נא להכיר: המעבדים החדשים של אינטל

אינטל תולה תקוות במעבדים החדשים - Arrow Lake שמם - להחלפת ה-Raptors וגם שיסייעו ללקוחות לכווץ את חשבונות החשמל שלהם, בזכות צריכה חשמלית נמוכה בעד 58% מהדור הקודם ● מה אנחנו יודעים עליהם?

המעבדים החדשים של אינטל. Core Ultra Processors Series 200S.

אינטל הכריזה בשבוע שעבר, ביום ה', על סדרת המעבדים הראשונה שלה לשוק השולחני, אשר מכונה Core Ultra – השם שהעניקה למעבדי השוק הנייד לפני שני דורות.

במעבדים החדשים – ששם הקוד שלהם הוא Arrow Lake והשם הרשמי המלא Core Ultra Processors Series 200S – משלבת אינטל כמה ליבות ביצועים לצד ליבות יעילות, כמו בדור הראשון של מעבדי ה-Core Ultra לניידים, והם המעבדים הראשונים שמגיעים עם ליבת NPU ייעודית – אם כי היא מציעה 13TOPS בלבד, רחוק מאוד ממה שמיקרוסופט דורשת כדי להריץ את יכולות הבינה המלאכותית שלה, המאוגדות תחת המיתוג Copilot+ PC.

אינטל תשיק בפועל בהתחלה מעבדים שפותחים להמהרה, כלומר במשפחת ה-K, ויש שלושה מעבדים בפועל ששניים מם יוצעו גם בגרסאות ללא שבב גרפי – במיוחד לגיימרים, שגם כך מציידים את המחשב שלהם עם כרטיס גרפי ייעודי עוצמתי.

כל המעבדים מגיעים עם אותו שבב NPU, ובכל הכרטיסים עם השבב הגרפי המובנה יש 4 ליבות של Xe-LPG, שתומכות ב-XeSS וב-DirectX 12 Ultra ומציעות עד 8TOPS.

המעבד החזק ביותר הוא ה-Ultra 9 285K עם 8 ליבות ביצועים ו-16 ליבות יעילות, במהירות מרבית של 5.7 גיגה-הרץ. כמו לכל חבריו, גם לו אין יותר תמיכה בעבודה בריבוי נימים, בדומה למעבדי ה-Core Ultra 200V לשוק הניידים.

שני המעבדים האחרים, שכאמור גם מוצעים בגרסות ללא שבב גרפי, הם Ultra 7 265K עם 8 ליבות ביצועים ו-12 ליבות יעילות, במהירות מרבית של 5.5 גיגה-הרץ; ו-Ultra 5 245K עם 6 ליבות ביצועים ו-8 ליבות יעילות, במהירות מרבית של 5.2 גיגה-הרץ.

המעבדים הראשונים אמורים להגיע לשוק ב-24 באוקטובר, במחירים שנעים בין 294 ל-690 דולר ליחידה, ומכיוון שמדובר במעבדים פתוחים להמהרה, האימוץ הראשוני הצפוי הוא של גיימרים ושל יוצרי תוכן, וכן של אלו שעובדים על כמה יישומים בו-זמנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים