ד"ר אן קבוקיאן, נציבת הפרטיות של אונטריו: "עד סוף העשור הפרטיות תיעלם מהעולם ונישאר ערומים"

"אם לא נפעל במהירות להגנה פרואקטיבית על הפרטיות, העולם יהיה מזוהם מעודף מידע פרטי, בחסות הטכנולוגיה", אמרה ד"ר קבוקיאן בכנס הבינלאומי לפרטיות של ה-OECD ● לדבריה, "צריך לשנות את התפיסה וליצור 'עיצוב לפרטיות'"

"אם לא נפעל במהירות להגן על מה שנותר, עד סוף העשור, אזרחי המדינות השונות בעולם יאבדו את שארית הפרטיות שלהם ויהיו חשופים ועירומים כביום היוולדם. אם לא נעשה זאת, העולם יהיה מזוהם מעודף מידע פרטי, בחסות הטכנולוגיה", כך אמרה ד"ר אן קבוקיאן, נציבת הפרטיות של מחוז אונטריו, קנדה.

ד"ר קבוקיאן הנחתה ודיברה בפאנל במליאה המרכזית של יומו השני של הכנס הבינלאומי לפרטיות של ארגון ה-OECD והכינוס הבינלאומי ה-32 של רשויות פרטיות והגנת מידע, שנערכים בבנייני האומה בירושלים.

לדבריה, "נדרש להחליף דיסקט ולהכניס את היבטי הפרטיות בכל טכנולוגיה שמפותחת. התפיסה והמתודולוגיה הללו נקראות 'עיצוב לפרטיות', PbD, ואותן אנחנו מקדמים. לפי תפיסה זו, ניתן לשלב את היבטי הפרטיות כבר בתחילת הדרך של כל טכנולוגיה, כל פיתוח, כל הקמה של מאגר מידע, וכך ניתן למנוע פגיעה בפרטיות בשלבים מאוחרים יותר, כשהטכנולוגיה כבר בשימוש חיצוני".

"אם לא נפעל עכשיו", אמרה קבוקיאן, "הפרטיות תיעלם עד סוף העשור. אני לא אומרת זאת על מנת להיות סנסציונית, אלא, כי לצערי – אני מאמינה בכך. המשרד שבראשותי מטפל במאות תלונות על הפרת פרטיות מדי חודש. זה מצב בלתי נסבל שהפרטיות תיעלם, כי היא חייבת להיות. פרטיות שווה חופש. זכותנו לשלוט על איסוף המידע עלינו, וזו זכות מוקנית, כמו הזכות לחופש הביטוי ולחופש העיסוק. הפרטיות מבטיחה לנו את האפשרות לחיות איך שרוצים".

"אנחנו רצים מהר מדי עם הטכנולוגיות, מה שהביא את מצב הפרטיות אל פי תהום, ונמצאים כיום בנקודת משבר", הוסיפה. "עלינו לפתח מילון חדש לפרטיות ולעצב פרו-אקטיביות בהגנה עליה. העידן הנוכחי מתאפיין בשהות גדולה יותר מול המחשב מאשר מול הטלוויזיה, בקישוריות, שיתוף מידע שלא היה דומה לו בעבר, כריית מידע, שיווק מאופיין לקוח, ווב 3.0, ניתוח ווב סמנטי ועוד. אלה, בשילוב עם הרשתות החברתיות ועולם המיחשוב הנייד, הופכים את העולם למקום אחר, ועל הדרך גם פוגעים פגיעה אנושה בפרטיות".

"חברים, יורד גשם, להתעורר ולקחת מטריות", סיימה ד"ר קבוקיאן את דבריה. "נדרש שיתוף פעולה בין האקדמיה, התעשייה והרגולטורים, ונדרש להטמיע את הפרטיות בכל טכנולוגיה שמעצבים כבר בהתחלה ולא אחר כך. המטרה היא למנוע מהרעים לפגוע בפרטיות. יש להביא לכך שברירת המחדל הראשונה תהיה הגנה על פרטיות ולא להפך. פרטיות צריכה לאפשר עסקית ולא למנוע, ואל לה לבוא במקום אבטחת מידע. אנחנו בדקה ה-90. זה לא קל, אבל זה אפשרי".

מישל דנדי, אורקל: "קביעת מדיניות פרטיות בלא יישום היא חסרת ערך"

מישל דנדי, סגנית נשיא לאבטחת מידע ופרטיות באורקל (Oracle), אמרה, כי "תפיסת ה-'עיצוב לפרטיות' מביאה לרמה נוספת של ביטחון ואבטחת מידע. יש לשלב את היבטי הפרטיות יחד עם מחזור החיים של המידע ושל הטכנולוגיות המפותחות. קביעת מדיניות פרטיות לכשעצמה בלא יישום, היא חסרת ערך". היא ציינה, כי "עיצוב הפרטיות תוך נקודת מבט עסקית יביא לעוד ערך עבורה. צריך לבנות מודל עסקי שמבין מה רמת הסיכון, מה רמת ההגנה על הפרטיות וכיצד המימוש הזה משתלב עם הצרכים העסקיים".

ד"ר ארקי אורמלה, סגן נשיא למדיניות טכנולוגית בנוקיה (Nokia), אמר, כי "הטכנולוגיה משתנה ועימה משתנה גם הרשת – היא מודעת הקשר, היא סמנטית. לכן, אנחנו בעצם חיים ברשת, בין אם חיים פרטיים ובין עסקית". לדבריו, "לא נוכל לחיות ללא הבטחת הביטחון והאמון. האמון ברשת כולל בתוכו גם היבטי פרטיות. נדרש תהליך ארוך טווח שיאפשר לארגונים להיערך לכך". הוא סיים בציינו, כי נוקיה מטמיעה את ההגנה על הפרטיות במהלך פיתוח מוצרי ויישומי החברה.

חתם את הפאנל עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט וטכנולוגיה, שאמר, כי "נדרש לעצב את הפרטיות בדרכים שונות עבור יישומים וחוקים שונים". בהתייחסו למאגר הביומטרי אמר עו"ד הכהן, כי "התקבלה החלטה דמוקרטית להקים מאגר שכזה. במובן הזה, חשבתי ואני עדיין סבור שהאלגוריתם שפרופסור עדי שמיר מציע, שימנע קישור חד-חד ערכי בין המידע האגור במאגר ובין האזרחים, הוא הדרך הטובה ביותר להקמת המאגר הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים