עדה מרקמן, BDA: "מימוש ITIL מביא לחסכון תקציבי ניכר"

"מימוש ITIL בארגונים מניב מגוון תועלות בהיבטים התהליכים, התפעוליים והתרבות הארגונית. בסופו של דבר, הכל מתורגם לחיסכון תקציבי ניכר", אמרה מרקמן, מנכ"ל משותף ב-BDA, שהייתה מהדוברים בכנס השנתי של itSMF ישראל, הנערך זו הפעם החמישית ● במסגרת הכנס הוענקו פרסים לארגונים שהטמיעו ITIL בהצלחה - אנשי ה-IT באמדוקס, משרד המשפטים וממר"ם

"מימוש ITIL בארגונים מניב מגוון תועלות בהיבטים התהליכים, התפעוליים והתרבות הארגונית. בסופו של דבר, הכל מתורגם לחיסכון תקציבי ניכר, ולכן יש עלייה בכמות מימוש פרויקטי ITIL", כך אמרה עדה מרקמן, מנכ"ל משותף ב-BDA.

מרקמן, לשעבר מנמ"רית הפניקס, וכיום עומדת בראש חברה שהיא שותף עסקי של HP, הייתה מהדוברים בכנס השנתי של itSMF ישראל, הנערך זו הפעם החמישית. הכנס התקיים היום (ג') בכפר המכביה ברמת גן, בהפקת אנשים ומחשבים, והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע בתחום. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים.

מרקמן הציגה את כלי PPM של HP, כמסייעים למימוש ITIL. לדבריה, "ניהול פרויקט נדרש להיות מתוחם ונמדד בכל ההיבטים – של זמן, תהליכים, תקציב וכוח אדם. יש להתייחס אליו כאל עסק לכל דבר. כך, הוא יביא להשגת תוצאות טובות יותר במהלכו ובסיומו. כלי ה-PPM של HP עושים זאת".

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדבריה, "ניהול הפרויקטים באופן נכון שמתאים לארגון – מביא לחסכון במשאבים, להשגת יתרון תחרותי ולהגעה מהירה יותר של מוצרים לשוק". מרקמן הוסיפה, כי "היתרונות שאותם משיג ארגון שמממש ניהול פרויקטים הם מרחיקי לכת. בישראל ניכרת התקדמות בתחום בעשור האחרון, אולם עדיין הדרך ארוכה ויש עוד מה לעשות בתחום. נראה, כי השוק הולך להעמיק בתחום PPM, בשל ההפנמה שבתועלות הטמונות בו".

BDA, אמרה מרקמן, מטמיעה את כלי ה-PPM של HP בשוק הישראלי. "תפיסת PPM מסייעת למנהלים לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון", אמרה, "ובמקביל מסייעת להגיע לחיסכון משמעותי בתקציבי המיחשוב בשל יישום זה". היא סיכמה באומרה כי HP פיתחה תפיסה, BTO שמה, ר"ת של מיטוב טכנולוגיה עסקית, המסייעת למנמ"רים לתמוך בכלל פעילויות ה-IT בארגון, ובהידוק בין ה-IT לביזנס, וכי לצד שיפור התהליכים בארגון וקבלת ניראות שלהם, נדרש לנטר ולבקר אותם על מנת לוודא שהם אכן שופרו, "וכך ניתן להגיע לחיסכון במגוון דרכים – בבחירת הפרויקטים הנכונים לביצוע, באי עריכת פרויקטים שאינם מתאימים, בעריכת הפרויקטים באופן הנכון, תוך צמצום העלויות שלהם, בהיבטי משאבים, כוח אדם ולוחות זמנים".

הדוברת הבאה הייתה סבטלנה סטולירוב, יועצת מיחשוב ומימוש תהליכים ב-BMC ישראל. BMC מיוצגת בישראל על ידי חטיבת ניהול המערכות של מטריקס. היא הציגה את גישת ה-BSM (ר"ת של ניהול שירותים עסקיים) של החברה ואמרה כי בחלוף השנים התחום מקבל משנה חשיבות.

יתרונה של התפיסה, אמרה סטולירוב, הוא בשל תיאום הדוק של ה-IT עם העסק. התפיסה, אמרה, "מתאפיינת במוצרים מגוונים, מפת דרכים וגישת צעד אחר צעד למימוש BSM", ציינה. היא הוסיפה כי מסד נתוני ניהול התצורה (CMDB) של BMC מספק גם הוא ערך במימוש תהליכי ITIL, כמו גם יכולת החברה ליצור קישור אמיתי בין שירותים עסקיים ותשתית, יכולות מיפוי תשתיות IT ומיפוי השירותים העסקיים. "פתרונות אלה זוהו על ידי חברות המחקר כקריטיים ליישום מוצלח של  BSM", הסבירה. התועלות המתקבלות מהמימוש, אמרה הן: צמצום עלויות, שיפור תהליכים וייעולם, שקיפות וניראות של השירותים המסופקים, ניהול סיכונים ויצירת ערך עסקי ל-IT.

סטולירוב סיימה בציינה כי "ניהול שירותים עסקיים, BSM, הפך לדרך היעילה ביותר לניהול סביבות IT ולאספקת ערך לעסק. החברה הוכיחה את יכולתה לפתח פתרונות IT מתקדמים המשפיעים באמת על העסק, והיא ממשיכה ליהנות מהגידול בשוק ה- BSM ונותנת מענה ללקוחות שיש להם פתרונות של ספקים אחרים ולא דווקא של BMC , עם יכולת התחברות לכל טכנולוגיה ופתרון".

טל אפשטיין, מנהל יחידת השירות הפנימי ב-IT, אמדוקס, הציג את פרויקט מוקד שירות הפנימי של חברה. הפרויקט אמר אפשטיין, היה מבוסס ITIL ובסופו "נתקבלו נתונים פיננסיים, הארגון הבין טוב יותר מה עושה וכיצד עובד ה-IT, מהן רמות הזמינות של המערכות. הוא תיאר איך מערך המיחשוב הארגוני החל לעבוד כמרכז רווח והפסד, וציין כי הוא החל למכור את שירותיו החוצה.

בין שלל הדוגמאות לחסכון, ציין אפשטיין כי "אנו מזהים היום בצורה אוטומטית תוכנות שאינן בשימוש על ידי המשתמשים וחוסכים שני מיליון דולרים בדרך זו, של הסרה יזומה של תוכנות שלא בשימוש". הוא סיכם בציינו כי בעקבות הפרויקט "התחלנו למדוד את עצמנו בתהליכים עסקיים", חלה ירידה של 35% בכמות הפניות למוקד השירות, חלה עלייה בשירות העצמי של המשתמשים, והודק הקשר בין מחלקת ה-IT באמדוקס ובין כלל הארגון.

לאחר מכן הוצגו סיפורי יישום ITIL בצה"ל ובמשרד המשפטים. לאחר פאנל בנושא, הוענק פרס יישום השנה לפרויקטי ITIL. במקום הראשון זכו אנשי ה-IT של אמדוקס. בנימוקי הזכייה כתבו השופטים כי "הפרויקט הביא למימוש כל היבטי ה-ITIL. ה-IT קושר לצד העסקי של הארגון. התקבלה רמת שירות ללקוחות, הוכר החזר השקעה ועוד".

המקום השני הענק למערך המיחשוב במשרד המשפטים. בנימוקים לבחירה נכתב כי "פרויקט ITIL במשרד הניב שירות טוב יותר ללקוחות. התרשמנו מהסינרגיה בין הגופים השונים במימוש הפרויקט, ומחיבור התהליכים הרבים והמורכבים יחד". המקום השלישי הוענק לאנשי ה-IT של ממר"ם, לו"טם, אגף התיקשוב בצה"ל. בנימוקי הבחירה כתבו השופטים אמרו "מערך המיחשוב הצה"לי הוא מהמורכבים במדינה, ולכן כניסת ממר"ם לעולם ה-ITIL מרשימה. הפרויקט יביא לקיצורי זמנים בפרויקטי IT בצה"ל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים