משתמשים ב-NotebookLM? כלי ה-AI של גוגל יכול לסייע לעובדי היי-טק

בעולם שבו זמן הוא כסף, והיעילות מעל הכל, NotebookLM הוא סייע בינה מלאכתית שיכול להפוך לשותף סופר פרודוקטיבי עבור כל מי שמחפש לעבוד בצורה חכמה יותר - ומומלץ לכם לערוך איתו היכרות

מומלץ להכיר אותו לייעול העבודה בחברות היי-טק. NotebookLM.

שם של סייע AI חכם שאינו ChatGPT נשמע מתגלגל יותר ויותר בפיהם של עובדים בתחומי הטכנולוגיה – NotebookLM. אם טרם הכרתם אותו, או אם פשוט אינכם יודעים מה יכולותיו, ריכזנו עבורכם כמה הסברים וטיפים לשימוש בכלי, שפותח על ידי DeepMind מבית גוגל, ושנועד לעזור למשתמשים לארגן ולסנתז מידע מפוזר.

למעשה הכלי הזה אינו חדש. הוא שחורר כבר בסוף 2023 , ומאז רבים כבר גילו שהוא מסייע להם לאחד סוגי תוכן שונים – כגון הערות, מאמרים ותמונות – לכדי יחידה קוהרנטית אחת, שיכולה להיות מצגת עסקית, עבודה סטודנטיאלית, או פשוט דו"ח עסקי. הכלי המסוים יכול לשפר את הפרודוקטיביות של משתמשיו, בכך שהוא מאפשר להם להעלות שאלות, לקבל מידע בפורמטים מגוונים, ואף להפיק סקירות שמע של התוכן שלהם. הפונקציונליות שלו מועילה במיוחד לסיעור מוחות וארגון מחשבות, מה שהופך אותו לאידיאלי, תיאוריתית, לפרויקטים מקצועיים ויצירתיים כאחד.

בעידן שבו נפח המידע נראה עצום, אנשי מקצוע בסביבות היי-טק מחפשים כל הזמן כלים שיכולים לייעל את זרימת העבודה שלהם ולשפר את הפרודוקטיביות. NotebookLM ממותג כעוזר מחקר פורץ דרך, והוא מופעל על ידי עוזר הבינה המלאכותית של גוגל, Gemini 1.5, שגם סביבו נשמע באחרונה באזזז משמעותי בקהילת הטכנולוגיה. הכלי הזה, כך מבטיחה גוגל, יכול לצמצם את הלחץ של העובדים בעסק, על ידי שינוי האופן שבו הם משתשים בדאטה הארגוני, ולעזור להם בסינון הכמויות האדירות של הנתונים שלעיתים עליהם לעבד.

בפועל וביסודו, NotebookLM הוא עוזר מחקר AI מותאם אישית, שנועד לעכל ולנתח מידע ממגוון מקורות. בין אם זה קובצי PDF, אתרי אינטרנט, סרטוני יוטיוב (YouTube) או מסמכי גוגל (Google Docs) ה-NotebookLM מאפשר למשתמשים להעלות עד 50 מקורות, שכוללים עד 25 מיליון מילים. וכן, זה נפח דאטה עצום שבמקום שתלכו לאיבוד איתו – סייע הבינה המלאכותית יעשה זאת עבורכם.

או כפי שמנסח זאת סטיבן ג'ונסון, חבר מפתח בצוות NotebookLM: "בפשטות, NotebookLM הוא כלי להבנת דברים".

היכולת הזו הופכת אותה לבעלת ערך רב עבור אנשי מקצוע, בהכנת פרויקטים מורכבים או כשהם נדרשים להתעמק בנושאים מורכבים, להבין אותם ואף לנתח אותם או לדווח עליהם לקולגות שלהם.

באחרונה נשמע בחברות טק יותר ויותר על NotebookLM, לא רק בשל התכונות המרשימות שלו, אלא גם בגלל הפוטנציאל של הסייע המסוים לעצב מחדש את האופן שבו צוותים משתפים פעולה ביניהם. 

או כפי שהסביר ג'ונסון, "NotebookLM שימושי ביותר למצבים שבהם אתה צריך לנהל, לחבר ולסנתז מידע ממקורות רבים".

איך עובדים עם NotebookLM?

  • מעלים אליו את המקורות שלכם: מהקלטות הרצאות ועד מחקר שוק, העלאת חומרים מגוונים תאפשר ל-NotebookLM לסכם ולזהות קשרים מעניינים בין המידעים. תכונה זו מבטלת, למשל, את המשימה המייגעת של סריקה ידנית של מסמכים.
  • קבלת תובנות מיידיות – ממש אחרי שמסיימים להעלות את המקורות, NotebookLM מתחיל לעבוד, צולל עמוק לתוך התוכן והופך למומחה מותאם אישית בכל הנוגע בו. בשלב הזה המשתמש יכול לשאול שאלות בשפה טבעית, ולקבל תשובות מותאמות שמתעמקות בלב הנושאים שהופיעו במידע שסיפק לכלי.
  • ציטוטים ברורים: NotebookLM לא רק מספק תשובות, אלא מוסיף לצידם קישור אל התכנים המקוריים, ובכך מבטיח שהמשתמש ידע תמיד מאיפה המידע מגיע.
  • סקירת אודיו: תכונה זו מאפשרת למשתמשים להפוך את המקורות שלהם לסיכם מוקלט ופרודוקטיבי, והיא יכולה לסייע למשתמשים לצרוך תוכן תוך כדי תנועה, בין השאר.

שימו לב שהכלי תומך כרגע רק בקבצי PDF, .txt, Markdown, אודיו (למשל mp3) בשימוש בעברית, וכן בקישורים ליוטיוב, לאתרים ואף בטקסטים שהועתקו אליו.

גוגל הדגישה שמדובר בכלי פרטי ומאובטח וציינה בפרסומיה שוב ושוב כי "NotebookLM מכבד את הפרטיות שלכם". ג'ונסון ציין בדבריו כי, "המידע הפרטי שלכם לעולם אינו משותף או משמש להכשרת המודל", ולכן השימוש בו אמור להתאים גם כשמדובר בפרויקטים רגישים.

כך מטפל NotebookLM בתוכן מתוך קבצי PDF.

כך מטפל NotebookLM בתוכן מתוך קבצי PDF. צילום: לכידת מסך מ-NotebookLM

טיפים מעשיים לשימוש ב-NotebookLM בהיי-טק

מבחינת הטיפים לשימוש אופטימלי בסייע, ממליצים בגוגל לאנשי מקצוע להתחיל בעריכת ניסויים עם המסמכים העדכניים ביותר שלהם ולראות מה ביכולתם להפיק מהם.

ג'ונסון מציע גם לשמור "מחברת כללית" עמוסה במשאבי ליבה, בנוסף ליצירת מחברות ספציפיות לנושאים רלוונטיים או לפרויקטים מסוימים.

ניכר, לפחות בינתיים, שככל שההייפ סביב NotebookLM ממשיך לגדול, מתבהר שהכלי הזה הוא לא רק עוד פיתוח טכנולוגי – אלא כלי שמספק גישה טרנספורמטיבית למינוף AI למחקר וניתוח יעילים.

עבור אנשי מקצוע בתחום ההיי-טק, שנדרשים לנווט בשפע של מידע בקלות, NotebookLM הוא כנראה משנה-משחק, שראוי שיקבל מקום בערכת הכלים הדיגיטלית שלהם. בהצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים