תוכן שיווקי

רותמים Data Modernization ו-AI לשדרוג המגזר הציבורי

15/10/2024 14:31
בעלת נסיון בפרויקטים טכנולוגיים מורכבים ומומחיות דאטה נרחבת. ג'טומייט.

הבינה המלאכותית (AI) משנה את פני השירותים הציבוריים ומציעה פוטנציאל עצום לשיפור יעילות, חדשנות ושירות לאזרחים. ה-AI יכולה לאפשר מענה מהיר ומדויק יותר לפניות, שירותים מותאמים אישית, זמינות 24/7, אוטומציה של תהליכים, ניתוח נתונים מתקדם ושקיפות בתהליכים.

על מנת להגיע לתוצאות הרצויות, ארגונים ממשלתיים חייבים לעבור מודרניזציה של נתונים (Data Modernization) כדי להישאר רלוונטיים ועדכניים. לשם כך הם צריכים חברה שתדע לעשות עבורם:

  • מעבר לענן – העברת מסדי נתונים ותשתיות אחרות לסביבת ענן שמאפשרת גמישות, קנה מידה ונגישות גבוהה יותר.
  • איחוד נתונים: שילוב נתונים ממקורות שונים למאגר מרכזי אחד, המאפשר ניתוח מקיף יותר.
  • שיפור איכות הנתונים: ניקוי, אימות והשלמת נתונים כדי להבטיח שהם מדויקים ואמינים.
  • שימוש בטכנולוגיות חדשות: אימוץ טכנולוגיות חיפוש מתקדמות מבוססות AI, כדי להפיק תובנות חדשות מהנתונים, בשפה חופשית.
  • שיפור אבטחת הנתונים: הגנה על הנתונים מפני גישה לא מורשית והתקפות סייבר.

מי אנחנו?

ג'טומייט (‎Jutomate‎) – פרטנר רשמי של גוגל – היא חברה בעלת נסיון בפרויקטים טכנולוגיים מורכבים ומומחיות דאטה נרחבת, שיודעת לספק בהצלחה פתרונות מקצה לקצה וניהול פרויקטים תחת לוחות זמנים צפופים. ל-ג'טומייט היכרות מעמיקה עם הענן הממשלתי (נימבוס) והיא מספקת בימים אלו פרויקטים שונים בתחום ה-AI למשרדי ממשלה רבים.

מתוך אתר נתוני מפקד האוכלוסין של הלמ"ס לשנת 2022.

מתוך אתר נתוני מפקד האוכלוסין של הלמ"ס לשנת 2022. צילום: למ"ס

Proven Use Case – מפקד האוכלוסין 2022 של הלמ"ס

ג'טומייט נבחרה כפרטנר הראשי לניהול פרויקט שלם של Data Modernization – פרויקט מפקד האוכלוסין לשנת 2022 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תוך שיתוף פעולה עם בעלי עניין מרובים וספקים טכנולוגיים מגוונים.

מטרת הפרויקט העיקרית הייתה לספק ממשק מודרני וידידותי למשתמש שיאפשר לכל אחד, כולל משתמש אנונימי, למצוא ולהציג במהירות נתוני מפקד אוכלוסין רלוונטיים באזור הגיאוגרפי הנבחר.
Google Looker נבחרה כפלטפורמה ל-BI, יישומי נתונים ו-Embedded Analytics, כדי לאפשר למשתמשים לחקור תובנות בזמן אמת.
הפרויקט דרש שדרוג ומודרניזציה של תשתית ה-IT של הנתונים, כדי לאפשר שיפור איכות ומהירות עיבוד הנתונים. בנוסף, כל הפיתוח היה צריך לעמוד באמצעי אבטחת סייבר ופרטיות נתונים חזקים, על מנת להגן על נתוני מפקד אוכלוסין רגישים, תוך עמידה בתקנים בתעשייה כמו GDPR ו-ISO 27001.

האתגרים:

– לוחות זמנים צפופים.

– גישור על פערים טכנולוגיים – הטמעת שינוי ארגוני עמוק להכרה ושימוש בטכנולוגיות חדשות.

– ניהול צוותים ממגוון תחומים, שכלל – System architects, אבטחת סייבר (בדיקות חדירה וכדומה), תשתית רשת, DevOps, Google Cloud Platform, מעצבי UX/UI ופיתוח יישומי Front-end. 

– עיצוב UX/UI – יישום חוויית משתמש פשוטה ואינטואיטיבית, מבלי לפגוע בעושר ומורכבות הנתונים, כמו גם שילוב של מקורות נוספים, כמו נתונים גאוגרפיים ומפות.

– מודלים של נתונים ו-KPI: האתגר לא היה כמות הנתונים, אלא המורכבות של יצירת מודלים של נתונים ממספר מקורות מידע. חשוב היה להחליט איזה נתונים חשוב להמחיש, בלי לפגוע במשתמש הסופי או להתפשר על עושר הנתונים.

– מורכבות ואיכות הנתונים – הבטחת דיוק, עקביות ואינטגרציה של נתונים מפלטפורמות ישנות ומערכות לא מעודכנות מדורות קודמים.

– אבטחת סייבר ופרטיות הנתונים – לאור האופי הרגיש של נתוני המפקד היה צריך ליישם פרוטוקולי אבטחת סייבר ללא פגיעה במשתמשים ולהבטיח שגם משתמשים אנונימיים יוכלו לגשת לנתונים.

– מיגרציית דאטה – העברת נתונים לענן הממשלתי, תהליך מורכב וטכני ביותר.

התוצאה:

לאחר תקופה אינטנסיבית של חמישה חודשים הושק אתר מפקד האוכלוסין של הלמ"ס. האתר מאפשר למשתמשים לחפש במהירות, להשוות ולאחזר נתונים ממפקדים קודמים.

ג'טומייט קבעה Golden Standard חדש לארגונים ממשלתיים – המשלב מודרניזציה עם חוויית משתמש חדשנית ומתקדמת.

אירועים קרובים