סטיב ג'ובס יצא לחופשה נוספת מסיבות רפואיות

ג'ובס יצא לחופשה שלישית בשבע השנים האחרונות, וכתב לעובדי אפל, כי "אני אוהב מאוד את אפל ומקווה לשוב בהקדם האפשרי" ● טימותי קוק, מנהל התפעול הראשי של החברה, ינהל את הפעילות השוטפת ● ג'ובס ימשיך לשאת בתואר המנכ"ל, אולם מעורבותו בפועל תהיה מוגבלת להחלטות אסטרטגיות בלבד

ועכשיו האופרה. סטיב ג'ובס

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), הודיע אמש (ב') על כוונתו לצאת לחופשה נוספת מסיבות רפואיות – בפעם השלישית בשבע השנים האחרונות – "כדי שאוכל להתמקד במצבי הבריאותי", לדבריו. המהלך הוליד גל מחודש של שמועות לגבי המחליף של המנכ"ל האגדי ואחד ממייסדי אפל, במידה שלא ישוב מהחופשה.

"אני אוהב מאוד את אפל ומקווה לשוב בהקדם האפשרי", כתב ג'ובס בהודעה שהופצה לעובדי החברה בדואר האלקטרוני. "עד אז, אני ומשפחתי מבקשים מאוד לכבד את פרטיותנו". בכוונת ג'ובס להוסיף ולשאת בתואר המנכ"ל, אולם מעורבותו בפועל תהיה מוגבלת להחלטות אסטרטגיות בלבד.

טימותי קוק, מנהל התפעול הראשי של אפל, ינהל את הפעילות השוטפת של החברה עם יציאתו של ג'ובס לחופשה. קוק מונה לתפקיד מנכ"ל זמני ב-2009, כאשר ג'ובס יצא לחופשה בת חצי שנה – גם אז, כאמור, מסיבות רפואיות. באותה חופשה עבר ג'ובס השתלת כבד לה נזקק עקב סיבוכים של סרטן הלבלב שבו לקה ב-2004.

בניגוד להודעה שפורסמה לפני הפרישה של ג'ובס ב-2009, שבה צוינה במפורש כוונתו לשוב לאפל בתום חצי שנה, הפעם לא נקב ג'ובס במועד ספציפי שבו ישוב לפעילות מלאה בחברה, והסתפק בהבעת תקווה "לשוב בהקדם האפשרי".

חוסר הוודאות עלול לפגוע בשערן של מניות אפל. משקיעים רבים רואים בג'ובס את הגאון שמאחורי החידושים של החברה ומייחסים לו את התחייה המחודשת של אפל בעשור האחרון. ג'ובס הוביל את הפיתוח של נגני ה-iPod, שהוצגו ב-2001, ואחריהם את הפיתוח של מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad.

מאז שהחלו לצוץ שמועות על מצב בריאותו של ג'ובס, במחצית השנייה של 2008, ועד לשובו לתפקיד המנכ"ל ביולי 2009 ירד השער של מניות אפל בשיעור של 23.3%.

באפל מסרבים לפרסם את התוכניות למינוי מחליף במידה שג'ובס ייאלץ לפרוש מהחברה באופן קבוע, בטענה שתוכניות אלה הן בגדר של מידע פנים שעלול לסייע לחברות מתחרות. חלק מהאנליסטים סבורים, כי קוק הוא הבחירה הטבעית, נוכח השבחים שהעניקו לו משקיפים מוול-סטריט, ג'ובס עצמו וחברי מועצת המנהלים של אפל.

"הוא התגלה כבעל יכולות רבות במהלך מילוי התפקיד, ומשום כך – הוא עשוי להיות הבחירה הטבעית והמתבקשת", אמר מייקל מק'גייר, אנליסט מגרטנר (Gartner).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים