הבוקר: הממשלה תחשוף עמדות מימשל זמין בכנס e-Gov
עמדות השירות החדשות יכללו חידוש רישיון רכב ורישיון נהיגה; תשלום אגרות לרישום והסדר מקרקעין; תשלום אגרות של רשם החברות ורשם העמותות; ושירות חכם לחידוש דרכון ● במהלך הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיימו פאנלים בהשתתפות מנמ"רי הממשלה ומסלול מיוחד בנושא תחבורה
משרד האוצר יחשוף הבוקר (ג') את הדור הבא של עמדות מימשל זמין בכנס המיחשוב הממשלתי e-Gov, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים. באי הכנס יוכלו להתנסות בביצוע פעולות וקבלת שירותים ממשרדי הממשלה באופן מקוון. אורחי הכבוד בכנס יהיו השר הממונה על שיפור השירות לאזרח, מיכאל איתן, ומנכ"ל משרד האוצר, חיים שני.
עמדות השירות הראשונות של מימשל זמין הושקו ב-2008 והוצבו בלשכות הטאבו ולשכות מינהל האוכלוסין. האזרחים יכולים לשלם באמצעותן אגרת חידוש דרכון ואגרות של רשם המקרקעין. עמדות השירות החדשות, שיושקו בכנס e-Gov ויופצו בקרוב ברחבי הארץ, יכללו תמהיל שירותים ותשלומים מתקדם, מקיף ויעיל יותר: חידוש רישיון רכב ורישיון נהיגה; תשלום אגרות לרישום והסדר מקרקעין; תשלום אגרות של רשם החברות ורשם העמותות; ושירות חכם לחידוש דרכון.
העמדות החדשות פותחו במטרה לסייע לאוכלוסיות שאינן מתמצאות באינטרנט לקבל שירותים מקוונים ללא צורך בנציג שירות. דגש רב הושם בפיתוח ממשקים אינטואיטיביים, תוך שימוש במסכי מגע, כדי לאפשר למשתמש לבצע את הפעולות הרצויות ללא צורך בהדרכה.
בטווח הארוך, העמדות יציעו מגוון שירותים שונים לאזרח מכל משרדי הממשלה. ניתן יהיה לקבל בעמדת השירות מידע מכל אחד ממשרדי הממשלה, לבצע תשלומים, למלא טפסים ולהנפיק תעודות באופן מקוון. בתוך חמש שנים ייפרסו מאות עמדות במשרדי ממשלה ובמקומות ציבוריים, כמו: קניונים ותחנות מרכזיות.
פריסת עמדות שירות מקוונות במשרדי הממשלה מאפשרת צמצום של התורים וחיסכון בעלויות, שיפור השירות לאזרח גם מעבר לשעות קבלת קהל ומתן שירותים לקהלי יעד במקומות שבהם השירות אינו זמין. כל עמדות השירות מוצבות במקומות נגישים לנכים.
במהלך הכנס יציגו משרדי ממשלה נוספים את הישגיהם, ודיוני המליאה יארחו שלושה פנלים בהשתתפות מנמ"רי הממשלה ונציגי החברות הספקיות. במקביל ייערך מסלול בנושא תחבורה, בהשתתפות בכירים ממשרד התחבורה ומשלחת רמת דרג מצרפת, שהגיעה במיוחד לכנס. אורח הכבוד במליאה יהיה שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו.
תגובות
(0)