Honor 200: טלפון שוק ביניים מרשים למראה

יש לו מסך OLED מרהיב עין בגודל 6.7 אינץ', הוא שוקל 187 גרם ועוביו 7.7 מ"מ בלבד, הצילומים שלו מפתיעים לטובה, ולכל אלו נלווה עיצוב ייחודי ומרשים ● מה עוד כדאי לדעת על ה-Honor 200?

עיצוב בולט וצבעי מכשירים מגוונים לבחירה. Hono 200.

אחד הדברים שהתרחשו בשוק הטלפוניה לפני כמה שנים, כשמשרד הסחר האמריקני התחיל בחרם הקטלני שלו על וואווי, היה הפיכת המותג הונור (Honor) של החברה המוחרמת למותג עצמאי לחלוטין – חברה חדשה שהקשרים בינה לין חברת האם נותקו לחלוטין. זה אומר שהטלפונים של הונור נמכרים באופן גלובלי לכל מי שרוצה בכך, וכן שהם מגיעים עם אנדרואיד תקני ועם גישה אל חנות האפליקציות של גוגל.

הונור אמנם לא מגיעה במכירות הטלפונים שלה למספרים הגבוהים והמדהימים אליה הגיעה וואווי בשיא כוחה, ואולי אף לא מתקרבת למה ש-וואווי מוכרת בסין לבד בימים אלו, אבל מי שעוקב אחרי שוק הטלפונים יודע שזו אחת החברות שמציעה את העיצובים המעניינים ביותר, שלא לומר ייחודיים אפילו – במיוחד בהיבט של אי המצלמות בגב המכשיר.

זה המקרה גם עם Honor 200, טלפון שוק ביניים שהושק באירופה לפני מספר חודשים באופן רשמי והגיע לאחרונה לבדיקה. זהו אמנם טלפון שוק ביניים לכל דבר ועניין, אבל עדיין עיצוב גב הפלסטיק שלו – הוא הגיע בצבע לבן מבהיק – מרשים למראה. הוא כולל אי מצלמות משונה משהו, שנכנס למסגרת הדיון על טעם וריח, ולדעתי האישית ממש יפה: מעין אליפסה ארוכה שבולטת היטב מהגוף, אשר מכילה את כל שלוש המצלמות וכן את המבזק, כך שכל ארבעת האלמנטים הללו מסוגרים בצורה של יהלום בתוך האליפסה. רעיון נחמד.

Honor 200 מבית הונור.

Honor 200 מבית הונור. צילום: יח"צ

צילומים לא רעים בכלל

המצלמה הראשית מאחור מבוססת על החיישן IMX906 של סוני, בגודל 50 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי, ולצידה יש מצלמת רוחב על עם חיישן 12 מגה-פיקסל עם שדה צילום של 112 מעלות, כשהמצלמה השלישית היא מצלמת טלפוטו עם החיישן IMX856 של סוני, שגם גודלו 50 מגה-פיקסל, והיא מציעה זום 2.5x וגם כן מלווה במייצב תמונה אופטי. החיישן של מצלמת הסלפי זהה לזה של המצלמה הראשית, אך עם מפתח צמצם קטן יותר.

האפליקציה מאפשרת צילום עם HDR אוטומטי, וכן בחנתי את רוב התמונות שצילמתי, והתוצאה באור יום הייתה טובה מאוד, עם טווח דינמי מוצלח מאוד. מי שרוצה יכול גם לבחור להשתמש ביכולת בינה מלאכותית שמזהה לבד את סצנת הצילום – וכמו לאורך כל הדורות, זה לא עובד תמיד במדויק. מצלמת הרוחב-על גם כן בסדר, אבל בתאורה נמוכה התמונות יצאו הרבה יותר טובות בעת השימוש במצלמה הראשית, וגם בצילומי מאקרו – הראשית הייתה יותר טובה. הזום התגלה גם הוא כמוצלח למדי, כל עוד נשארתי במסגרת האופטית שלו, ולא ניתן היה להבחין באובדן פרטים או בגרעיניות יתר.

בסך הכל בטלפון שוק ביניים, מדובר במערך צילום סביר ביותר, במיוחד עבור אלו שרוצים לצלם אבל לא רוצים להתמחות בכך.

התצורה וכל השאר

Honor 200 ששוקל 187 גרם ועוביו 7.7 מ"מ בלבד, מציג מסך OLED מרהיב עין בגודל 6.7 אינץ' עם רזולוציה גבוהה של 2664×1200 פיקסלים שבאה לידי ביטוי בצפיפות גבוהה יחסית של 435 פיקסלים לאינץ' לערך. הוא תומך ב-HDR, בקצב רענון של 120 הרץ לא דינמי, ומציעה בהירות שיא של 4,000 ניט, מה שמאפשר לחסוך היטב בחיי הסוללה ברוב השימושים, כי פשוט רוב הזמן הורדתי את הבהירות באופן מסיבי.

הטלפון, שתומך ב-eSIM, מבוסס על מעבד שוק הביניים היחסית חדש Snapdragon 7 Gen 3 של קוואלקום, שהוא מעבד 4 ננו-מטר, והוא הגיע לבדיקה בתצורת זיכרון של 12 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-256 גיגה-בייט זיכרון אחסון – שאינו ניתן להרחבה. הוא תומך גם ב-NFC, ב-WiFi 6 וב-Bluetooth 5.3 ומהבדיקות המועטות שביצעתי בהיבט הזה, ה-GPS שלו הצטייר כמדויק – תחזית מזג האוויר הייתה למקום בו אני גר, ולא לאיזה יישוב סמוך כמו שהתרגלתי לצערי במכשירים של יצרניות לא מעטות אחרות.

הסוללה מגיעה עם נפח יחסית גבוה של 5.200mAh – גבוה לפחות מול הממוצע בשוק – והיא תומכת בטעינה חוטית של 100 וואט, וכן תומכת בטעינה הפוכה בהספק של 5 וואט. היא החזיקה מעמד במבחן הרגיל שלי, באמצעות PCMark, רבע שעה אחרי הקו של 13 שעות. מכובד בהחלט.

נכון לכתיבת שורות אלו מקבלים עודף מ-1,400 שקלים אם מחליטים לרכוש את Honor 200 בתצורה בה הוא הגיע לבדיקה (https://s.click.aliexpress.com/e/_oELusZB), והמחיר הזה כולל משלוח לישראל וגם מטען – כן יש מטען 100 וואט בקופסה, שאמנם מגיע עם חיבור חשמל שאינו מיועד לרשת החשמל הישראלית, אבל החנות צירפה למשלוח גם מתאם. יש גם כיסוי סיליקון לגב בקופסה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים