"AI בדאטה סנטר צורכת עד פי 10 יותר אנרגיה"

"ארגונים נדרשים לעבור שלב ולבנות דאטה סנטרים מוכנים לעידן ה-AI", אמר וארון צ'אברה, סגן נשיא בכיר ב-דל, בהשקת שרתי החברה החדשים, מבוססי AMD

מימין: וארון צ'אברה, סגן נשיא בכיר לתשתיות וטלקום, וארונקומאר נאראיאנן, סגן נשיא בכיר למחשוב וניהול רשתות - דל.

"עד 2029 ארגונים יגדילו את תשתיות ה-AI במחשוב שלהם וישקיעו 422.55 מיליארדי דולרים, נתון המשקף גידול שנתי של 44% בהשקעה שלהם בתחום. האתגר נובע מכך שדאטה סנטרים שיש בהם מערכות מבוססות AI צורכים עד פי 10 יותר אנרגיה מדאטה סנטרים מסורתיים. ארגונים נדרשים לעבור שלב ולבנות דאטה סנטרים מוכנים לעידן ה-AI", כך אמר וארון צ'אברה, סגן נשיא בכיר לתשתיות וטלקום, דל (Dell Technologies).

צ'אברה דיבר במסיבת עיתונאים שבה ענקית ה-IT הכריזה על חמישה שרתים חדשים, מבוססי AMD.

לדבריו, "72% מהארגונים רואים בניהול הדאטה סנטר את האתגר החשוב מכל, ומבינים שעליהם לערוך שינויים, כדי לאמץ AI. הלקוחות שלנו רוצים לצמצם את משך הזמן עד שמתקבל ערך מהטמעה. הם רוצים להיות מסוגלים לפרוס AI מהר יותר ולקבל ממנו ערך – מהר יותר. נדרש מאמץ רב כדי לפרוס פתרונות AI בפועל ולגרום להם לעבוד".

ארונקומאר נאראיאנן, סגן נשיא בכיר למחשוב וניהול רשתות בדל, אמר כי "אנחנו מרחיבים את מפעל ה-AI שלנו עם שרתים חדשים, להאצת האימוץ וההטמעה של AI בארגונים". הוא ציין, כי "הכרזנו על חמישה שרתי PowerEdge, עם מעבדי AMD EPYC דור 5. הם מספקים ביצועים, יעילות וגמישות בקנה מידה גדול".

לדברי נאראיאנן, "התוספות החדשות לשרתים מספקות תמיכה במגוון של מקרי שימוש ב-AI ועומסי עבודה מסורתיים, מפשטות את ניהול השרתים ומגדילות את רמת האבטחה".

שרת ה-XE7745, אמר, "בנוי במיוחד להסקת מסקנות באמצעות בינה מלאכותית, כוונון מודלים ומחשוב עתיר ביצועים. הוא מציע תמיכה בעד שמונה כרטיסי GPU כפולים, או 16 כרטיסי GPU יחידים, מסוג PCIe, עם מעבדי AMD EPYC Turin. השרתים R6725 ו-R7725 מבוססים גם הם על מעבדי AMD EPYC Turin ותומכים במעבדים בעוצמה של W500. הם מציעים ביצועים משופרים לעומסי עבודה כבדים, כולל ניתוח נתונים ו-AI. דגם R7725 מציע שיפור ביצועים של עד 64% ויעילות אנרגטית משופרת ב-31%. כל שלושת הדגמים מציעים תמיכה בעד 50% יותר ליבות ומאפשרים שיפור של עד 58% בביצועים לכל ליבה. שיפורים אלה מאפשרים לצמצם פי שבעה את מספר השרתים ולחסוך עד 65% בצריכת החשמל". הוא הוסיף, כי "שרתי  R6715 ו-R7715 מציעים שיפור של עד 37% בקיבולת האחסון וצפיפות גבוהה יותר במארזים. הם מותאמים במיוחד למשימות AI ו-וירטואליזציה במגוון תצורות".

נאראיאנן הוסיף כי "צוותי IT יכולים לנהל ולעדכן את השרתים מרחוק באמצעות בקר הגישה המשודרג שלנו, שמציע מעבד מהיר יותר, זיכרון מוגדל ומעבד ייעודי לאבטחה, מה שמאפשר ניהול קל ויעיל יותר".

לדבריו, "השרתים החדשים מדורגים ראשונים במדד VMMArk4, המודד את הביצועים והמדרגיות של סביבות וירטואליות, וכן במדד TCPx-AI, המודד את הביצועים של פלטפורמת למידת מכונה מקצה לקצה".

קובה סטולרסקי, סגן נשיא למחקר ב-IDC, אמר כי "דל ו-AMD ממשיכות להניע חדשנות בעולם הבינה המלאכותית, ומציעות פתרונות ושירותים מקיפים, המסייעים לעסקים לחדש את הדאטה סנטרים שלהם, לשפר את המדרגיות ולמנף AI לטובת תוצאות עסקיות טובות יותר. העדכונים במפעל ה-AI של דל הם השלב הבא במסע של אספקת פתרונות AI שמגבירים את היעילות של ה-IT בארגונים ומניבים יותר ערך".

שרת XE7745 יהיה זמין ברחבי העולם החל מינואר 2025. ארבעת השרתים האחרים – R6715, R7715, R6725 ו- R7725 יהיו זמינים החל מנובמבר 2024. הפתרונות של דל מבוססי AMD יהיו זמינים ברחבי העולם החל מהרבעון הרביעי השנה.

נאראיאנן סיים בציינו, כי "מפעל הבינה המלאכותית שלנו, אותו השקנו מוקדם יותר השנה, מציע מערך מוצרים ושירותים מקצה לקצה, הדרושים לפריסה קלה ומאובטחת של מודלי AI, כגון Llama ו-Mixtral. הם מסייעים לשפר את ביצועי ההסקה. כך, עם AMD אנו מספקים פלטפורמת GenAI תפעולית מותאמת, כולל קוברנטיס, מסגרות AI מתקדמות ושיטות עבודה מומלצות. נהפוך לשחקן מרכזי בשוק הבינה המלאכותית עם פתרונות מקצה לקצה, עם תשתית מלאה, פשטות, אבטחה ושליטה בנתונים, ונסייע ללקוחות הארגוניים לעשות זאת באופן נכון כלכלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים