בנק לאומי מכפיל את ההשקעה בשיווק באמצעות רשתות חברתיות

הבנק צפוי להשקיע ב-2011 בתחום 12.5 מיליון שקלים ● ההשקעה תופנה בעיקר לפיתוח היישומים והמערכת בתחום, והיא מהווה קצת יותר מרבע מסך תקציב השיווק הכולל של הבנק לשנה הבאה

שנה לאחר שהנהלת בנק לאומי החליטה להיכנס לתחום הרשתות החברתיות, ובעיקר לפייסבוק (Facebook) ולטוויטר (Twitter), הודיע הבנק, כי הוא יכפיל את ההשקעה שלו בתחום, ויקצה ב-2011 לצורך כך 12.5 מיליון שקלים. זאת, לאחר שבמסיבת עיתונאים שערכה, הגדירה ההנהלה את הכניסה לרשתות החברתיות כ-"הצלחה גדולה".

ההשקעה תופנה בעיקר לפיתוח היישומים והמערכת בתחום, והיא מהווה קצת יותר מרבע מסך תקציב השיווק הכולל של הבנק לשנה הבאה.

"בשבילנו, היום זה אירוע מכונן", אמרה תמר יסעור, ראש מערך השיווק בבנק לאומי. היא העידה על מהלך כניסתו של הבנק לרשתות החברתיות, כי “זה בהתחלה לא היה נראה טבעי, חששנו שזאת תהיה עבורנו התנהלות ששקולה לביקור של פיל בחנות חרסינה, אבל שנה אחרי זה – זה נראה ממש טבעי: פורסמו יותר מ-160 פוסטים בבלוג של בנק לאומי, שחלק מהם הובילו להרבה תגובות במדיות אחרות, נרשמו למעלה מ-100 אלף ביקורים בבלוג ויש לבנק כמעט 14 אלף חברים בפייסבוק ויותר מאלפיים עוקבים בטוויטר".

יסעור הדגישה, כי השימוש בטוויטר הוא אחת ההצלחות המפתיעות מבחינת הבנק. היא אמרה, כי האתר סיפק משהו שבבנק לאומי לא חשבו עליו בהתחלה: ערוץ מצוין לטיפול בלקוחות. לפי הנתונים שסיפק הבנק, 26% מהציוצים היו בנושאי שירות לקוחות – מה שאפשר לבנק להציע, במרבית המקרים, טיפול מהיר יחסית. "טוויטר הוא כלי שיווקי מדהים, שמאפשר לנו לדעת באופן מקוון מה קורה", אמרה. "הגישה הייתה שאם זה לא יקרה אצלנו, התלונות יגיעו למקום אחר. אם יש בעיה של קבוצת לקוחות, אני מעדיפה שהן יתרחשו במסגרת שלנו ולא באתרים אחרים, כדי שתהיה נגישות ישירה אל האנשים האלה ולא נמצא אותם במקומות שהחשיפה בהם תקשה על הטיפול".

ההשקעות של בנק לאומי השנה בתחום הרשתות החברתיות מתמקדות במספר פרויקטים ואפליקציות חדשות עבור התחום הציבורי. גולת הכותרת היא, מבחינת הבנק, מבצע שהוא יערוך בשילוב עם יו-טיוב (YouTube) ישראל. במסגרת המבצע, המכונה "מיליון סיבות טובות", יחלק בנק לאומי מיליון שקלים לעמותות רשומות שיעלו סרטונים לערוץ שלו באתר. הגולשים הם שיבחרו את הסרטון הזוכה, והעמותה שהעלתה אותו תקבל 200 אלף שקלים. לפחות 25 עמותות יזכו לקבל פרס כלשהו במסגרת מבצע זה.

כמו כן, מתכוון בנק לאומי להשיק במהלך התקופה הקרובה שני יישומים חדשים בפייסבוק. אחד מהם יאפשר לגולשים בעמוד של לאומי דיגיטל באתר לראות פריסה של סניפי הבנק ובמה הם מטפלים ואף לקבל שירות באמצעות האינטרנט. השלב השני של היישום הזה יהיה חיבור העובדים בסניפים כך שיקבלו את השאלות אונליין, כדי לענות עליהן מיד.

יישום חדש אחר של הבנק יכוון לצעירים וייקרא לאומי באזזר. במסגרת היישום הזה ינסה הבנק ליצור עולם תוכן מותאם לתכני הבנק לבני הגילאים 16-24. אלה מהם שפתחו חשבון בבנק יוכלו לקבל באמצעות היישום החדש הטבות קבועות, וכן לעקוב אחר מבצעים לזמן קצר – של 24 עד 48 שעות – כמו: צפייה בסרט בחינם למאה הראשונים שיגיעו למקום מסוים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים