אדובי: ירידה של 28.69% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2009 – 156.44 מיליון דולרים
החברה הציגה תוצאות סולידיות יחסית, אך סבירות לנוכח המשבר הכלכלי ● ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-786.39 מיליון דולרים, קיטון של 11.69% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● ההוצאות התפעוליות פחתו ב-5.9%, והסתכמו ב-501.12 מיליון דולרים ● שנטאנו נראיין, נשיא ומנכ"ל החברה: "גורמי השוק המשפיעים על הביצועים שלנו עדיין איתנים"
אדובי (Aodbe) פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2009, אשר הסתיים ב-27 בפברואר. החברה הציגה הכנסות בסך 786.39 מיליון דולרים, קיטון של 11.69% לעומת 890.45 מיליון הדולרים שהכניסה ברבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי עמד על 156.44 מיליון דולרים, ירידה של 28.69% לעומת 219.38 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2008. מדובר ברווח נקי של 0.30 דולרים למניה, שהם קיטון של 23.08% לעומת 0.39 דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הגולמי ירד ל-709.04 מיליון דולרים, קיטון של 12.24% לעומת 807.97 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2008. הרווח הגולמי השולי הסתכם ב-90.1%, לעומת 94.84% ברבעון המקביל ב-2008.
מכירת מוצרים הכניסה לחברה 742.2 מיליון דולרים, ירידה של 12.88% לעומת 851.96 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד; לעומת זאת, ההכנסות ממכירת שירותים ותמיכה טכנית גדלו ל-38.48 מיליון דולרים – 14.46% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה בהכנסות באה לידי ביטוי גם ברווח התפעולי, שירד ב-24.51%, ל-207.92 מיליון דולרים, לעומת 275.43 מיליון דולרים בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי השולי ברבעון המדווח עמד על 26.44%, זאת לעומת 30.93% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
במהלך הרבעון המדווח פחתו ההוצאות התפעוליות ל-501.12 מיליון דולרים, ירידה של 5.9% לעומת 532.54 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. כל סעיפי ההוצאות התפעוליות פחתו, להוציא את ההוצאה על שינוי מבני של החברה, שעלתה ל-12.27 מיליון דולרים, גידול חד של 757.44% לעומת 1.43 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. כמו כן, ההוצאה על מחקר ופיתוח ברבעון המדווח פחתה ב-11.02%, ל-149.92 מיליון דולרים; הוצאות המכירה והשיווק פחתו ב-4.99%, ל-249.91 מיליון דולרים, וההוצאות הניהוליות פחתו ב-10.71% ל-74.05 מיליון דולרים.
החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 1.15 מיליארד דולרים, לעומת 886.45 מיליון דולרים בסוף הרבעון הראשון של 2008.
שנטאנו נראיין, נשיא ומנכ"ל החברה, היה מרוצה למרות התוצאות הסולידיות, ואמר, כי "בתקופה קשה זו הצלחנו להקטין את ההוצאות ולמתן את הירידה בשולי הרווח. יש לנו סיבה טובה להניח שגורמי השוק שמשפיעים על הביצועים העסקיים שלנו איתנים, ואנחנו נתמקד בהמשך קידום המכירות שלנו ובפיתוח שירותים ומוצרים חדשניים".
תגובות
(0)