"אסור לארגונים להישען על נתונים לא אמינים להפקת תובנות מ-AI"

כך אמר עמית יושע, מנהל BTP (פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית) ב-סאפ ישראל ● "כדי שעסקים יוכלו לסמוך על בינה מלאכותית יוצרת", הסביר, "הם צריכים להיות בטוחים שהנתונים שלהם מטופלים בבטחה ובסודיות"

עמית יושע, מנהל תחום BTP בסאפ ישראל.

"תחום ה-AI זוכה לתהודה נרחבת ברחבי העולם, וביתר שאת מאז חשיפת ChatGPT וכלים כמו ג'מיני (Gemini) של גוגל (Google) או קופיילוט של מיקרוסופט (Microsoft). אך יש תחום אחד שעדיין לא רץ קדימה: ניהול תהליכים וניהול עסקים – בסיוע AI. אולם לא ניתן לעשות זאת על בסיס נתונים שמשמשים את הצרכנים. אי אפשר להסתמך על נתונים שמקורם אינו ברור ואינו אמין – ובטח לא להשתמש ב-AI לשאלות על תהליכים ותובנות פנימיות", כך אמר עמית יושע, מנהל BTP (פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית), סאפ ישראל.

"כדי שעסקים יוכלו לסמוך על בינה מלאכותית יוצרת (GenAI)", הסביר, "הם צריכים להיות בטוחים שהנתונים שלהם מטופלים בבטחה ובסודיות".

לדברי יושע, "ארגונים יכולים להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת על מנת לשאול שאלות עסקיות כמו: מהם המוצרים הנמכרים ביותר – לפי תחומים והיררכיה ארגונית? מה ניתן לעשות על מנת להגדיל את הרווחיות או לצמצם סיכון? באילו מוצרים היו תקלות בתקופה מסוימת? אילו צעדים עלי לנקוט על מנת לייעל את מערך השירות? ושאלות דומות". הוא הוסיף כי "ניתן לרתום את העוצמה של בינה מלאכותית, בשילוב נתונים ופתרונות פיתוח חדשים – כדי לזרז צמיחה".

בתחילת אוקטובר החברה ערכה את כנס TechEd Virtual שלה. "באירוע", ציין יושע, "הצגנו שני מקרים של שימוש ב-AI: האחד, שימוש בכלי AI אוטונומיים, כדי לנתח ולפתור בעיות שונות בניהול העסקי, כולל חשבוניות שגויות וחסרות, זיכויים שלא הוחלו ותשלומים שנדחו, או כפולים. המקרה הנוסף הוא שימוש בסוכני AI אוטונומיים, כדי לייעל תהליכים פיננסים מרכזיים – כמו אוטומציה של תשלומי חשבונות, עיבוד חשבוניות ועדכונים פיננסים, תוך טיפול מהיר בחוסר עקביות או שגיאות. כלומר, קבלת מידע וביצוע פעולה במערכת באופן עצמאי – עם בקרה ושליטה על התוצאה".

Joule – כלי AI שמסייע לניהול עסקי

בכנס חשפה ענקית התוכנה האמריקנית-גרמנית חידושים בתחום ה-AI, והציבה את כלי הבינה המלאכותית שלה, Joule, במרכז הניהול העסקי. היא הכריזה על יכולות חדשות, לרבות סוכני AI הניתנים לשיתוף וכוללים מיומנויות מותאמות אישית להשלמת משימות בין-תחומיות מורכבות.

"אנו מבחינים בגידול משמעותי למדי בשימוש בכלי ה-AI ביישומים השונים שלנו", הוסיף יושע. "אנו מסייעים להפוך את הבינה המלאכותית לזמינה בשלוש דרכים: באמצעות תרחישים בתוך יישומי סאפ (SAP) עצמם, באמצעות BTP, פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית שלנו, ובאמצעות הקופיילוט של Joule. השותפים העסקיים שלנו ממנפים את יכולות ה-AI לפיתוחים מאוד מעניינים. זוהי החזית החדשה של השותפים, איתה הם יכולים לייצר הכנסות חדשות ורווחים. בעיני, אי אפשר להפריז בערך של השותפים כחלק מהמשוואה של הבינה המלאכותית".

לדבריו, "כשנה לאחר השקתו, Joule מסמן מתווה ברור באופן שבו עסקים צפויים להתנהל, והוא מוטמע עמוק יותר בפתרונות החברה. סאפ מציגה סוכני AI שיתופיים לכלי, שכבר מדבר בשפה של עסקים מודרניים ומרחיב את היכולות של Joule, כדי לתמוך ב-80% מהמשימות העסקיות הנפוצות ביותר במערכות סאפ. המערכות מאפשרות לשתף פעולה בין מנהלים בתהליכי עבודה מורכבים, תוך התאמת האסטרטגיות הארגוניות כדי לעמוד ביעדים משותפים. החברה כללה ב-Joule כמה סוכני בינה מלאכותית שיתופיים, המשלבים את המומחיות הייחודית שלהם בין פונקציות עסקיות, כדי לבצע תהליכי עבודה מורכבים בצורה משותפת. סוכני AI אלו יגבירו את הפרודוקטיביות, על ידי איחוד ידע ומידע ומתן אפשרות לעובדים להתרכז בתחומים בהם הם מתמחים".

Joule צפוי לתמוך ב-80% מהמשימות העסקיות הנפוצות ביותר של סאפ עד סוף השנה. "בעידן הדאטה והאנליטיקה, והבינה המלאכותית בפרט", סיכם יושע, "המשמעות של נתונים חשובה לא פחות מהנתונים עצמם, כי הבנת המשמעות שלהם נותנת לכלים כגון Joule הרבה יותר 'שכל'".

עוד הוצג בכנס SAP Knowledge Graph, פתרון המסייע למפתחים להבין טוב יותר את הנתונים שבמערכות החברה, על ידי חיבורם להקשר עסקי ומיפוי של קשרים והקשרים בין הנתונים הרבים. "כך", הסביר יושע, "ארגונים יוכלו לקבל החלטות טובות יותר עם הנתונים שלהם. הפתרון מפחית את הסיכון לתוצאות לא מדויקות או לא רלוונטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים