הידעתם? זכותכם לבטל עסקה שנעשתה באינטרנט – כל הפרטים

לרגל חודש הקניות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מעדכנת אודות חקיקה קיימת המאפשרת ביטול עסקה בזמן הקבוע בחוק, מפרטת את דמי הביטול הלגיטימיים ומבארת אודות זכות מורחבת הקיימת לאוכלוסיות מוחלשות

מהם התנאים המאפשרים זאת? ביטול עסקה אינטרנטית.

סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן קובע את המסגרת החוקית לביטול עסקה שבוצעה באינטרנט או בטלפון – מה שמכונה עסקאות מכר מרחוק. צרכנים רבים אינם מודעים לזכותם לבטל את העסקה בזמן שקובע החוק, לדמי הביטול שעליהם לשלם ולזכות המורחבת שיש לאוכלוסיות מוחלשות.

לקראת חודש קניות הקרב ובא, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה פרטים עבור הצרכנים אודות זכותם המסוימת לביטול עסקאות.

התנאים שמאפשרים לבטל עסקה שבוצעה באינטרנט או בטלפון

  • ברכישת מוצר (כמו טלוויזיה, מכשיר סלולרי, שולחן) – ניתן לקבל החזר בתוך 14 יום מיום קבלתו, או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר. שימו לב! גם לאחר שימוש ניתן להחזיר מוצרים שנקנו מרחוק (כולל חיבור לחשמל).
  • ברכישת שירות מתמשך (כמו מינוי לחדר כושר, סדרת טיפולי קוסמטיקה, מינוי לחבילת גלישה) – בתוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו.אינטרנאינטרנט
  • ברכישת שירותי הארחה/נסיעה/חופש/בילוי (כמו כרטיס טיסה, כרטיס כניסה ללונה פארק, כרטיס למשחק כדורגל או להופעה) – תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו. בתנאי שההודעה נמסרה לפחות שבעה ימים (שאינם שבת או חג) לפני מועד מתן השירות.
  • ברכשת שירות חד פעמי מסוג אחר (למשל הזמנת איש מקצוע, פגישת ייעוץ, הנפקת אישורים) – תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בתנאי שהביטול יעשה לפחות יומיים, שאינם ימי מנוחה, לפני מועד מתן השירות.

דמי הביטול שמותר לעוסק לגבות מהצרכן

הצרכן מחויב להחזיר את המוצר לעוסק על חשבונו, והעוסק רשאי לדרוש מהצרכן דמי ביטול בסך 5% ממחיר העסקה או 100 שקל, לפי הנמוך מבניהם בלבד. אם בוצעה התקנה של מוצר בבית הצרכן לצורך מתן השירות, רשאי העוסק לגבות הוצאות התקנה של עד 100 שקל (בנוסף לדמי הביטול אם הביטול נעשה שלא עקב פגם או אי התאמה וכו'). העוסק מחויב להשיב לצרכן את כספו תוך 14 יום מיום קבלת הודעת הביטול.

זכות הביטול הנ"ל אינה חלה לגבי: מוצרים פסידים (ובכלל זה מוצרים מתכלים, בעלי חיי מדף קצרים); מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן לפי דרישות מיוחדות; מוצרים הניתנים לשעתוק או הקלטה או שכפול שאריזתם המקורית נפתחה; מידע כהגדרתו בחוק המחשבים.

במקרים של ביטול עסקה מרחוק בשל פגם או אי התאמה או אי אספקה במועד, או הפרה חוזית אחרת שנמצאה במוצר או בשירות – העוסק מחויב להשיב לצרכן את כספו תוך 14 יום ממועד קבלת הודעת הביטול ולקחת את המוצר מביתו ואסור לו לגבות דמי ביטול.

הרחבת הזכות לאוכלוסיות מוחלשות

עוד עדכנה הרשות להגנת הצרכן על קיומה של זכות ביטול מורחבת לעולה חדש, אזרח ותיק או אדם המוכר כאדם עם מוגבלות.

צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש (העוסק רשאי לבקש תעודה אחת המוכיחה זאת) – רשאי לבטל את העסקה תוך ארבעה חודשים מיום עשיית ההסכם, או מיום מסירת המוצר, או מיום קבלת מסמך גילוי הפרטים הנדרשים על פי החוק לפי המאוחר מביניהם, כל עוד בוצעה שיחה טלפונית או בצ'אט עם העוסק במעמד ביצוע העסקה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים