דו"ח: למשתמשים לא אכפת איזו מערכת הפעלה מותקנת בטלפון שלהם

"לא משנה כמה מאבקים יתנהלו בין ספקיות מערכות ההפעלה השונות - הצרכן לא מתעניין ישרות במערכת ההפעלה שלו", קובע ג'ים מקגרגור, אסטרטג טכנולוגיה ראשי בחברת המחקר In-Stat ● לדבריו, ייתכן שבמהלך השנה הקרובה, יחול שינוי משמעותי בנתחי השוק של מערכות ההפעלה לטלפונים החכמים - כולל אפשרות שחלק מהן ייעלמו

האם בשנת 2011 ייעלמו חלק ממערכות ההפעלה לטלפונים החכמים? לפי ג'ים מקגרגור, אסטרטג טכנולוגיה ראשי בחברת המחקר In-Stat, זו בהחלט אפשרות. לדברי מקגרגור, קיים פוטנציאל רב שבמהלך השנה הקרובה, לאחר עונת החגים, יחול שינוי משמעותי בנתחי השוק של מערכות ההפעלה לטלפונים החכמים – כולל אפשרות שחלק ממערכות ההפעלה שמדברים עליהן כיום ייעלמו כמעט לחלוטין, או שיהפכו לנישה.

לדבריו, התחזית שלו נובעת מהעובדה שאת המשתמש הסופי לא ממש מעניין איזו מערכת הפעלה משרתת את הטלפון שלו. "מי שיקבע את ההובלה בשוק מערכות ההפעלה יהיה אך ורק הצרכן. לא משנה כמה מאבקים יתנהלו בין ספקיות מערכות ההפעלה השונות – הצרכן לא מתעניין ישרות במערכת ההפעלה שלו", אמר האסטרטג בראיון לאתר X-bit.

לפי מקגרגור, מה שמעניין את הצרכן זו חוויית השימוש הכללית. לטענתו, יש כמה גורמים שמובילים את הצרכן להחלטת הרכישה והם מותג, מראה, מאפיינים טכניים, מחיר ומחיר השירות – כך שבסופו של דבר הוא מסתכל על הטלפון כפלטפורמה שלמה ולא כרכיבים בודדים. על כן, הפלטפורמות שיצליחו יהיו אלו שיציעו שילוב של חוויית משתמש עשירה שמבוססת על ממשק משתמש נוח והשירות שיקבל הצרכן תמורת הכסף שישקיע.

האם מדובר בחדשות רעות למערכות ההפעלה החדשות יותר, כמו חלונות פון 7 (Windows Phone 7) או MeeGo ו-webOS? גם אם לא באופן מיידי, בהקשר של הפלטפורמה השלמה, טוען מקגרגור, שה-iOS של אפל (Apple) והאנדרואיד (Android) של גוגל (Google) מספקים, לעומת כל השאר, את החוויה השלמה לה מצפה הלקוח הסופי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שמבין

    האנדרואיד תקרע את כולם אף מערכת לא תישאר חוץ ממנה

אירועים קרובים