הממלכתי פועל כרגיל, למרות ניסיונות השיבוש של שידורי הרדיו והטלוויזיה. מאידך, כלי התקשורת הרוסי Gazeta.ru דיווח, בהסתמך על מקור שזוהותו לא פורסמה, כי ההאקרים מחקו את כלל הנתונים שבשרתי החברה, כולל גיבויים. 

באותו יום חגג שליט רוסיה, ולדימיר פוטין, את יום הולדתו ה-72. לפי רויטרס, "האקרים אוקראינים 'בירכו' את פוטין ביום הולדתו בביצוע מתקפת סייבר רחבת היקף על חברת שידורי הטלוויזיה והרדיו הממלכתית הרוסית".

מומחים העריכו כי המתקפה היא פרי עבודתה של קבוצת האקרים פרו-אוקראינית בשם Sudo rm-RF. ממשלת רוסיה מסרה כי "חקירת המתקפה נמשכת והיא עולה בקנה אחד עם האג'נדה האנטי-רוסית של המערב".

1,739 אירועי סייבר באוקראינה במחצית הראשונה של 2024

המתקפה נערכה ברקע המשך מתקפות הסייבר ההדדיות שבין רוסיה לאוקראינה, וכעוד ממד במלחמה ביניהן, שהחלה בפברואר 2022.

השירות הממלכתי של אוקראינה לתקשורת מיוחדת והגנת מידע, ה-SSSCIP, פרסם דו"ח בסוף החודש שעבר, בו נכתב כי חלה עלייה בהיקף מתקפות הסייבר המכוונות לארגונים ממגזרי הביטחון, ההגנה והאנרגיה: 1,739 אירועי סייבר נרשמו במחצית הראשונה של 2024, נתון המשקף עלייה של 19% לעומת התקופה המקבילה ב-2023. 48 מהמתקפות הוגדרו כקריטיות, או שהיו ברמת חומרה גבוהה. יותר מ־1,600 מהאירועים סווגו בדרגת חומרה בינונית.

לפי ה-SSSCIP, "בשנתיים האחרונות, היריבים (משמע, רוסיה – י"ה) עברו מביצוע של התקפות הרסניות, למתקפות שמטרתן להבטיח דריסת רגל חשאית במערכות הקורבן, כדי לחלץ ממנו מידע רגיש. השנה היינו עדים לתפנית בפעילות שלהם. הם תקפו כל מה שקשור ישירות לזירת המלחמה, לרבות מתקפות על ספקיות שירותים – במטרה לשמור על פרופיל נמוך מחד ומאידך להיות בעלי נוכחות במערכות הקשורות למלחמה ולפוליטיקה. ההאקרים כבר לא רק מנצלים חולשות בכל מקום שבו הם יכולים, אלא מתמקדים כעת באזורים קריטיים להצלחה ולתמיכה בפעולות הצבאיות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים