עובדי AWS זועמים שלחו מכתב למנכ"ל נגד החובה לחזור למשרד

המכתב הפתוח שהופנה אל מאט גרמן, מנכ"ל AWS, מתחיל במילים: "נדהמנו לשמוע את ההסבר הלא מבוסס-נתונים שנתת לכך שאמזון כופה עלינו לעבוד מהמשרד חמישה ימים" וחתמו עליו כבר כ-500 עובדים

העובדים שלחו לו מכתב זועם עקב השינוי המשמעותי במדיניות העבודה. מנכ"ל AWS, מאט גרמן.

באמצע אוקטובר, כפי שדיווחנו, הודיע מאט גרמן, מנכ"ל AWS, לעובדיו על שינוי משמעותי במדיניות העבודה של החברה – הוא בישר להם שעליהם לשוב לעבודה מהמשרדים חמישה ימים בשבוע, החל מינואר 2025. גרמן נימק את השינוי ברצון חברת הענן של אמזון "ליותר אינטראקציה בלייב בין מועסקיה", וטען כי מודל העבודה ההיברידי הנוכחי לא איפשר שיתופי פעולה בין הצוותים ופגע בפרודוקטיביות. "אנחנו רוצים להיות בסביבה שבה אנו עובדים יחד", אמר גרמן. "אני די נרגש מהשינוי הזה, אבל יודע שלא כולם כך". למי שאינו מרוצה מהמדיניות החדשה, הציע גרמן למצוא עבודה בחברה אחרת: "אם יש מי שפשוט לא עובדים טוב בסביבה הזו (המשרדית – ג"פ) ולא רוצים, זה בסדר, יש חברות אחרות בסביבה", ציין המנכ"ל באופן ברור ומובהק.

אלא שעובדי AWS לא נשארו חייבים והשיבו לגרמן במכתב, עליו חתמו 500 מהם.

המכתב הזועם: דורש הוכחות לטענות גרמן

אחרי בשורותיו הנחרצות של גרמן כ-37,000 עובדי AWS נהרו לערוץ סלאק פנימי שהוקם למחאה נגד המדיניות החדשה. רבים מהפעילים בערוץ טענו כי הפרודוקטיביות שלהם דווקא השתפרה בזכות העבודה מרחוק, וכי החזרה למשרדים תפגע באיזון בין העבודה לחיים. כעת הגיעה המחאה נגד המגמה של אמזון לשיאה, עם המכתב הפתוח שנשלח לגרמן, בו הביעו העובדים זעם ותדהמה מדבריו וטענו כי הם "מעוותים את המציאות של העבודה באמזון" ואינם משקפים את חווייתם.

"הזדעזענו לשמוע את ההסבר לא מבוסס הנתונים שנתת לאכיפת חובת חמישה ימי עבודה מהמשרד על ידי אמזון", כתבו העובדים. הם הדגישו כי עבודתם מרחוק הייתה יעילה ופרודוקטיבית, וכי הנסיעות למשרד גוזלות זמן וכסף מיותרים.

המכתב כלל סיפורים אישיים של תריסר עובדים, שציינו חובות משפחתיות, צרכים רפואיים וזמני נסיעה ארוכים כמחסומים לעמידה במדיניות החדשה שמכתיב המנכ"ל. עובד אחד דיווח על נסיעה של ארבע שעות למשרד הקרוב, בעוד שעובד אחר ציין יאלץ לעבור דירה כדי להגיע למשרד, ולפיכך בת זוגו תצטרך לעזוב את עבודתה.

"הייתי גאה בעבודתי והתלהבתי מהעתיד שלי כאן. אני כבר לא מרגיש ככה", צוטט עובד אחר במכתב.

במכתבם ביקשו העובדים מגרמן להציג נתונים התומכים בטענותיו, וטענו כי הוא "שבר את האמון" של מי מביניהם שלא רואים בחזרה למשרד צעד חיובי. הם הוסיפו כי המדיניות החדשה פוגעת באופן לא פרופורציונלי בעובדים עם צרכים מיוחדים, כמו הורים לילדים קטנים או עובדים עם מוגבלויות, וסותרת את עקרון "להיות המעסיקה הטובה ביותר בעולם" עליו אמזון מתגאה.

אמזון לא מתרשמת מהמחאה: "לכן הודענו זמן רב מראש"

זה המקום לציין כי ענקיות טכנולוגיה אחרות, כמו גוגל ומיקרוסופט, דווקא בחרו לנקוט בגישה גמישה יותר ומאפשרות לעובדיהן לעבוד מרחוק בחלק מימות השבוע, אולם אמזון מתעקשת על חזרה למשרד באופן מלא, וממשיכה בתוכניותיה אלו למרות שכבר נתקלה בהתנגדות עזה מצד חלק נכבד מכוח העבודה שלה.

גם כעת, אחרי מכתב העובדים, אמזון, מצידה, כך מסתמן – לא מתרשמת מהמחאה. דוברת החברה, מרגרט קלהאן, מסרה כי החברה מבינה שהמעבר למשרד באופן מלא יכול להיות קשה עבור חלק מהעובדים, ולכן הודיעה על השינוי במדיניות מראש. קלהאן הוסיפה כי החברה מציעה לעובדים "מספר משאבים" לסיוע במעבר, כגון סבסוד לתחבורה ציבורית, שאטלים חינם, חניונים מסובסדים ואפשרויות טיפול בקשישים ובחיות מחמד.

בינתיים, נראה כי המאבק בין הנהלת AWS לעובדים שמעוניינים להמשיך לעבוד מרחוק או לפחות באופן היברידי – רק בתחילתו. תאריך היעד שנקבע לשינוי הוא, כאמור, תחילת 2025, משמע יש עוד כמה חודשים עד שהגזירה תכנס לתוקפה ונראה שמועסקי הענקית מסיאטל יוסיפו לפעול נגדה. נמשיך לעקוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים