פרשת הארד מסרבת לגווע: נמצאו עדויות חדשות שהיה בקשר עם ג'ודי פישר שנים לפני שהועסקה ב-HP

כבר ב-2005 שאל מארק הארד את בכירי השיווק והפרסום של HP האם הם מודעים לקיומה של פישר, באותה עת שחקנית סרטי פרסומות - כך חשף המגזין פורצ'ן ● פישר לא הועסקה אז על ידי החברה, אלא רק לאחר מכן ● HP מינתה עו"ד לחקור את ההתפתחויות החדשות בפרשה ● דברו של הארד: "הוא לא פגש ולא היה בכל קשר עם פישר לפני אוגוסט 2007" ● פרקליטתה של פישר סירבה להגיב

מארק הארד, לשעבר מנכ"ל HP, היה בקשר עם ג'ודי פישר, עובדת קבלן של החברה שהביאה לפיטוריו לאחר שהאשימה, כי הוא הטריד אותה מינית, הרבה לפני שזו הועסקה על ידי חברת הקבלן – כך חשף בסוף השבוע המגזין פורצ'ן (Fortune).

ב-2007 החלה פישר, שחקנית בסרטים בינוניים, כוכבת תוכניות ריאליטי ופרסומות, לעבוד בחברת קבלן ש-HP העסיקה. בתפקידה, היה על פישר לסייע להארד בארגון אירועים ובקיום מפגשים בעלי חשיבות אסטרטגית עם לקוחות החברה. על פי פורצ'ן, הארד שאל ב-HP על קיומה של פישר בענקית המיחשוב, שנתיים לפני שזו הועסקה בחברת הקבלן.

המגזין העלה השערות מדוע הארד שאל אז על פישר – האם מדובר במקרה או שמא הדבר מרמז על קשר הדוק שהיה קיים ביניהם ב-2005, הרבה לפני שפישר מצאה עבודה בחברת הקבלן? לדברי העיתון, ב-HP לוקחים ברצינות את השאלה מהו המועד המדויק שבו ידע הארד על קיומה של פישר. לכן, נודע ש-HP מינתה עורך דין לחקור את ההתפתחויות החדשות בפרשה המסרבת לגווע.

במסגרת החקירה, שנערכה לפני ואחרי פיטורי הארד, אמרה קפריס פימברס-מק'אילוויין, אחת מהעוזרות הבכירות שלו, שהייתה מודעת לפישר בראשונה כשצפתה בתוכנית ריאליטי שבה השתתפה. לדבריה, פישר עברה שני ראיונות עבודה שהארד, שהיה אז מנכ"ל HP, ערך עימה בעצמו. יחצ"ן של פישר אמר לפורצ'ן, כי לצד פישר היו לתפקיד שתי מועמדות נוספות, אולם היא הייתה היחידה שרואיינה למשרה. פימברס-מק'אילוויין עזבה את תפקידה ב-HP זמן קצר אחרי פיטורי הארד, והיא דבקה בגרסתה זו גם כיום.

על פי המגזין, שהתבסס על כמה מקורות, כבר ב-2005 יצר קשר הארד עם כמה בכירים באגפי השיווק והפרסום של HP, ושאל אותם האם הם מודעים לקיומה של פישר. לאחר כמה בירורים ובדיקות שנעשו בתוך החברה, פישר לא הועסקה אז על ידי HP, או חברות קבלן שלה – כי אם רק לאחר מכן. בכיר באגף השיווק דיווח על אי העסקתה של פישר להארד, שלא עשה דבר עם הדיווח.

גלן בנטינג, דוברו של הארד, אמר, כי "הארד לא פגש ולא היה בכל קשר עם פישר לפני אוגוסט 2007". גלוריה אלרד, פרקליטתה של פישר, סירבה להגיב.

לדברי המגזין, ייתכן שמדובר בצירוף מקרים מוזר ותמוה במיוחד, הכרוך בהרגלי הצפייה של העוזרת הבכירה של הארד ותו לא. כמו כן, לא ידוע אם מי מהחוקרים השונים בפרשה שאל את הארד בדבר היכרות מוקדמת שלו עם פישר בטרם זו הועסקה על ידי חברת הקבלן.

הארד פוטר בתחילת אוגוסט. בחקירה שנפתחה בעקבות ההאשמות בהטרדה מינית נמצא, כי הוא הגיש להנהלת HP דו"חות הוצאות כוזבים. חוקרי הרשות לניירות הערך בארצות הברית (SEC) בודקים בימים אלה את טיפולו של הארד בדיווחי ההוצאות והאם הוא השמיד ראיות לגבי פרישתו. הנהלת הארגון אף מצאה, כי הוא הטריד מינית את פישר, כפי שזו טענה, והפר את תקנות החברה ודיווח דיווח כוזב על הוצאות אישיות, שפישר הייתה שותפה להן. החוקרים מטעם ההנהלה חיפשו ממצאים לטענות שלפיהן הארד הדליף לפישר מידע עתידי על הכוונה לרכוש את EDS, אך הארד סירב להגיב על כך. נושא זה, שהוכחש על ידי הארד, נחקר כעת על ידי ה-SEC.

הפרשה שמסרבת לגווע, על כל ספיחיה, גורמת לכאב ראש לא קטן להנהלת אורקל (Oracle). זאת, כיוון שזמן מועט לאחר פיטוריו, הארד מונה על ידי ידידו וחברו למשחקי הטניס, לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, לתפקיד נשיא משותף בחברה. HP ואורקל הן שותפות עסקיות מצד אחד ויריבות מצד שני, בשל כניסת אורקל לעולם החומרה, לאחר שזו רכשה את סאן (Sun).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים