מדיה-טק הכריזה על מעבד חדש לטלפונים חכמים

Dimensity 9400, הדור הרביעי של משפחת המעבדים הזאת, אמור לספק מלחמה של ממש ל-Snapdragon 8 Gen 4 הצפוי של קוואלקום, והוא יגיע לשוק עוד החודש - בטלפונים של החברות ויוו ואופו

מעבד ה-Dimensity 9400 החדש של מדיה-טק.

הסבב הבא של טלפוני הדגל כבר יצא, למעשה, לדרך עם הכרזתה השבוע של מדיה-טק על הדור הרביעי של מעבד הפרמיום שלה, Dimensity 9400. הוא אמור לספק מלחמה של ממש ל-Snapdragon 8 Gen 4 של קוואלקום, שעתיד להיות מוכרז בעוד כחודש.

כמו בדור הקודם, Dimensity 9400 בנוי בשלוש שכבות – 1+3+4, כשכל שמונה הליבות הן מה שמכונה "ליבות גדולות", כלומר ליבות ביצועים, שבכל מעבד אחר הן הליבות הראשיות, כשלצידן ליבות יעילות בצריכת אנרגיה, אבל איטיות יותר.

במעבד החדש הזה, הליבה הראשית היא Cortex-X925 במהירות מרבית של 3.63 גיגה-הרץ, שלוש הליבות הבאות הן Cortex-X4 בקצב מרבי של 3.3 גיגה-הרץ והרביעייה הסוגרת מבוססת על ליבות Cortex-A720 במהירות מרבית של 2.4 גיגה-הרץ. כל הליבות הללו מיוצרות ב-TSMC, בדור השני של 3 ננו-מטר. למרות הליבות החזקות הללו, מדיה-טק טוענת לירידה של 40% בצריכת הכוח לעומת הדור הקודם, עם עלייה של 35% בביצועי ליבה יחידה, ועד 28% בעבודה בריבוי ליבות.

שבב בינה מלאכותית חדש

ה-Dimensity 9400 כולל שבב בינה מלאכותית חדש, NPU 890, שאמור לצרוך 35% פחות כוח מהמעבד המוביל הקודם. אחת התכונות שהוא יאפשר היא ביצוע זום בתמונה של עד 100x מבלי לאבד איכות או להכניס גרעיניות לתמונה. הוא מגיע גם עם המנוע LoRA לביצוע אימון בינה מלאכותית בטלפון עצמו, הראשון אי פעם, ומבטיח מהירות עבודה של 50 אסימוני נתונים לשנייה לטובת חישובי בינה מלאכותית, כחלק מהמגמה לבצע יותר במכשיר הקצה.

יש גם שבב גרפי חזק חדש, שאף הוא אמור לתמוך בחישובי בינה מלאכותית. מדובר ב- Immortalis-G925 שהציגה ARM מוקדם יותר השנה, בתצורת 12 ליבות, במהירות של 1.65 גיגה-הרץ, עם ביצועי שיא טובים יותר ב-41%, מעקב קרניים משופר ב-40% ולמרות זאת, חסכון של 44% בצריכת החשמל.

עם תמיכה במצלמות גדולות יותר, WiFi 7 מהיר יותר ועוד, ה-Dimensity 9400 אמור להגיע לשוק עוד החודש – בטלפונים של החברות ויוו ואופו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים