בניוף: "מיקרוסופט מיתגה מחדש את קופיילוט כ'סוכנים'? היא בפאניקה"

מנכ"ל ומייסד סיילספורס ממשיך לבקר ו"להכנס" ביכולות ובאסטרטגיית הבינה המלאכותית של הענקית מקופרטינו, שהיא מהמתחרות הישירות של ענקית ה-AI CRM שבהובלתו ● בניוף צייץ ו"קטל" את ההכרזה האחרונה של היריבה

נואם בכנס Dreamforce. מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס.

המנכ"ל והמייסד השותף של סיילספורס (Salesforce), מארק בניוף, המשיך אתמול (ב') בהרגל החדש שלו – לקטול את מיקרוסופט (Microsoft) בהקשר ליכולות הבינה המלאכותית שלה. בניוף לא היסס, צייץ וציין בפומבי שההכרזה האחרונה של הענקית מרדמונד על הדור הבא של ה-AI שלה היא על תקן מיתוג מחדש לשירותי הבינה המלאכותית שלה מ-קופיילוט (Copilot) ל"סוכנים חכמים", והוא אף הסביר את הטעם מאחורי המהלך.

בניוף פנה לרשת החברתית X כדי להביע את עמדתו, ושם טען כי המהלך שביצעה מיקרוסופט, ושעליו הכריזה אתמול באירוע AI Tour בלונדון – השקת סוכני בינה מלאכותית במסגרת פלטפורמת Copilot Studio שלה עליה דיווחנו מעיד על לחץ רב של ענקית הטק בגין היצע הבינה המלאכותית שלה. 

בציוץ המלא כתב בניוף: "מיקרוסופט מיתגה מחדש את קופיילוט כ'סוכנים'? זה מצב פאניקה. בואו נהיה אמיתיים – קופיילוט הוא פלופ, מכיוון שלמיקרוסופט חסרים את הנתונים, המטא נתונים ומודלי האבטחה הארגוניים כדי ליצור בינה ארגונית אמיתית. זו הסיבה ש-קופיילוט אינו מדויק, מדליף נתונים ארגוניים ומאלץ לקוחות לבנות LLM משלהם. Clippy 2.0, מישהו?"

בניוף לא החמיץ את ההזדמנות להוסיף התייחסות לשירות החופף כמעט ש-סיילספורס מציעה, Agentforce – סדרת סוכני AI אוטונומיים, שמבצעים משימות בענפי השירות, המכירות, השיווק והמסחר. הוא כתב המשך הפוסט ב-X כי: "בינתיים, Agentforce משנה עסקים כעת. Agentforce לא מטפלת רק במשימות – היא מניעה באופן אוטונומי את המכירות, השירות, השיווק, הניתוח והמסחר. עם נתונים, LLMs, זרימות עבודה ואבטחה משולבים כולם בפלטפורמת Customer 360: זה מה ש-AI נועדה להיות".

לא ה"קטילה" הראשונה – אפילו Clippy 2.0 נשלף מההיסטוריה

הביקורת של בניוף אינה חדשה; מנכ"ל סיילסופרס התנהל באופן "קולני" לגבי מה שהוא תופש כחסרונות ביכולות ה-AI של מיקרוסופט כבר מזה זמן מה.

כבר בכנס Dreamforce האחרון של החברה, כפי שדיווח שליחנו משם, בניוף"נכנס" במיקרוסופט, ואמר בנאומו: "הקופיילוטים – מגעילים". הוא הוסיף כי "זה קו מוצרים שיוצר בלגן בארגונים ולא מביא אותם ליישום הטוב ביותר של AI". כדאי לציין עם זאת כי בכנס זה הושקה סדרת Agentforce המתחרה של סיילספורס.

Clippy

Clippy צילום: ויקיפדיה

בציוצים שפרסם מאז, בניוף המשיך את הקו הקטלני הזה, ולא חסך. כך למשל בציוץ מהשבוע שעבר השווה את קופיילוט ל-Clippy 2.0, כישלון עבר מובהק של מיקרוסופט. בניוף פירט: "כשמסתכלים איך קופיילוט נמסר ללקוחות, זה מאכזב. זה פשוט לא עובד, וזה לא מספק שום רמת דיוק. גרטנר אומרת שהכלי מפזר נתונים לכל עבר, והלקוחות נשארים לנקות את הבלגן. כדי להוסיף חטא למכה, ללקוחות נאמר לבנות LLMs מותאמים אישית משלהם. עדיין לא מצאתי מישהו שעבר ניסיון חיובי עם Microsoft Copilot או עם המרדף אחר הדרכה והכשרה מחדש של LLMs מותאמים אישית". הוא סיכם את הציוץ במשפט: " קופיילוט דומה יותר ל-Clippy 2.0".

הביקורות הזו של בניוף מדגישה בעיקר דבר אחד – את התחרות העזה בין חברות הטכנולוגיה במירוץ לפתרונות AI מעולים ומנצחים. מכיוון שמיקרוסופט השיקה בחגיגיות ב-AI Tour את הצעות ה-AI החדשות שלה לעסקים, משבצת שגם סיילספורס יושבת עליה, נראה שהתחרות הזו מתלהטת עוד יותר עכשיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים