"שוק הבינה המלאכותית רווי ועמוס פתרונות"

כך לפי מושיקו שיר, מנהל פלטפורמת ביצועים עסקיים במיקרוסופט, בפאנל 'לעצב את המחר - הזדמנויות למפתחים וסטארט-אפים בתחום ה-AI' ב-Lynx DevCon 2024 ● שיר פירט כיצד ענקית הטק מסייעת לסטארט-אפים ומפתחים כיום

מושיקו שיר, מנהל פלטפורמת ביצועים עסקיים במיקרוסופט.

"שוק הבינה המלאכותית רווי ועמוס פתרונות. מפתחים צריכים מהתחלה לחשוב גם על החלק העסקי לצד החזון הטכנולוגי. אנחנו חרטנו על דגלנו לעזור להעצים את המפתחים, ומעבר לזה אנחנו רוצים שהמפתחים גם ייהנו מחוויית המשתמש שלהם, וכמובן שיעדיפו את השימוש ב-Azure", כך אמר מושיקו שיר, מנהל פלטפורמת ביצועים עסקיים במיקרוסופט, במסגרת הפאנל 'לעצב את המחר – הזדמנויות למפתחים וסטארט-אפים בתחום הבינה המלאכותית' במסלול הענן, האבטחה והבינה המלאכותית של DevCon – כנס המפתחים השנתי הגדול של לינקס (Lynx) מבית אנשים ומחשבים שנערך בתחילת השבוע באקספו תל-אביב

את הפאנל הנחתה קרן הוד, המייסדת והמנכ"לית של WE – Women Entrepreneurship – ארגון בינלאומי שמעצים נשים ברחבי העולם להקים ולצמוח עם סטארט-אפים טכנולוגיים. הוד ביקשה משיר להוסיף לגבי הדרך בה מתחברים ב-מיקרוסופט לסטארט-אפים, ובאיזה מישורים.

קרן הוד, המייסדת והמנכ"לית של WE - Women Entrepreneurship.

קרן הוד, המייסדת והמנכ"לית של WE – Women Entrepreneurship. צילום: ניב קנטור

"אנחנו למעשה מזמינים כל יזם וסטארט-אפ לבקש לקבל את הליווי שלנו בצעדים הבסיסיים של ההקמה, וגם ברמה הטכנולוגית. אנחנו מאתרים סטארט-אפים בשלבים הרבה יותר מתקדמים, שכבה 3 ו-4 בה מקבלים יותר קרדיט ב-Azure, וכן מקבלים עזרה מקיפה יותר מהמקצוענים שלנו. אנחנו בתוך הקבוצה, מעבר לכך, גם עוסקים באיתור סטארט-אפים עם פוטנציאל, ועובדים איתם בצורה מאוד צמודה ואפילו כמה חודשים, כשמה שחשוב לנו לראות מצידם זה רצינות, ניהול משאבים וגם שיש מוצר מתקדם ביד", הוא ענה.

יוסי מרואני, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-Hear.ai.

יוסי מרואני, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-Hear.ai. צילום: ניב קנטור

"קצב שינוי הטכנולוגיה מטורף – וקשה להתמקד במודל"

יוסי מרואני, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-Hear.ai, התייחס לשאלת האתגר המרכזי שבו נתקלים מפתחי בינה מלאכותית. "בשנתיים האחרונות קצב שינוי הטכנולוגיה מטורף וקשה להתמקד במודל, כי מחר זה יכול להשתנות. בנוסף, בעבודה עם בינה מלאכותית התוצאות לא תמיד קבועות", הוא אמר. "חשוב לחפש סדר בכל זה – ולא פחות חשוב אבטחה. ברור שזה היבט מאוד חשוב. בהתחלה כשכולם רצו קדימה, אפשר היה לגרום נזק משמעותי וממש לשלוף דאטה מפתרונות בינה מלאכותית. חייבים להיות גם מאוד מודעים לתשובות, ולא להגיש את התוצאות ללקוח לפני בדיקת עובדות, וגם בדיקה האם הן מספיק טובות. עוד היבט חשוב הוא איך לוקחים את הדאטה, ואיך מטפלים בו כך שיתאים למודלים הנוכחיים וגם לעתידיים".

אתה חושב ששוק הבינה המלאכותית כבר מבוסס, או שזה עדיין הייפ?
"אנחנו בנקודה מעניינת. השלב בו הלקוחות לוקחים כל בינה מלאכותית שיש בסביבה, העיקר שתהיה להם בינה מלאכותית, עבר. החברות בעצם מתמקדות עכשיו בלקוחות ובבעיות שהן צריכות לפתור, ולאו דווקא בטכנולוגיה. אני חושב שמכיוון שכך, לפתרונות ורטיקאליים יש הרבה יותר מקום, וזה עדיין שוק שפתוח לכולם".

אוהד בירון, מנכ"ל ומייסד Bagel AI.

אוהד בירון, מנכ"ל ומייסד Bagel AI. צילום: ניב קנטור

"לבקר את הלקוחות וללמוד מה הכאב שלהם"

אחת השאלות התייחסה להשראה וגיבוש מוצר, ואוהד בירון, מנכ"ל ומייסד Bagel AI, ענה כי, "אצל הרבה יזמים זה מגיע מכאב אישי. אצלי זה כאב מהסוג של הרגשה שמחלקת המוצר לא ממש שמה עלי קצוץ, והתוצאה הייתה שהמוצר שפיתחנו לא התאים ללקוחות שאיתם היינו צריכים לעבוד – וממש הפסדנו עסקאות בחברה שניהלתי בצרפת. מכאן נולד הרצון ליצור את החיבור בין המוצר לעסק, אבל זה מסע שלם עד לסטארט-אפ. מה שלא תחשבו עליו בהתחלה, יהיה לפחות 50% שונה ממה שבאמת כואב ללקוח, ואין מנוס מלבקר את הלקוחות וללמוד מה הכאב שלהם – ומיקוד זה שם המשחק". 

הוא התייחס גם לאתגרים להכנסת המוצ לשוק. "למעשה כל חברה יכולה כיום להקים סטארט-אפ בכמה מאות דולרים, אז איפה ההתמחות שלי? ההבנה שזה כנראה האתגר הכי גדול עבור מי שרוצה לבנות חברה מבוססת בינה מלאכותית חשובה מאוד. הדבר השני, בעולם שלנו הולכים לארגונים, וזה אמור שחייבת להיות יכולת ציות ואבטחה מהיום ראשון, בתהליך כולו, כולל בתהליך המכירה שלנו, חייבים להבין את זה כיום לעומק".

עומר פוקס, סמנכ"ל שותפויות עסקיות באטרה.

עומר פוקס, סמנכ"ל שותפויות עסקיות באטרה. צילום: ניב קנטור

"הגיע הזמן לדבר על זה שאפשר למכור בינה מלאכותית בכסף"

עומר פוקס, סמנכ"ל שותפויות עסקיות באטרה, סיפר שמנקודת המבט שלו אחד השינויים הגדולים שהתרחשו בשנה שבקרוב מאוד נתייחס אליה כשנה שחלפה הוא שהרבה חברות בינה מלאכותית התחילו למכור ולהרוויח כסף.

"זה קרה אצלנו, וזה לא היה תמיד ככה. אם זה מוצר רווחי, אז הגיע הזמן לדבר על זה שאפשר למכור בינה מלאכותית בכסף, ואנחנו שם. הכל מסתובב סביב הערך. קשה לדבר טכנולוגיה, לדבר על תכונה 1, 2 ו-3 ולהרוויח כסף – אבל אם מדברים על פתרון שמציע תשובה לבעיות של הלקוח, שמביא אותו למקום אחר, גם אתם תהיו במקום אחר", אמר.

"במקום לדבר על מה זה יודע לעשות, לדבר מה זה תורם או פותר, ותראה כמה זה שווה לך. מי שידע לעשות את זה טוב, ידע להרוויח כסף מבינה מלאכותית. לדוגמה הפתרון שלנו זה AI שהופכת כל טכנאי IT לסופר-טכנאי עם חוויית שימוש קל ונוחה. זה הקסם וזה כבר קורה", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים