ליאו אפותקר, מנכ"ל HP החדש, יזומן להעיד במשפט בין אורקל לסאפ

אפותקר יזומן לעדות לאחר שסאפ סירבה לשלם לאורקל יותר ממיליארד דולרים כפיצוי על הפרת זכויות בקניין רוחני ● החברה שזימנה את אפותקר, ששימש עד לאחרונה כבכיר בסאפ, היא דווקא אורקל ● המשפט יחל ב-1 בנובמבר

ליאו אפותקר, שרק באחרונה מונה לתפקיד מנכ"ל HP, יזומן להעיד במשפט המתנהל בין אורקל (Oracle) למתחרתה הגדולה, סאפ (SAP), בנוגע לפגיעה בקניין רוחני. המשפט אמור להתחיל ב-1 בנובמבר בבית המשפט הפדרלי באוקלנד, והחברה שמתכוונת לזמן לדוכן העדים את אפותקר, שהיה עד לאחרונה מנהל בכיר בסאפ, היא אורקל – כך חשף ביל וול, דובר סאפ, לאחר ששני הצדדים הסכימו להחליף ביניהם את רשימות האנשים שהן מתכוונות להעיד.

שמו של אפותקר הופיע כעד פוטנציאלי במשפט גם במסמכים קודמים שהוחלפו בין הצדדים. בתחילת אוגוסט הגן יושב הראש הנכנס של HP, ריי ליין, על אפות'קר במכתב לניו-יורק טיימס (New York Times). במכתב, ששוחרר באחרונה על ידי HP, כתב ליין, כי "אורקל דנה בתיק הזה כבר מספר שנים, ואף פעם לא הציעה עדות לכך שאפות'קר היה מעורב".

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, שכר באחרונה את שירותיו של מארק הארד, המנכ"ל המודח של HP, שהביע מצידו ביקורת על כך שענקית הטכנולוגיה בחרה באפותקר למלא את מקומו.

מכתבו של ליין נכתב כתגובה לטור שפורסם בניו-יורק טיימס, שבו נמתחה ביקורת על חבר המנהלים של HP מכיוון שהביא לסילוקו של הארד. הנהלת HP האשימה את המנכ"ל המודח בכך ש-"ששיקר להנהלה" שוב ושוב במהלך ביקורת פנימית שביצעה החברה כדי לבדוק את התנהגותו. דובר מטעם אורקל דחה את ההערות הללו וציין שמדובר בהאשמות ללא כל בסיס.

אורקל וסאפ, יריבות בתחום התוכנות העסקיות, מנהלות ביניהן קרבות משפטיים מאז 2007, שאז האשימה אורקל את טומרונאו (TomorrowNow), חברה בת הנמצאת בהחזקה מלאה של סאפ, כי הפרה את זכויות הקניין הרוחני שלה. טומרונאו הציעה עדכונים ותמיכה עבור חלק מהמוצרים של אורקל, עד שסאפ סגרה אותה ב-2008. סאפ הודיעה לבית המשפט במהלך אוגוסט שהיא מוכנה לקבל אחריות עבור הפרות הקניין הרוחני שבוצעו על ידי טומרונאו ולשלם לאורקל פיצויים בגין כך. עם זאת, החברה סירבה לסכום הנזקים שתבעה אורקל – יותר ממיליארד דולרים. לכן, שני הצדדים ייפגשו החל בתחילת נובמבר בבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים