בזק: ההכנסות והרווח הנקי ירדו, מספר מנויי הסיבים זינק ב-50%

החברה הציגה קיטון של 1.5% בהכנסות ושל 5.5% ברווח הנקי, לצד עליות בולטות במספרי מנויי הסיבים של בזק, הדור החמישי של פלאפון וה-IP של יס

תומר ראב"ד, יו"ר קבוצת בזק.

קבוצת בזק פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, והציגה קיטון של 1.4% בהכנסות ל-2.2 מיליארד שקלים וירידה של 5.4% ברווח הנקי ל-281 מיליון שקלים. עם זאת, בבזק מדווחים על עלייה במה שהיא מגדירה כמנועי הצמיחה האסטרטגיים שלה: מספר מנויי הסיבים זינק ב-50% לעומת הרבעון השלישי אשתקד, מספר מנויי הדור החמישי של פלאפון צמח ב-25% ל-1.2 מיליון לקוחות ומספר מנויי ה-IP של יס – ב-20%. אלה מהווים 82% מכלל מנויי החברה.

בזק ציינה כי היא השקיעה מתחילת השנה כ-1.3 מיליארד שקלים בתשתיות תקשורת מתקדמות ונמצאת לקראת השלמת פרויקט הסיבים שלה, עם גישה לכ-2.5 מיליון משקי בית.

התוצאות הכספיות

בבזק מצביעים על כך שאמנם, ההכנסות הכללית ירדו, אולם ההכנסות מתחומי הליבה של החברה, שמהווים כ-90% מהן, רשמו עלייה של 2.1%. חלוקת ההכנסות לפי חברות הבת של הקבוצה מעלה כי אלה של בזק קווי רשמו גידול של 1.9% ל-1.1 מיליארד שקלים, ההכנסות של פלאפון נותרו ללא שינוי – 506 מיליון שקלים, הודות לגידול ב-ARPU מחבילות סלולר, צמיחה של 24 אלף מנויים ועלייה במכירות ציוד הקצה, ואלה של יס ובזק בינלאומי קטנו – ב-3.4% ל-317 מיליון שקלים וב-10.9% ל-270 מיליון, בהתאמה.

הרווח התפעולי של הקבוצה גדל ברבעון ב-2.6% ל-436 מיליון שקלים, ואילו ה-EBIDTA ירד ב-1.7% ל-880 מיליון והרווח הנקי פחת, כאמור, ב-5.4% ל-281 מיליון. חלוקה לפי חברות הבת של הקבוצה מראה שהחברה הבת היחידה שרשמה עלייה ברווח הנקי שלה היא בזק קווי – הוא גדל ב-13% ל-217 מיליון שקלים. לעומת זאת, הרווח הנקי של פלאפון ירד ב-20.8% ל-38 מיליון, זה של בזק בינלאומי קטן ב-35.3% ל-11 מיליון והרווח הנקי של יס צנח ב-70% ל-12 מיליון.

החוב נטו של קבוצת ירד ברבעון השלישי ב-290 מיליון שקלים ל-4.7 מיליארד.

"אנחנו בדרך להשגת היעדים שהצבנו לעצמנו"

תומר ראב"ד, יו"ר קבוצת בזק, אמר כי "הרבעון השלישי התאפיין בהמשך המתיחות הביטחונית בישראל, ובו עמדנו במשימתנו הלאומית לספק שירותי תקשורת רציפים ותקינים לטובת הציבור והמשק במדינה. עשינו זאת לצד המשך פיתוח והרחבת תשתיות התקשורת בכל רחבי הארץ, על מנת לאפשר ולהאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית בישראל".

"למרות אתגרי המלחמה", ציין, "בזק מציגה עוד רבעון שממחיש את יישום התוכנית האסטרטגית, שבאה לידי ביטוי בגידול של מעל 2% בהכנסות הליבה שלנו, ובצמיחה דו ספרתית במנויי הסיבים והדור החמישי. בתחילת השנה פרסמנו את המצפן העסקי של הקבוצה ואנחנו בדרך להשגת היעדים שהצבנו לעצמנו בטווח הבינוני, כולל השלמת פריסת הסיבים, השלמת המיגרציה מהלוויין וצמיחה משמעותית בתזרים החופשי, שצפויה להגיע משילוב של צמיחה בEBITDA- המתואם יחד עם ירידה בהשקעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים