אריקסון תקים רשת דור 4 בישראל עבור פרטנר; היקף העסקה: 100 מיליון דולרים

במסגרת ההסכם בין שתי החברות, אריקסון תחליף ותרחיב חלקים מסוימים של רשתות התקשורת הסלולרית והקווית הקיימות של פרטנר ● בנוסף למעבר לדור הרביעי, כולל הפרויקט הטמעת פתרונות שישפרו את מהירות העברת הנתונים ● יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר: "ההסכם יסייע לנו לשדרג את היכולות הטכנולוגיות שלנו ולהקים רשת דור 4 ראשונה בישראל"

רשת הדור הרביעי מגיעה לישראל: פרטנר חתמה עם אריקסון (Ericsson) הסכם לשדרוג רשתות התקשורת הקיימות שלה ולהקמת רשת דור 4 בישראל. היקף העסקה נאמד ב-100 מיליון דולרים.

ההסכם הוא למשך ארבע השנים הקרובות, וכולל שדרוג, החלפה והרחבה של חלקים מסוימים של רשתות התקשורת הסלולרית והקווית הקיימות. כמו כן, נכללת בהסכם תחזוקה של הרשתות, לרבות שיפור יכולותיה של פרטנר בתחום שירותי האינטרנט הקווי והסלולרי שמספקת החברה.

אריקסון זכתה במכרז לאחר שהתמודדה על הזכייה בו במשך כשנה עם נוקיה-סימנס (Nokia-Siemens). ההפעלה המסחרית של רשת הדור הרביעי על ידי פרטנר מותנית בכך שמשרד התקשורת יקצה לחברה את התדרים המתאימים. רשת הדור הרביעי LTE תאפשר העברת נתונים במהירויות גבוהות ובעלויות נמוכות יותר, בשל היות הטכנולוגיה מבוססת על פרוטוקול אינטרנט (IP), ותוכל לענות על הצרכים ההולכים וגדלים להעברת data באמצעות מכשירי סלולר מתקדמים.

בנוסף למעבר לדור הרביעי, כולל הפרויקט את שדרוג הרשת הקיימת של פרטנר והטמעת פתרונות שישפרו את מהירות העברת הנתונים ל-21 ו-42 מגה-ביט. אלה יבוצעו עוד לפני שתתחיל לפעול רשת הדור הרביעי. כמו כן, במסגרת הפרויקט תפרוס פרטנר רשת חדשה, UMTS900, שתפעל בתדרי 900 מגה-הרץ בדור השלישי (לעומת תדרי 2.1 ג'יגה-הרץ ו-1,800 מגה-הרץ הפועלים כיום), שתשפר את חוויית השירות הן ב-voice והן ב-Data.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, ציין, כי "תכולת ההסכם שנחתם תאפשר לפרטנר להמשיך ולהוביל את חזית הטכנולוגיה בשוק התקשורת, תוך שדרוג היכולות הטכנולוגיות והקמתה של רשת דור 4 ראשונה בישראל. הרשת החדשה עתידה למלא אחר הצרכים של לקוחות פרטנר ותביא להגדלה ולשיפור מהותיים ברמת הביצועים בכל הנוגע לרשת התקשורת הסלולרית ורשת הטלפוניה הקווית שלה". עוד הוא ציין, כי "תקופת ההסכם היא מיום חתימתו ועד ל-31 בדצמבר 2014, כאשר החלפת מתגי החברה וציוד הרדיו עתידה להתבצע עד סוף 2012".

לדברי אבי ברגר, מנהל חטיבת הטכנולוגיות בחברה, "טכנולוגית הדור הרביעי היא טכנולוגיה פורצת דרך ומהווה פלטפורמה לשימושי Data בקצבים גבוהים מאוד ותאפשר יישומים סלולריים מתקדמים. שדרוג והרחבת הרשת תאפשר ללקוחות החברה ליהנות משירותי גלישה ונתונים בקצבים של 21 ו-42 מגה-ביט לשנייה בדור השלישי, וזאת כבר בטווח הקצר ומיד עם זמינות הטכנולוגיה וציוד הקצה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סימן טוב

    בכל "דור" כזה האנטנות נראות אימתניות יותר. אמיר סימן טוב פרקטיקול - לומדים קוד פתוח

  2. בני קמין

    תגידו, לא הגיע זמן להקים חברה אחת שתספק שירותי אנטנות לחברות הסלולר? הרי היום יש 4 חברות סלולר, ולכן בכל "תא" גיאוגרפי יוקמו 4 אנטנות, שהן זיהום מיותר. במקום זה צריך לאחד כוחות ולבנות רק אנטנה אחת שתשרת את כל החברות.

אירועים קרובים