מיקרוסופט פיטרה עובדים שערכו עצרת זיכרון להרוגים בעזה

ענקית הטק האמריקנית טענה שהעובדים הפרו מדיניות פנימית ● פעילי זכויות אדם: המהלך מהווה ניסיון להשתיק דיון על זכויות הפלסטינים ● המפוטרים - בקבוצה שקוראת לחברה לא למכור טכנולוגיה לממשלת ישראל

פיטרה עובדים שערכו עצרת לזכר פלסטינים שנהרגו בעזה. מיקרוסופט.

שני עובדי מיקרוסופט פוטרו ביום ה' האחרון, בשיחת טלפון, לאחר שאירגנו עצרת לזכר פלסטינים אשר נהרגו ברצועת עזה. 

העובדים, עבדו מוחמד וחוסאם נאסר, שניהם ממוצא מצרי במקור, פוטרו לאחר שאירגנו עצרת תפילה שקטה במשרדי החברה ברדמונד, וושינגטון, לזכר קורבנות המלחמה בעזה. השניים היו חברים בקואליציית עובדים בשם 'אין אז'ור לאפרטהייד' (No Azure for Apartheid), שהתנגדה למכירת טכנולוגיית הענן של מיקרוסופט לממשלת ישראל.

הנימוק לפיטורים: הפרת מדיניות החברה

מיקרוסופט הודיעה ביום ו' כי "סיימה את העסקתם של כמה אנשים בהתאם למדיניות הפנימית", וזאת מבלי לספק פרטים נוספים על החלטתה.

אחרי שענקית הטכנולוגיה האמריקנית בישרה שפיטרה את העובדים שאירגנו את עצרת ההזדהות, נשמעו תגובות חריפות מצד ארגונים פרו-פלסטינים וארגוני זכויות אדם שטענו כי מדובר בהשתקה של ביקורת לגיטימית ובהוכחה נוספת לתמיכתה של ארה"ב בישראל.

ברשת החברתית X נראו גם לא מעט ציוצים שקוראים להחרמת מיקרוסופט בגין הפיטורים האחרונים הללו, ובגלל שותפותה, לכאורה, עם ישראל.

ישראל נלחמת בעזה מאז אירועי השבת השחורה, ה-7 באוקטובר, במטרה מוצהרת למוטט את ארגון חמאס ולהחזיר לביתם את 101 החטופים שנמצאים כבר למעלה משנה ברצועה. הלחימה גבתה את חייהם של פלסטינים רבים, חלקם אזרחים, והותירה הרס נרחב ברצועה. ארה"ב, כתומכת העיקרית של ישראל, סיפקה למדינה סיוע צבאי נרחב במהלך הלחימה, והטילה וטו על כל החלטות האו"ם שקראו להפסקת אש מיידית. פרו-פלסטינים ברחבי העולם נאבקים במצב זה, וכך נהגו גם עבדו מוחמד וחוסאם נאסר, אלא שמחאתם הסתיימה בפיטוריהם.

"יש לנו כל כך הרבה חברי קהילה בתוך מיקרוסופט שאיבדו משפחה, איבדו חברים או אהובים", אמר העובד המפוטר מוחמד, שהועסק כחוקר ומדען נתונים בחברה, "אבל מיקרוסופט באמת לא הצליחה למצוא לנו את המרחב שבו נוכל להתכנס ולחלוק את הצער שלנו ולכבד את הזיכרונות של אנשים שכבר לא יכולים לדבר בעד עצמם", הוסיף.

העובד הנוסף שפוטר, נאסר הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד שגם פעיל כמארגן שותף של גוף בשם 'בוגרי הרווארד למען פלסטין'. הוא הסביר לתקשורת כי העצרת שאורגנה נועדה הן כדי לכבד את קורבנות האלימות בעזה והן על מנת למשוך את תשומת הלב לשותפותה של מיקרוסופט במצב הנוכחי, בגין הטכנולוגיה שלה שנמצאת בשימוש הצבא הישראלי. נאסר אף טען כי פיטוריו נחשפו במדיה החברתית על ידי הארגון Stop Antisemitism יותר משעה לפני שקיבל על המהלך הודעה רשמית ממיקרוסופט.

בין הארגונים שגינו את פיטורי העובדים נמצא למשל ארגון CODEPINK – המגדיר עצמו כ"ארגון עממי פמיניסטי אשר פועל לתמיכה בשלום ובזכויות אדם ולסיום המלחמות והמיליטריזם של ארה"ב" – כתב ברשתות החברתיות כי מיקרוסופט "מכרה לישראל טכנולוגיית מחשוב ענן שבה היא משתמשת לביצוע רצח עם". הארגון אף הכביר והאשים כי "מיקרוסופט מקלה על רצח עם ומענישה את מי שמצדד באנושות".

המועצה ליחסי אמריקה-איסלאם, ה-CAIR (ר"ת Council on American-Islamic Relations), קראה למיקרוסופט להחזיר את המפוטרים לעבודתם, וטען כי "זהו עוד מקרה שממחיש כיצד עובדים בעלי מצפון, שנאבקים למען זכויות אדם, מושתקים בעולם התאגידי".

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שחברת טכנולוגיה אמריקנית נוקטת בצעדים נגד עובדים שהביעו תמיכה בפלסטינים. בחודש מאי, פיטרה גוגל 28 עובדים שהפגינו נגד פרויקט 'נימבוס' – הענן הממשלתי של ישראל. כחלק מהעסקה המסוימת, שהיקפה 1.2 מיליארד דולר, גוגל ואמזון מספקות שירותי מחשוב ענן הן לממשלה והן לצה"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים