1.3 מיליארד לא מספיקים לה: אורקל דורשת עוד 211 מיליון דולרים פיצויים מסאפ

אורקל תובעת, כי סאפ תשלם לה את הסכום הנוסף מאחר ש-"עליה לפצות את אורקל באופן מלא של שווי הרישיונות שאותם היא הייתה אמורה לרכוש" ● אם תיענה דרישת החברה, יעמוד הסכום הכולל של הפיצויים שתקבל מסאפ על 1.63 מיליארד דולרים ● מסאפ נמסר בתגובה, כי "אנחנו לא מאמינים שלאורקל מגיע סכום כלשהו לפיצוי, מעבר להחלטת בית המשפט בנושא"

המלחמה בין סאפ (SAP) לאורקל (Oracle) נמשכת: לאחר שסאפ הודתה בגניבת פרטי לקוחות וקניין רוחני מאורקל, היא אולצה לשלם לה 1.3 מיליארד דולרים – אלא שלחברה של לארי אליסון זה לא מספיק. ענקית ה-IT האמריקנית פנתה בסוף השבוע לבית המשפט בדרישה שיריבתה הגרמנית תשלם לה 211 מיליון דולרים נוספים.

סאפ כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולרים, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה. "על סאפ לפצות את אורקל באופן מלא של שווי רישיונות אורקל שאותם היא הייתה אמורה לרכוש", נכתב במסמך שהוגש לבית המשפט. אם תיענה דרישתה של אורקל, הרי שסכום הפיצוי הכולל שתקבל מסאפ יעמוד על 1.51 מיליארד דולרים.

מסאפ נמסר בתגובה, כי "אנחנו לא מאמינים שלאורקל מגיע סכום כלשהו לפיצוי, מעבר להחלטת בית המשפט בנושא".

ההחלטה שלפיה על סאפ לשלם לאורקל סכום שיא של 1.3 מיליארד דולרים נתקבלה לפני יותר משבועיים על ידי המושבעים בבית המשפט המחוזי באוקלנד שבקליפורניה. מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים. זאת, לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה. הדיון במשפט התמקד בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים לטענת סאפ ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל.

אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, טען בעדותו במשפט, כי אילו הייתה החברה שבראשותו מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו, היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם בלפחות 1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם החברה הגרמנית טען, כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר.

במהלך המשפט ניסו אנשי אורקל, ואליסון בראשם, להביא לכך שליאו אפותקר, מנכ"ל HP דהיום, שכיהן בעבר כמנכ"ל סאפ, יעיד במשפט. מאמציה של אורקל לזמנו לעדות לא צלחו, והיא אף לא הציגה במהלך המשפט את הראיות שמוכיחות, כי אפותקר ידע על מעשי העובדים של טומורואונאו. אליסון האשים את אפותקר ברקימת "מזימה של ריגול תעשייתי", שבמרכזה גניבת התוכנה של אורקל. לעומתו, סאפ ו-HP טענו, כי התפקיד שמילא אפותקר בפרשה היה שולי וכי אין לאורקל שום ראיה שמוכיחה את ההאשמות שהטיח אליסון באפותקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים