גרטנר: הכנסות שוק הטכנולוגיות הניידות יעברו את רף טריליון הדולרים עד 2014

על פי חברת המחקר, תחום הניידים ייצר הכנסות ממגוון שירותים נוספים, מעבר לקול ונתונים, כמו: הקשר, פרסום, מכירות יישומים ושירותים ● כל אחד מהתחומים הללו יהיה משמעותי בזכות עצמו, בעל שווי שנתי של עשרות מיליארדי דולרים ● ניק ג'ונס, סגן נשיא למחקר בגרטנר, מציע לארגונים לפתח אסטרטגיית ניידים המבוססת על יעדי ניהול שאינם תלויים בטכנולוגיה, במקום לסמוך על מדיניות מפורטת לגבי מכשירים, מערכות או יישומים

הכנסות שוק טכנולוגיות הקול והנתונים במכשירים הניידים יעברו את רף טריליון הדולרים עד 2014 – כך צופה גרטנר (Gartner). מתחזית החברה עולה, כי תחום הניידים ייצר הכנסות ממגוון שירותים נוספים, מעבר לקול ונתונים, כמו: הקשר, פרסום, מכירות יישומים ושירותים. כל אחד מהתחומים הללו יהיה משמעותי בזכות עצמו, בעל שווי שנתי של עשרות מיליארדי דולרים.

ניק ג'ונס, סגן נשיא למחקר ואנליסט בכיר בגרטנר, אמר, כי "אנחנו מזהים שלושה עידנים עיקריים של טכנולוגיה ניידת: עידן המכשירים, שאופיין על ידי מכשירים בולטים, כמו: ה-RAZR של מוטורולה (Motorola), ונשלט על ידי יצרניות המכשירים; עידן היישומים, שהגיע עם ה-iPhone והפך את תחום היישומים וחנויות היישומים לפופולרי; ועידן השירותים והרשתות החברתיות, שייבנה על עידן היישומים אולם יקבל מאפיינים של מיחשוב ענן ומדיה בזמן אמיתי. תחום היישומים ישרוד, אולם לעתים קרובות – כחלק מחוויה כוללת הקשורה באופן זה או אחר במחשוב ענן".

על פי התחזית, מכירות הטלפונים החכמים יובילו את מכירות המכשירים הניידים בשווקים מפותחים בעתיד הקרוב. עם זאת, סוג המכשיר הנייד שיהיה פופולרי בעולם יהיה ללא מערכת הפעלה מסוימת, מכיוון שהשווקים המתעוררים מובילים את הביקוש למכשירים ניידים. בגרטנר ממליצים לארגונים הפועלים בשווקים המתעוררים להניח, כי תחום הטלפונים החכמים יהפוך לתחום נישה אחרי 2014.

עוד צופה חברת המחקר, כי המכירות של סוגי מכשירים ניידים רבים, כמו: מחשבי לוח וקוראי ספרים אלקטרוניים, יתגברו במהלך 2012, ולחלקם אף יימצא מקום בתרבות הארגונית. עם זאת, אף מכשיר לא יגיע לנתח השוק של הטלפונים החכמים או המחשבים הניידים, שיוסיפו להוביל את מכירות המכשירים הניידים הארגוניים.

עובדים הזקוקים לנייד את הידע שלהם לשם ביצוע עבודתם יזדקקו למחשב ולטלפון חכם עד 2014 – כך על פי גרטנר. בחברה מציינים, כי תחום מערכות הטלפונים החכמים הוא תחרותי מאוד, ומובילות התחום ישתנו עד 2014, בעוד אנדרואיד (Android) ו-iOS כובשות נתח שוק מסימביאן (Symbian). אנדרואיד תצמח במהירות ותופיע על גבי מכשירי אלקטרוניקה ומחשבי לוח.

גרטנר סבורה, כי הקשר יהיה עקרון מנחה עבור חברות טכנולוגיות ניידות בעשור הקרוב, בעיקר בכל הקשור לפעילויות שיווק ופרסום. "ב-2010 אנחנו רואים את תחילתו של השימוש בהקשר ומיקום על מנת לספק הצעות ותוצאות חיפוש רלוונטיות למשתמש", אמר ג'ונס. "מערכות ניידות רבות ישתמשו בשירותי הקשר במיחשוב ענן, ותחום זה יהפוך לשדה קרב מסחרי, שיכלול ספקיות חזקות, כמו: נוקיה (Nokia), גוגל (Google) ואפל (Apple), שישאפו לשלוט על תחום ההקשר הצרכני", הוסיף.

ג'ונס אף הציע לארגונים לפתח אסטרטגיית ניידים ברמה גבוהה, המבוססת על יעדים וסגנונות ניהול שאינם תלויים בטכנולוגיה. זאת, במקום לסמוך על מדיניות מפורטת לגבי מכשירים, מערכות או יישומים שנועדו לתמוך בדרישות מוגדרות וברורות ממנהלי ה-IT. הוא ציין שדרישות אלה יימשכו, כמובן, אולם לא ירכיבו את תחום הניידים בארגונים עד 2015, עקב שינויים בדרישות המשתמשים, בטכנולוגיה ובאופי העבודה עצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים