"המשרד הארגוני העתידי – היברידי, מאובטח וירוק"
"מצב זה מניח עוד אתגרים למנמ''רים: עליהם לספק סביבת עבודה יעילה, משתפת ומאובטחת לכל העובדים המבוזרים, ולהניע שינוי חיובי באמצעות יוזמות טכנולוגיות", אמר עודד אפרתי, מנהל אזורי לתחום ה-B2B בקאנון ישראל
"מגפת הקורונה הניעה תהליך ארגוני, שנמשך גם לאחריה: העובדים נמצאים בכל מקום – בבית, אצל הלקוח, ברכבת ובמשרד. תפיסת המשרד ההיברידי כאן, והיא כאן כדי להישאר. מצב חדש זה מניח עוד אתגר למנמ"ריות ולמנמ"רים בארגונים: עליהם לספק סביבת עבודה יעילה, משתפת ומאובטחת לכלל העובדים המבוזרים. בנוסף, הם נדרשים להניע שינוי חיובי ולעצב עתיד בר קיימא, עם יוזמות טכנולוגיות והטמעת מערכות חדשניות", כך אמר עודד אפרתי, מנהל אזורי לתחום ה-B2B בקאנון ישראל.
לדבריו, "אנחנו מסייעים לצוותי ה-IT בארגונים לצלוח את המשימה, עם מיקוד בשלושה שדות: טרנספורמציה דיגיטלית של תהליכים, אבטחת מידע וקיימות".
אפרתי דיבר בפתח אירוע Canon Inspiration Days 2024, שנערך היום (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, באולם קריפטון שבקיבוץ יקום. היה זה הכנס ה-12 והאחרון שערכה החברה באזור אירופה.
צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין
הוא ציין כי "בעת תכנון ובניית סביבת העבודה הארגונית, יש להציב את אתגרי אבטחת המידע בראש. כיום, כל מכשיר מתחבר לרשת המשרדית ולבית – מדפסת, מחשבים ניידים וטלפונים, אבל בכל מכשיר, כולל המזגן והמדיח, יש פרצות אבטחה. לכן, חשוב שהמדפסת, שיש לה מקום מרכזי במשרד, תהיה מוגנת בסייבר – גם בארגוני SMB".
לדברי אפרתי, "מחקרים מעלים שב-68% מהארגונים שנפלו בשנה החולפת קורבן לדלף מידע, זה קרה בשל ליקויים בתצורת תשתית ההדפסה והסריקה. נתון נוסף נוגע לרגולציות: סך הקנסות שהוטלו על ארגונים מאז מימוש תקנות הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי, ה-GDPR, עמד על 1.6 מיליארד יורו. ל-46% מהקורבנות נגרם נזק למוניטין, לצד ההפסדים הכספיים".
"על ארגונים להבין שהסבת תהליכי העבודה לדיגיטליים מעלה את הסיכוי למתקפות סייבר, ומדפסות הן נקודת תורפה משמעותית, כי הן מייצרות, בין השאר, מסמכים רגישים – ושם נשכחים מסמכים", אמר. "המענה שלנו הוא הגנה על המכשיר 360 מעלות, לרבות אבטחת ההארד דיסק, אנטי וירוס, הגנה על הרשת, ההתקנים והחיבור לענן, לצד פתרונות של הדפסה מאובטחת. אנחנו פועלים למימוש תפיסת Security by Design – משמע, הגנה מההתחלה, מהבסיס".
אפרתי ציטט נתונים אודות הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים, שמראים ש-70% מהם נמצאים בימים אלה בתהליכי שינויים דיגיטליים, וצפויים להאיץ את השינויים הללו בשנה הנכנסת. "אנחנו מתמקדים בשיפור הפרודוקטיביות ובהעמקת שיתוף הפעולה", אמר. "המיקוד שלנו הוא הרבה מעבר ל-'רק' דיגיטציה: אנחנו מעניקים ללקוחות הארגוניים טכנולוגיה לייעול ולשיפור תהליכים. באמצעות שירותי הדפסה מנוהלים, עסקים יכולים למטב את ההוצאות שלהם בעלויות הקשורות להדפסה. אלה מבטיחים הגנה על נתונים ובקרת הגישה של המשתמשים בסביבות השונות".
פילוסופיית התאגיד של קאנון
"פילוסופיית התאגיד באה לידי ביטוי במושג KYOSEI – לחיות ולעבוד יחד למען טובת הכלל. הפילוסופיה הזאת מסייעת למימוש המשימה שלנו בתחום הקיימות", אמר אפרתי. לדבריו, "עסקים אחראיים צריכים לפעול בתחום ולהגן על הסביבה – אבל זה יכול לקחת זמן. אנחנו מחויבים לנושא, עם יוזמות כגון הפחתת פליטות פחמן, קידום יעילות משאבים ותמיכה בכלכלה מעגלית, לטובת מזעור הפסולת ולהבטחת עתיד ירוק יותר. את היעד שהצבנו ל-2030 השגנו כבר ב-2022. היעד הבא שהצבנו לעצמנו הוא להגיע לאפס פליטות פחמן דו חמצני עד 2050, לכל אורך חיי המוצר".
אפרתי סיכם בציינו כי "2024 הייתה שנה מאתגרת, ושוק המדפסות לארגונים חווה ירידה של כ-30%. הצלחנו לשמור על הובלת השוק ועל יציבות במכירות ובנתח השוק, ולהערכתי, נשוב לחוות צמיחה ב-2025".
דובר נוסף באירוע היה אלכס רמז, מנהל השיווק של קאנון ישראל. הוא אמר ש-"החברה פועלת מזה שמונה עשורים, ובישראל 0 מאז 2018. בשנות ה-60' של המאה הקודמת היא נכנסה לתחומי ההדפסה וההדמיה. קאנון מונה 180 אלף עובדים, ורבות מחברות הפורצ'ן 500 הן לקוחות שלה. השקעתה הרבה במו"פ – 8% מהרווח השנתי – נושאת פירות: קאנון נמצאת זה 37 שנים ברציפות בין החברות המובילות ברישום פטנטים. המחזור השנתי האחרון שלה עמד על 27 מיליארד דולר והרווח – על 1.8 מיליארד. החברה פועלת בתחומים שונים: מצלמות לעולמות הצרכני והמקצועי, אבטחה, דפוס דיגיטלי וניהול הדפסה, וכן בעולם הרפואה".
המפגש הסתיים בהרצאתו של המנטור והסופר אלון אולמן, מייסד "קוד המנצח להצלחה בחיים, ביחסים ובעסקים".
תגובות
(0)