דו"ח: בגלל המיתון יורד העניין ברכישת מחשבים מתקדמים; משתמשים מתמקדים במחיר ויעילות
על פי חברת המחקר Technology Business Research, יותר רוכשי מחשבים מגלים פחות עניין בעוצמה של המחשב או במבחר התוכנות, ומתמקדים בעיקר בתועלת בפועל שיכול להעניק להם המחשב החדש
בעקבות המיתון, ובמיוחד נוכח הופעתם של מחשבי Netbook שיותר ויותר צרכנים פרטיים ובעלי עסקים מגלים, כי הם מספיק טובים לצרכיהם, מגלים כיום פחות רוכשי מחשבים עניין במחשבים המתקדמים והיקרים ביותר – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר Technology Business Research בסוף השבוע.
המפנה הדרמטי בעמדות הצרכנים מחולל שינוי של ממש בשוק ה-PC – כתב האנליסט עזרא גוטהייל בדו"ח הרבעוני של Technology Business Research. יותר רוכשי מחשבים מגלים כיום פחות עניין בעוצמה של המחשב – שבדרך כלל עולה על הנחוץ בפועל – או במבחר התוכנות, ומתמקדים בעיקר בתועלת בפועל שיכול להעניק להם המחשב החדש.
בשל המיתון מגלים יותר צרכנים עניין במחשבי Netbook שהם זולים בהרבה ממחשבי PC רגילים: מחשב Netbook עם צג בגודל של עשרה אינץ' עולה כיום עד 500 דולרים, וניתן למצוא דגמים רבים גם במחיר של 300 דולרים. צרכנים פרטיים ובעלי עסקים רבים הגיעו למסקנה שמחשב Netbook מסוגל לענות על כל דרישות המיחשוב שלהם, ושאין להם עוד צורך במחשבים חזקים ומתקדמים יותר.
"בעקבות המיתון מקבלים הצרכנים החלטות על סמך התמורה לכסף, וסביר להניח שמגמה זו תימשך גם הרבה אחרי שהמיתון יסתיים", על פי גוטהייל. "בדומה להשפעות של העלייה במחירי הדלק בשנת 2008 ובשנות השבעים (כאשר רוכשי מכוניות בארצות הברית העדיפו דגמים קטנים וחסכוניים יותר), גם רוכשי מחשבים מעדיפים כיום להסתפק במועט".
בעקבות ההצלחה של מחשבי Netbook ירד במהלך שנת 2008 מחיר המכירה הממוצע של מחשבי ה-PC. צרכנים פרטיים וחברות עסקיות התרגלו לשלם פחות תמורת מחשבים חדשים ולא יסכימו לשלם יותר גם לאחר שהמיתון יסתיים, צופה גוטהייל. "אנו מעריכים שהירידה במחיר המכירה הממוצע היא לתמיד", כתב גוטהייל בדו"ח המחקר.
ברבעון הרביעי של שנת 2008 ירד מחיר המכירה הממוצע המשולב של מחשבים מתוצרת HP, דל, לנובו ואפל ב-13%, וכתוצאה מכך ירד כלל ההכנסות ממחשבי PC בשיעור של 18%. "מגמת הירידה במחיר המכירה הממוצע נמשכת כבר תקופה ארוכה, אך בשנת 2008 הואץ קצב הירידה וברבעון הרביעי הפכה הירידה לצניחה של ממש", על פי גוטהייל.
תגובות
(0)