בלוקצ'יין ו-IoT: השלב הבא בענף האינשורטק

ב-10 השנים הקרובות, טכנולוגיות כמו AI, למידת מכונה, בלוקצ'יין, אנליטיקה של נתונים ועוד צפויות לייעל לרמה חדשה את היכולות של חברות הביטוח לספק פוליסות תפורות בדיוק רב יותר לצורכי הלקוחות

עינת בנימיני, מייסדת ומנהלת השלוחה הישראלית של Concentrix.

שוק הביטוח העולמי צומח ומשגשג וצפוי לצמוח להיקף פוטנציאלי של 10 טריליון דולרים עד סוף העשור. עם זאת, בשנת 2024 התמודדו חברות הביטוח המסורתיות והדיגיטליות עם שורה של משוכות, עד כדי איומים קיומיים.

האתגרים הקשים ביותר קשורים לרגולציה ממשלתית מחמירה, הכוללת דרישות נוקשות יותר של כושר פירעון והגנות בפני הלבנת כספים. האינפלציה המשיכה לסבך את המצב והקשתה על חברות ביטוח לבצע התאמות מחיר במהירות הנדרשת כדי לקזז את העלויות הצומחות, וכתוצאה מכך הפרמיות ללקוחות התייקרו. על אף אי הוודאות בשוק, חלק מחברות הביטוח הצליחו למצב את עצמן באופן טוב יותר בנתיב של צמיחה לעומת חברות אחרות.

צמיחת הביטוח הדיגיטלי  

שילוב טכנולוגיות חדישות בתוך תעשיית הביטוח הוליד את עולם האינשורטק (insurtech), המשלב בינה מלאכותית, למידת מכונה וביג דאטה והופך את חברות הביטוח לחכמות, מהירות וידידותיות יותר לצרכן. בעקבות השיבוש בשוק צמחו סטארט-אפים חדשים הממוקדים בביטוח דיגיטלי, שפתרונותיהם הגמישים מתמודדים עם המאפיינים והדרישות החדשות בשוק. על כן, אינשורטק צפוי לתפוס מקום דומיננטי בשוק הביטוח ולסייע לחברות הביטוח להתגבר על פערי היכולות שלהן בתחום. פתרונות אינשורטק מספקים גם מענה לדרישות ולציפיות החדשות של משתמשים, ובהם שירותים בשירות עצמי, גישה למגוון מוצרים, נוחות שימוש, ביצוע רכישות במהירות וביעילות ועוד.

"שילוב טכנולוגיות IoT באקו-סיסטם של ענף הביטוח ישנה את כללי המשחק בתחום ניהול והערכת סיכונים ויהפוך אותו מתגובתי לאקטיבי"

החזר ההשקעה של פתרונות אינשורטק

פתרונות אינשורטק מתוכננים באופן שמייעל שורה של תהליכי ביטוח שעד עתה התבצעו באופן ידני ונמשכו זמן רב. כך, לדוגמה, AI מחוללת מהפכה בתחום החיתום ומאיצה תהליכים של הערכת סיכונים וקביעת פרמיות, שעד עתה התבצעו ידנית ונמשכו זמן רב. מערכת AI שמנתחת הררים של מידע אישי מסוגלת להפיק הצעה לפוליסה מדויקת יותר לכל לקוח ומותאמת אישית למאפייניו. באופן דומה, מערכת בינה מלאכותית מייעלת את תהליך הגשת התביעות ואישורן ומונעת את התסכול של מבוטחים, שנאלצים עד עתה להמתין זמן רב עד להחלטה בעניין תביעתם. צ'אטבוטים מבוססי AI משדרגים ללא הכר את שירות הלקוחות ומאפשרים להם לפתור בעיות באופן עצמאי ומיידי. ולבסוף, בינה מלאכותית מסוגלת לבלום ניסיונות הונאה בהגשת תביעות על ידי זיהוי אנומליות וחריגה בדפוסים של ערכות נתונים.

המהפכה תתעצם בעשור הקרוב: בלוקצ'יין ו-IoT

ב-10 השנים הקרובות, טכנולוגיות כמו AI, למידת מכונה, בלוקצ'יין, אנליטיקה של נתונים ועוד צפויות לייעל לרמה חדשה את היכולות של חברות הביטוח לספק לנו פוליסות תפורות בדיוק רב יותר למאפיינים, לצרכים ולסיכונים שלנו ובמהירות אפילו גבוהה יותר מאשר כיום. אך העתיד טומן בחובו התפתחויות משמעותיות נוספות.

כפי שמתאר מחקר של CB Insights, טכנולוגיות בלוקצ'יין צפויות להגביר את השקיפות בענף הביטוח. חוזים חכמים מבוססי בלוקצ'יין יפשטו ויגבירו את האוטומציה בתהליכי תביעות. בלוקצ'יין יאפשר גם שיתוף מידע מאובטח בין חברות ביטוח, מבטחי משנה ולקוחות, והדבר יסלול את הדרך למודלים ביטוחיים שיתופיים ומבוזרים יותר.

שילוב טכנולוגיות IoT באקו-סיסטם של ענף הביטוח ישנה את כללי המשחק בתחום ניהול והערכת סיכונים ויהפוך אותו מתגובתי לאקטיבי. מכשירים דיגיטליים לבישים, מכוניות מקושרות ומכשירים ביתיים חכמים יספקו לחברות הביטוח שפע של נתונים בזמן אמת, שינותחו ויספקו תובנות על התנהגויות בסביבות שונות. באופן זה, חברת ביטוח תוכל לספק ללקוח עצות שימנעו סיכונים. לדוגמה, מערכת ביתית חכמה תזהה נזילת מים בבית ותאפשר לחברת הביטוח לשלוח התראה לבעל הפוליסה, שיוכל לטפל מיידית בבעיה לפני שתגרום לנזק משמעותי.

הטכנולוגיות החדשות הללו וטכנולוגיות נוספות הן הזדמנות יוצאת דופן לסטארט-אפים ישראליים בתחום האינשורטק, שכבר הטביעו את חותמם בשוק העולמי. מינוף חכם של הטכנולוגיות הללו יספק להם תעודת ביטוח לעתידם העסקי.

 

הכותבת היא מייסדת ומנהלת השלוחה הישראלית של חברת שירותי הטכנולוגיה הגלובלית Concentrix.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים