מתנדבי Code for Israel הקימו אפליקציה חדשה ל"חברים לרפואה"

היוזמה, שהוגדרה כ-"גט-טקסי של עולם התרופות", בוצעה בידי מתנדבי הפרויקט, שהתגייסו לרתום את הטכנולוגיה וההון האנושי של הסטארט-אפ ניישן ולהעניק ולהטמיע פתרונות טכנולוגיים לגופים שונים לטובת החברה והקהילה

מתנדבי Code for Israel פיתחו אותה. האפליקציה החדשה של "חברים לרפואה".

Code for Israel הוא אחד המיזמים המרגשים והאפקטיביים בתקופה זו, הכולל למעלה מאלף מתנדבים מקהילת ההיי-טק המקומית: מעולמות הדאטה, התוכנה, המוצר, מערכות המידע, היזמות ועוד, שהתגייסו לרתום את הטכנולוגיה וההון האנושי של ה'סטארט-אפ ניישן' על מנת להעניק ולהטמיע פתרונות טכנולוגיים לגופים שונים התומכים בחברה ובקהילה, לייעל את התהליכים בארגונים הללו ולהגביר את היכולת שלהם ליצור אימפקט חברתי.

המיזם הוקם מלכתחילה כדי לגשר על הפער הקיים בין עולם ההיי-טק לעולמות החברתיים והציבוריים, ובכך לסייע ולייעל את המגזר החברתי בישראל. אולם מאז פרוץ המלחמה, כשאלפי העמותות בישראל נדרשות למקסימום פעילות עם מינימום כוח אדם, מתמקדים הצוותים של "קוד4ישראל בפרויקטים שנועדו לשכלל ולמנף את פעילות העמותות הללו בחירום.

הסיוע לעמותות במהלך המלחמה כלל הקמה מאפס של ממשקים שונים, לצד הטמעה או פיתוח של פתרונות טכנולוגיים, במטרה להגדיל את נפח הטיפול ולאפשר לארגונים להתמקד בעבודת הקודש שהם עושים. מבין עשרות הפרויקטים, מספר ארגונים אף נדרשו להתאמות ספציפיות הנוגעות למלחמה והשלכותיה, כמו הטמעת מערכות ניהול וזימון פגישות לעמותות המעניקות סיוע נפשי לנפגעים.

מתווכים תרומת תרופות לנזקקים להן. חברים לרפואה.

מתווכים תרומת תרופות לנזקקים להן. חברים לרפואה. צילום: חברים לרפואה

האפליקציה החדשה: שיפור וייעול תהליכי תרומת תרופות ואיסופן

חברים לרפואה – העמותה הגדולה בישראל להנגשת תרופות – רשמה לאחרונה הישג חשוב בשירות שלה לקהילה, עם שיפור וייעול תהליכי תרומת התרופות ואיסופן בעזרת אפליקציה ייעודית חדשה, שהוגדרה כ-"גט-טקסי של עולם התרופות".

את האפליקציה פיתחו עבור "חברים לרפואה", כאמור, המתנדבים של Code for Israel, ומטרתה לפשט את הלוגיסטיקה הטכנית של הליך התרומה.

בפרויקט זה, האתגר שעמד בפני צוות המתנדבות והמתנדבים של Code for Israel היה גם לייצר ממשק שימושי ונגיש, שיגדיל את פוטנציאל התרומה, וגם להטמיע כלי לניהול ה-Back office בצורה יעילה. אחרי אפיון מעמיק, הצוות פיתח אפליקציה שמנגישה את כל תהליך התרומה בצורה ידידותית למשתמשים, והטמיע מערכת CRM של מאנדיי (Monday) כדי לנהל את כל ה-Back office הרלוונטי.

האפליקציה מציעה מפה מסומנת, שבה מצוין היכן נמצא המוקד הקרוב לתרומת תרופות, וכאשר היא מזהה שמדובר בתרומת תרופה יקרה/נדירה, היא יוצרת תיעדוף באיסופה.

בזכות הפיתוח של הצוות, העמותה לא צריכה להתעסק בטלפונים כדי לחבר את התורמים לנקודת האיסוף הקרובה אליהם ביותר – האפליקציה מבצעת את ה"שידוך" אוטומטית, לפי זיהוי מיקום. בשילוב עם המערכת של מאנדיי, הפלטפורמה מספקת פתרון מקיף שמחבר בין תרומה לצורך, שמבטיח שהתרופה הנדרשת תגיע לידיים הנכונות, בשלמותה.

ברוך ליברמן, מנכ"ל חברים לרפואה: "מדי שנה, תרופות עודפות בשווי עשרות מיליוני שקלים מושלכות לפח מחוסר שימוש, כאשר יש אנשים שצריכים אותן. בעזרת שיתוף הפעולה המרגש, החזון שלנו הופך למציאות: פיתוח טכנולוגי שמרחיב את האימפקט שלנו, משפר את הזמינות והאפקטיביות של השירות, או במילים אחרות: פיתוח טכנולוגי שמציל חיים! בזכות ההתקדמות הטכנולוגית הזו, שמאפשרת יעילות בעיבוד המידע שמתקבל, נרשם גידול משמעותי בפניות לתרומת תרופות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים