קוואלקום הכריזה על מעבד דגל חדש: Snapdragon 8 Elite

המעבד ייעודי לטלפוני פרימיום, המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ולפי טענת החברה הוא מתאפיין בחסכון אנרגטי לעומת הדור הקודם, ברמה של 27% באופן כללי - אך החסכון הפרטני של הרכיבים העיקריים גבוה בהרבה

Snapdragon 8 Elite של קוואלקום.

קוואלקום הכריזה על Snapdragon 8 Elite, מעבד הדגל החדש שלה לשוק טלפוני הפרימיום המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. החברה הפתיעה שלא קראה למעבד Snapdragon 8 Gen 4, אך המטרה היא ככל הנראה ליישר קו עם השמות שהעניקה החברה למעבדים שלה לשוק המחשוב – ובכל מקרה המעבד החדש מציג ביצועים שוברי שוק, לפחות על הנייר, מביצועי מהירות ועד בינה מלאכותית כמובן.

ב-קוואלקום מתגאים בחסכון אנרגטי לעומת הדור הקודם, Snapdragon 8 Gen 3, ברמה של 27% באופן כללי – אך החסכון הפרטני של הרכיבים העיקריים גבוה הרבה יותר. ליבות העיבוד, למשל, מציעות שיפור של 44% בהיבט הזה, הליבות הגרפיות מציעות 42% שיפור ואפילו שבב הקישוריות – עם תמיכה ב-WiFi 7 וב-Bluetooth 5.4 וגם ב-UWB, דרך אגב – מציע חסכון של 40% בצריכת החשמל לעומת הדור הקודם.

למעבד יש 8 ליבות מחשוב, המיוצרות ב-TMSC בליתוגרפיה של 3 ננו-מטר, 2 מהן במהירות מרבית פורצת דרך של 4.32 גיגה-הרץ, שמוגדרות כליבות פרמיום, וה-6 האחרות, המוגדרות כליבות ביצועים, מציעות מהירות מרבית של 3.53 גיגה-הרץ, וכולן מבוססת על ארכיטקטורת Oryon. המעבד גם תומך בזיכרון מהיר יותר מאשר בדורות הקודמים, ומדובר ב-LPDDR5x במהירות 5,300 גיגה-הרץ.

שיפור הביצועים מדור לדור אמור לעמוד, לפי החברה, על 45% עבור ליבות המחשוב, ועד 40% עבור השבב הגרפי. שבב ה-NPU מציע שיפור של 45%, ולפי החברה הוא תומך כעת בהרצה רב מודלית בטלפון עצמו, ועיבוד של 70 אסימונים בעת הרצה של תרחישי שפה טבעית קטנה.

המודם החדש, Snapdragon X80 5G, מציע הורדת נתונים בקצב של עד 10 גיגה-ביט/לשנייה, והעלאת נתונים בקצב של עד 3,600 גיגה-ביט/לשנייה, ויש גם תמיכה במצלמות באבחנה גבוהה יותר.

מי תהיה הראשונה שתשיק טלפון עם Snapdragon 8 Elite? התחרות המשמעותית היא בין וואן פלוס, שיאומי וגם אסוס – כל היצרניות האחרות יגיעו בהמשך, והן יגיעו כמו בכל שנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים