One1 הגישה בקשה לצו שיורה לממשלה לממש את זכייתה במכרז בתי התוכנה

מטריקס, שכזכור לא זכתה באשכול ההדרכה במכרז, עתרה ביוני לבית המשפט וקיבלה צו מניעה למימוש האשכול זה ● לטענת One1, תוקף צו המניעה פג בסוף יולי, אך למרות זאת המדינה אינה מפרסמת הוראת שעה שמאפשרת לזוכות באשכול לספק את השירותים עליהם התחייבו

חברת התוכנה והאינטגרציה One1 הגישה הבוקר (א') בקשה לצו שיורה לבית משפט המחוזי בירושלים לממש את זכייתה באשכול ההדרכה והטמעה במכרז בתי התוכנה של הממשלה. One1, כזכור, זכתה במכרז יחד עם תשע חברות נוספות, שנבחרו לספק שירותי מיחשוב למשרדי הממשלה. חברת מטריקס, שזרוע ההדרכה שלה – ג'ון ברייס, לא זכתה במכרז, הגישה לפני כחצי שנה צו מניעה להקפאת מימוש הזכייה באשכול זה. One1 טוענת, כי לא רק שהצו אינו בתוקף – אלא שהוא גם גורם נזק כספי למשרדי הממשלה, שממשיכים לקבל שירות במחיר גבוה יותר ממה שהוצע על ידי One1.

התביעה של One1 הוגשה לא רק נגד המדינה, אלא גם נגד החברות מטריקס, נס טכנולוגיות, בזק בינלאומי, SQLink, שילוב (טלדור), אלעד מערכות, סיסנת, אורטל שירותי תוכנה וטלקוד מחשבים. שתי החברות האחרונות הודיעו, כי למרות שהן נכללות בתביעה, הן החליטו להצטרף לכתב התביעה שהוגש על ידי יואב ברוך, מנהל חטיבת היועצים וההדרכה של One1.

בעקבות פרסום תוצאות המכרז, בשנה שעברה, פנתה כאמור מטריקס לבית המשפט והוציאה צו מניעה נגד יישום תוצאות אשכול ההדרכה. לטענת One1, צו המניעה ניתן עד ה-28 ביולי 2010, אולם למרות זאת המשיכה המדינה לעכב את יישום תוצאות המכרז כחצי שנה לאחר שפג תוקפו של הצו. בזמנו נפסלה מטריקס על ידי הממשלה בטענה, כי הגישה תעריפים נמוכים מדי. בעתירתה אז טענה מטריקס, כי הטיעון אינו ענייני, מאחר וכל מהות המכרז היתה קבלת תעריפים נמוכים. לכן, סבורה מטריקס, לא הגיוני שהמדינה תטען לאחר המכרז, כי אחד המתמודדים הגיש מחירים נמוכים מדי.

לטענת One1, המיוצגת על ידי משרד סאמט ושות' עורכי דין, הימנעות המדינה מפרסום הוראת שעה, שרק באמצעותה אפשר ליישם את הזכייה, גורמת לה נזקים כספיים וכאמור גם לקופת המדינה. עורכי הדין של One1 הציגו בבית המשפט מכתב שנשלח על ידי משרד האוצר בסוף דצמבר, שבו נאמר, כי "האוצר אינו מממש את הזכייה על פי החלטת בית המשפט". נציגי One1 הביעו תמיהה בפני השופט כיצד המדינה כותבת מכתב שכזה, בעוד שהחלטת השופט ביוני 2010 התייחסה במפורש לתאריך יעד שחלף מזמן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    לפני כמעט 3 שנים נכנס לתפקיד טל הרמתי- האיש שפוטר מהאוצר כמה שנים קודם לכן (ואני מציע לכם לבדוק מה הסיבה לפיטורין!!!). מר טל הרמתי קיבל מכרז מוכן שעבדו עליו כבר 3 שנים. מר הרמתי המוכשר הבטיח שתוך מספר חודשים המכרז יסתיים. והנה עברו 3 שנים, והמכרז תקוע. כמו פרויקט מרכב"ה. כמו ממשל זמין. כמו מכרז השכר... כמו תעודת זהות חכמה שטל הבטיח בכנס לפני יותר מחצי שנה שעד ינואר יחולקו הכרטיסים... כמו פרויקט סה"ר כמו פרויקט להב"ה הכל ,...הכל תקוע. ומי לא אשם...נכון. טל הרמתי. האיש שפוטר לפני 8 שנים תבדקו היטב למה.

אירועים קרובים