עליבאבא תשלם 433.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית

ענקית המסחר המקוון הסינית הסכימה לשלם 433.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעה שטענה כי החברה הצהירה כמה הצהרות כוזבות על נוהלי ההגבלים העסקיים והבלעדיות שלה

מכחישה כל עבירה ומצהירה שהיא נכנסה להסדר רק כדי למנוע עלויות משפטיות ושיבושים נוספים. עליבאבא.

ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא (Alibaba Group) הגיעה להסדר שבמסגרתו היא תשלם 433.5 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה ייצוגית שהגישו בעלי מניות בבית משפט פדרלי במנהטן. התביעה האשימה את ענקית המסחר הסינית בהתנהלות מונופוליסטית, ובמיוחד בכך שהיא מאלצת סוחרים למכור בלעדית בפלטפורמת ההפצה שלה.

הסכם הפשרה עדיין דורש את אישור בית המשפט ויהיה כרוך בתשלום במזומן לבעלי המניות המושפעים. בינתיים, עליבאבא הכחישה כל עבירה והצהירה שהיא נכנסה להסדר רק כדי למנוע עלויות משפטיות ושיבושים נוספים.

התביעה, שהוגשה במרץ 2023, טענה שהחברה הפירה את חוקי ניירות הערך הפדרליים בכך שהצהירה כמה הצהרות כוזבות על נוהלי ההגבלים העסקיים והבלעדיות שלה. הצהרות אלה ניפחו לכאורה את מחיר המניה שלה והובילו להפסדים כספיים למשקיעים.

יתרה מזאת, בתביעה נטען, כי החברה אילצה את הסוחרים למכור רק בפלטפורמות שלה והענישה את מי שמכרו גם באתרים מתחרים. התנהגלת זו נמשכה גם לאחר שהחברה התחייבה להפסיקה בהסכם משנת 2020 עם הרגולטורים הסיניים.

אתגרים משפטיים ורגולטוריים אינם חדשים עבור עליבאבא, שעברה כמה חקירות בשנים האחרונות. בעיות אלו נבעו מגורמים שונים, כולל שיטות מונופוליסטיות לכאורה, חששות לפרטיות נתונים וחקירות הגבלים עסקיים.

ראוי לציין, כי הסיכונים המשפטיים והרגולטוריים של ענקית המסחר מהווים 31.4% מסך הסיכונים שלה לעומת הממוצע בענף של 18%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים