מעקב: מי יהיה מנמ"ר בנק הפועלים?

המירוץ לכיסאו של דוד לוזון, שעומד להתפנות בתחילת 2011, מתקרב להקפה האחרונה

השבוע עלו שישה מנמ"רים ובכירי התעשייה לגמר ה-"תחרות" על מי יהיה המנמ"ר הבא של בנק פועלים. זאת, כזכור, לאור פרישתו של דוד לוזון, שיעזוב את כסאו לאחר 15 שנה בתפקיד בתחילת 2011.

לגמר עלו לוי הלוי – מספר שתיים במיחשוב של בנק הפועלים, גדי גילאון – סמנכ"ל מערכות המידע של פרטנר עד לאחרונה, אל"מ (מיל') רונן זרקצי – מנמ"ר ישראכרט מקבוצת בנק הפועלים, ושני מנמ"רים ובכירים אחרים המכהנים כיום במוסדות פיננסיים – לכן לא נפרסם שמם. השם השישי הוא של בכיר נוסף, אל"מ (מיל') אף הוא. המיון לשלב הגמר נערך לאחר ראיונות עם מעל ל-20 מנמ"רים בכירים שנבחרו בתום מיון ראשוני של עשרות רבות של פניות. הרי מי לא יחשוק בג'וב יוקרתי כזה?!

כזכור, לוי הלוי הובא לבנק הפועלים על ידי צביקה זיו – המנכ"ל הקודם, לפני כשנתיים, מתוך הבטחה להחליף את לוזון, שאמור היה לפרוש אז. מאז, לוזון לא פרש וזיו נאלץ לסיים את תפקידו בבנק ולפרוש בעצמו. ציון קינן, המנכ"ל החדש, החליט שלא לקבל אוטומטית את החלטותיו של קודמו, וארגן ועדה מיוחדת שתבדוק מועמדים נוספים. בוועדה, אגב, חבר גם לוזון עצמו.

חברת הכוונת קריירה וציידי הגולגולות, גישה שונה, נבחרה לסנן את שפע המועמדים שקפצו על אחת המשרות הבכירות ביותר בקהילת ה-IT בישראל – משרה שמתפנה פעם ב-10-15 שנה. בבנק לאומי, למשל, איציק מלאך – מנמ"ר המנמ"רים, שולט כבר יותר מעשור וצפוי להמשיך עוד חמש שנים לפחות (עד הגמלאות?).

עם זאת, לוי הלוי הוא המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר כעת, כי בנוסף להבטחה, קינן לא יסתכן בעזיבתם של שלושת הבכירים בצמרת במיחשוב שלו: לוזון, פיני גייטס והלוי, שסביר שיפרוש אם לא יתמנה לתפקיד. בנק הוא הרי מוסד שמרני שבו לא לוקחים סיכונים מיותרים.

אם לא ייבחר הלוי לתפקיד, ייתכן מאוד שבכיר מצמרת בנק או מוסד פיננסי אחר, כמו חברת אשראי או ביטוח, הוא שייבחר, על בסיס אותו עקרון שמרנות. ברור לחלוטין שראשית עליו להיות מתאים לחלוטין למשרה.

תהליך הבחירה הסופי אמור להסתיים בקרוב מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים