השבוע: הסטארט-אפ פנורמיק פאואר ייצג את ישראל בתחרות העולמית של יבמ

החברה, שפועלת בתחום הקלינטק, נבחרה מבין חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות SmartCamp הישראלית של הענק הכחול ● פנורמיק פאואר תתמודד מול שמונה חברות מארה"ב, אנגליה, צרפת, אירלנד, שבדיה ודנמרק

הסטארט-אפ פנורמיק פאואר (Panoramic Power), הפועל בתחום הקלינטק, ייצג את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM), הנערך השבוע בדבלין, אירלנד. בשלב הגמר של תחרות היזם הגלובלי של יבמ, פנורמיק פאואר תתחרה על התואר The World's Smartest Start-Up מול שמונה חברות מארה"ב, אנגליה, צרפת, אירלנד, שבדיה ודנמרק.

פנורמיק פאואר מפתחת פתרון זול לניטור צריכת החשמל המדויקת ברמת המעגל החשמלי הבודד. המערכת מאפשרת לבעלים ולמנהלים של בניינים מסחריים, לצמצם את צריכת החשמל בשיעור של 15%-20%, לחזות מראש ולמנוע תקלות, עומסי יתר ושריפה בארונות החשמל. מיפוי מדויק של מערכות החשמל ברמת הבניין, המתאפשר עם הפעלת המערכת – מוביל למיטוב של ניהול המבנה, תוך שילוב עלויות האנרגיה במערכות ERP.

המערכת, עליה הוגשה בקשה לרישום פטנט, משלבת חיישנים אלחוטיים זולים, יחד עם תוכנה כשירות, SaaS. החברה מעסיקה ארבעה עובדים ופועלת במרתף ביתו של אחד המייסדים במושב קידרון. מייסדי החברה הם עדי שמיר ודוד אלמגור, שעבדו בעבר בתחום המוליכים למחצה והתקשורת, יחד עם קורי סלקה האמריקני, בכיר לשעבר במיקרוסופט (Microsoft). העבודה על המערכת החלה באפריל 2009, במימון פרטי של השותפים, אליהם הצטרף גם משקיע פרטי.

תשע חברות ההזנק שעלו לשלב הגמר בתחרות, מפתחות פתרונות חדשים בתחומי ניהול זרימת מידע רפואי, הגנה על מערכות מים, מניעת זיוף תרופות באמצעות טלפון סלולרי, איתור יעיל של מקומות חניה פנויים וזולים, הדמייה תלת-מימדית של יערות לצורך מיטוב של כריתת עצים וניהול מחזור החיים של תמונות הדמיה רפואית.

מיזם העולם החכם של יבמ חותר לניצול נכון יותר של המידע הזמין ממגוון רחב של מקורות. לאחר שהמיזם צבר תאוצה, יבמ פנתה לקהילת המפתחים וחברות ההזנק, והשיקה בראשית השנה את "תוכנית היזם הגלובאלי" המספקת למיזמים טכנולוגיים צעירים תמיכה ומשאבים בתחום המוצרים, כוח האדם המיומנות המקצועית, וקידום המכירות. כחלק מהתכנית – ערכה יבמ גם את תחרות ה-SmartCamp.

ההכרזה על הבחירה בישראל התקיימה ביוני השנה בטקס חגיגי שנערך בבית יבמ בפתח תקוה. באירוע, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, התמודדו חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות המקומית של הענק הכחול.

תוכנית הסיוע של יבמ לחברות הזנק בישראל, במסגרתה התקיימה התחרות המקומית, נועדה לעודד ולסייע לדור הבא של החברות למצות את ההזדמנויות העסקיות בתחומי תעשייה שונים הצומחים במהירות כגון: אנרגיה, מים, שירותי בריאות, תקשורת וממשל. החברות הזכאיות להשתתף בתוכנית נדרשות להיות בבעלות פרטית, לפעול פחות משלוש שנים ולפתח תוכנה המשתלבת בתחומי המיקוד של מיזם העולם החכם של יבמ.

ישראל נמנית על שש המדינות הראשונות בעולם בהן הופעלה התוכנית, יחד עם ארה"ב, הודו, אירלנד, צרפת ובריטניה. הפעילות בארץ מרוכזת במסגרת היחידה לטכנולוגיה גלובאלית, GTU, ביבמ ישראל.

מיכאל אורן, מנהל GTU ביבמ ישראל, אמר כי "אנו נמצאים בעמדה ייחודית המאפשרת לנו לסייע לחברות הזנק. אסטרטגיית העולם החכם של יבמ ושנים של השקעה במחקר, מאפשרים לנו לבנות ולהציע מוצרים ושירותים המבוססים על רעיונות חדשים. מסגרות לפתרונות של יבמ לתחומי תעשייה שונים, למשל, מהווים פלטפורמות תוכנה מקיפות המיועדות למצות את פוטנציאל השוק במגזרים 'לא מסורתיים', דוגמת מערכות מים חכמות, בניינים חכמים ושירותי בריאות חכמים".

GTU ישראל מקיימת פעילות משותפת עם כ-150 חברות ישראליות ומניבה כ-1.2 מיליארד דולרים בשנה של עסקאות משותפות עימן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים