קמים עם ווטסאפ והולכים לישון עם ווטסאפ

לפי מדד הסלולר לשנת 2024 שמפרסמת היום פרטנר, ווטסאפ היא האפליקציה החשובה ביותר בחיי הישראלים ● וגם: אילו סמארטפונים יש לישראלים? אילו רשתות חברתיות מועדפות עלינו? אילו פרמטרים חשובים לנו בבחירת מכשיר?

במציאות הדיגיטלית המתפתחת במהירות, הטלפון הסלולרי הפך למכשיר בלתי נפרד מחיי היום יום של כולנו. הוא מלווה אותנו בכל רגע, משפיע על הדרך שבה אנו מתקשרים, צורכים מידע ומשתפים חוויות. מסתבר, שווטסאפ היא אפליקציה שממלאה תפקיד חשוב מאוד בחיינו הדיגיטליים, כש-98% מהישראלים שמחזיקים טלפון נייד משתמשים בה. יתר על כן, מסתבר שרוב הישראלים פותחים את היום עם ווטסאפ (50%) וכחמישית מהם גם הולכים לישון עם האפליקציה (20%),  ו-54% מהם היו בוחרים בה אילו היו צריכים לבחור אפליקציה אחת בלבד שתהיה בטלפון שלהם.

נתונים אלה ועוד עולים ממדד הסלולר של הישראלים לשנת 2024 שמפרסמת היום (א') פרטנר. המדד צולל עמוק לתוך הרגלי הצריכה בכל הקשור לטלפון הנייד ומגלה איך כל דור מתחבר אחרת לעולם דרך המסך הקטן. המחקר בוצע על ידי  מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה וכולל  מדגם ארצי ומייצג של 4,524 משתתפים, שהשיבו על 137 שאלות על החיים הסלולריים שלהם, לצד מדגם ייחודי בקרב 399 בני נוער בגילאי 12-17.

ואם כבר מדברים על ווטסאפ, מסתבר שהיא משמשת רבים לא רק להתכתבות: אחוזים נכרים של צעירים ( 12-34), בוגרים (35-54) ומבוגרים (+55) מקליטים בה הודעות(59%-77%), מקיימים שיחות קוליות (66%-73%) ושיחות וידיאו (61%-67%) ושולחים מיקום (41%-58%), ומחצית מהישרלאים פעילים בעד 10 קבוצות בווטסאפ.

שולטת. ווטסאפ.

שולטת. ווטסאפ. צילום: פרטנר

נתונים נוספים שעולים מהמדד:

לא תמצאו מישהו שלא מחובר טכנולוגית: 97% מהישראלים בעלי טלפון נייד, ל-87% יש מחשב נייד, טאבלט (54%), מחשב נייח (52%), שעון חכם (45%) וקונסולת משחק (32%).

ל-44% מהישראלים יש סמסונג גלקסי, ל-32% iPhone, ל-12% שיאומי ול-10% מותגים אחרים. ל-2% אין סמארטפון כלל!  האייפון פופולארי יותר בקרב צעירים בני 12-34 ונשים, גלקסי בקרב הדור הבוגר בגילאי 35+ וגברים.

חמשת הפרמטרים החשובים בבחירת מכשיר נייד: מחיר (56%), סוללה (46%), נפח (46%), מצלמה (41%) ועמידות לאורך זמן (32%). לבעלי אייפון חשובה המצלמה, לבעלי אנדרואיד – המחיר. חמשת הפרמטרים הכי פחות חשובים: זיהוי פנים (5%), יוקרה (4%), סינון תכנים (4%), גאווה (4%) ומדינת ייצור (2%).

45% מהנשאלים מחוברים לחבילת גלישה דור 5. חמישית מהישראלים בכלל לא יודעים לאיזה דור הם מחוברים.

45% מחליפים נייד כל שנתיים-שלוש.

הנייד הוא גם קונסולת המשחקים שלנו: 79% מבני 12-17 משחקים בנייד, לעומת 50% בגילאי +50. לעומת זאת, מבוגרים מבזבזים יותר על גיימינג: 255 שקלים היא ההוצאה הממוצעת של בוגרים על משחקים במובייל, מול 160 שקלים אצל בני נוער. בזמן שנשים משתמשות יותר באפליקציות קניות, גיימינג הוא השופינג של הגברים.

44% מהישראלים מאזינים לפודקאסטים בסלולר, כאשר מבוגרים יעדיפו תכני חדשות ובני נוער יעדיפו קומדיה. נשים מאזינות יותר לתוכן בנושא חברה ותרבות, גברים – לעסקים ואקטואליה.

הרשת החברתית המועדפת על בני +35 היא פייסבוק, בני 18-24 יעדיפו אינסטגרם והנוער מעדיפים יוטיוב, הרבה לפני טיקטוק.

הדור הבוגר הוא מעורב יותר, מגיב ועושה הרבה יותר שיתופים. 38% השיבו כי כמעט ולא עורכים תמונה לפני שמעלים לרשת החברתית, 18% עורכים רוב הזמן.

גם בחו"ל נשארים מחוברים: 74% מעדיפים להישאר זמינים מהנייד, 88% מרגישים בטוחים יותר כשהנייד לצידם. אחד מכל ארבעה נהנה יותר מהחופשה כשהוא משתף אותה ברשתות החברתיות. שימושי המובייל העיקריים בחו"ל הם שיחות ווטסאפ, צילום וניווט.

72% הצהירו כי הם משתמשים באפליקציות ניווט ברמה שבועית (53% לא מתחילים לנהוג בלי Waze גם כשיודעים את הדרך!), יותר מאפליקציות בנקים (65%), מוסיקה (60%), קופות החולים (40%), קניות (34%), וקורקינטים שיתופיים (7%). בנוסף, 75% מהצעירים משתמשים באפליקציות תחב"צ, לעומת מחצית מהמבוגרים. שליש מדור ה-Y מזמינים אוכל לפחות פעם בשבוע.

כל קהילה והנורמה שלה: במגזר החילוני והערבי, רוב הילדים עם נייד מגיל 7, במגזר הדתי והחרדי – מגיל 12. 37% מההורים רכשו טלפון לילדיהם סביב כיתה א'. 44% שולטים מרחוק על הנייד של הילדים באמצעות אפליקציות שליטה ובקרה.

אסף אביב, סמנכ"ל שיווק ותוכן בפרטנר: "כמה מכם נמצאים עכשיו מול מסך הסלולר? לפי המחקר שלנו, לפחות 81%. הסלולרי מלווה אותנו בכל רגע, משפיע על הדרך בה אנו מתקשרים, צורכים מידע ומשתפים חוויות. בעצם, כולנו חלק מדור הסלולר. כחברת סלולר מועדפת ומובילה שמבינה את הדור שלא יכול בלי, אנחנו גאים לפרסם לראשונה את מדד הסלולר של הישראלים ולהנגיש לכם את הנתונים שכולכם רציתם לדעתם. מסתבר… שאנחנו לא כאלה שונים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים