מיקרוסופט הציגה את הדור הבא של ה-AI: סוכנים אוטונומיים חכמים

ענקית הטק מרדמונד הודעה אתמול (ב') על השקת סוכני הבינה המלאכותית של פלטפורמת Copilot Studio שלה, שלדבריה "יאיצו את הפעילות של צוותי עובדים ובכך גם את התוצאות העסקיות של חברות"

המנכ"ל והיו"ר של מיקרוסופט, סטיה נאדלה, בנאום המרכזי על הבמה ב-AI Tour בלונדון.

מיקרוסופט הודיעה אתמול (ב') באירוע AI Tour בלונדון, על השקת סוכני בינה מלאכותית במסגרת פלטפורמת Copilot Studio. הצעד, כך לפי החברה, צפוי לשדרג את היעילות של צוותי עבודה בחברות, ולשפר את התוצאות העסקיות שלהן. החידושים הללו מגיעים לאחר סבב פיתוחים משמעותיים שהחברה הציגה סביב יכולות ה-AI שלה עוד בתחילת השנה.

סוכני ה-AI החדשים הם תוצר נוסף לשותפות שכוננה מיקרוסופט עם OpenAI – מהלך אסטרטגי שנתן לה דריסה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית היוצרת. הענקית מרדמונד השקיעה ב-OpenAI, בכמה סבבים, קרוב ל-14 מיליארד דולר. מימון זה בנה את השותפות של החברות, ואפשר למיקרוסופט התקדמות מואצת בטכנולוגיית ה-AI. כחלק מהקשר ההדוק, OpenAI מספקת למיקרוסופט את המשאבים הדרושים לפיתוח דגמי AI מתקדמים, כמו אלו המזינים את ChatGPT המצליח שלה.

השקעתה המשמעותית של מיקרוסופט במפתחת ה-GenAI הבולטת והחלוצית נבעה מהבנתה של ענקית הטק את הפוטנציאל של הטכנולוגיה לחולל מהפכה בתעשיות, ומהרצון שלה להישאר בחזית ההתקדמות הטכנולוגית. על ידי תמיכה ב-OpenAI, מיקרוסופט שאפה להבטיח לעצמה גישה לטכנולוגיית AI רבת עוצמה ולשלב אותה במוצריה ובשירותיה – וכך אכן עשתה. אחת הדוגמאות הבולטות לשילוב זה באה לידי ביטוי ב-קופיילוט (Copilot) – כלי GenAI הממנף את דגמי השפה הגדולים (LLMs) של OpenAI, כדי לסייע למשתמשים במשימות שונות. בחודשים האחרונים הדגים קופיילוט כיצד מיקרוסופט יישמה את הטכנולוגיה של OpenAI על מנת לשפר את חוויות המשתמש ולהניע חדשנות בתוך המערכת האקולוגית של מיקרוסופט. אמנם, כפי שדיווחנו באחרונה השת"פ בין החברות עומד כעת לבחינה, ומסיבות שונות, אך בינתיים הוא נושא פירות חדשים.

מהן היכולות החדשות שמציעה החברה?

מה שמתחדש כעת הוא הצעת הסוכנים החכמים. מיקרוסופט פירטה שאלו נפרסים על פני כמה תחומים וכוללים בין השאר:

– סוכנים אוטונומיים מותאמים: החל מהחודש הבא, ארגונים יוכלו ליצור סוכני קופיילוט מותאמים אישית לצרכיהם, אשר ידעו לבצע מגוון רחב של משימות עסקיות.

– סוכנים חדשים ב-Dynamics 365: הסוכנים החדשים נועדו לשפר את יכולות הצוותים במכירות, שירותים פיננסיים ואספקה.

– אוטומציה של תהליכים: הסוכנים יכולים לבצע פעולות כמו יצירת לידים, עיבוד הזמנות ואוטומציה של שרשרת האספקה, מה שעתיד לסייע לצוותים להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר.

מיקרוסופט סיפקה מספר דוגמאות מהשטח לטכנולוגיה שהיא מקדמת, שלדבריה מראות כיצד זו מקדמת ארגונים. כך למשל דווח על מקינזי וארגונים אחרים ש"כבר יצרו סוכנים אוטונומיים המסייעים להם בהגדלת הכנסות, צמצום עלויות והגברת ההשפעה העסקית". לפי הודעת מיקרוסופט לתקשורת, מקינזי יצרה סוכן שמזרז את תהליך קליטתו של לקוח חדש (Onboarding). הפיילוט הראה שניתן לקצר את זמן ההמתנה ב-90% ולהפחית את עומס העבודה האדמיניסטרטיבית ב-30%.

דוגמה נוספת שסיפקה החברה היא של תומסון רויטרס, אשר פיתחה, לדבריה, סוכן ברמה מקצועית שנועד להאיץ את זרימת העבודה בבדיקת נאותות משפטית, כאשר בדיקות ראשוניות הראו כי ניתן לסיים חלק מהמשימות בחצי מהזמן.

מיישומים עסקיים מסורתיים לתהליכי עבודה מונעי AI

הסוכנים האוטונומיים החדשים מאפשרים ללקוחות לעבור מיישומים עסקיים מסורתיים לתהליכי עבודה שמונעים ומנוהלים על ידי בינה מלאכותית ונועדו, כאמור, לסייע לצוותי המכירות, השירות, הפיננסים ולצוותים שאמונים על שרשראות אספקה להניע ערך עסקי עבור הארגון.

לדברי מיקרוסופט זוהי רק ההתחלה, בשנה הקרובה היא עתידה, כך לפי דיווחיה, ליצור עוד סוכנים רבים שיספקו ללקוחותיה יתרון תחרותי ויבטיחו את הישרדותם ועתידם.

מעניין לעיין בנתונים שפרסמה מיקרוסופט, שלפיהם באמצעות הקופיילוט, צוות מכירות אחד שלה השיג עלייה של 9.4% בהכנסות לכל מוכר, וסגר ב-20% יותר עסקאות. בנוסף צוין על ידי החברה כי, "הודות לקופילוט, זמן הטיפול במקרי שירות לקוחות צומצם בכמעט 12%. צוות השיווק שלנו רואה עלייה של 21.5% בשיעור ההמרה באתר Azure.com, בעזרת סוכן מותאם אישית המסייע לקונים. בתחום משאבי האנוש, סוכן שירות עצמי לעובדים עוזר לענות על שאלות בדיוק גבוה יותר ב-42%".

החברה סיכמה את הודעתה בדיווח שכ-60% מהחברות ב-Fortune500 משתמשות ב-Microsoft 365 Copilot, במטרה לייעל ולהאיץ את התוצאות העסקיות ולהעצים את צוותי העבודה שלהן". היא הדגימה שעקב הסוכנים החכמים שיכנסו לשירות, למשל, חברת Lumen Technologies צופה כי עם התמיכה בנציגי מכירות שמבצע הקופיילוט, היא תוכל לחסוך 50 מיליון דולר בשנה. ואילו במקרה אחר שהוצג, מיקרוסופט טוענת כי העלייה בתפוקת העבודה בחברת Honeywell, משתווה להוספה של 187 עובדים במשרה מלאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים