סימנטק תטמיע מערכת גיבוי ומניעת כפילות בשירותי בריאות כללית; ההיקף: מאות אלפי שקלים

עד סוף השנה יוטמע הפתרון ב-700 מרפאות של הכללית ● דורון יצחקי, CTO הכללית: "תהליך הגיבוי עובר מהיותו מקומי, במרפאות, לתהליך כלל-ארגוני, שמאפשר בקרה מרכזית של התהליך. בשל הטמעת המערכת, אנו יכולים לחסוך בכוח-אדם, שעד כה ביצע תהליך גיבוי בכל מרפאה בנפרד"

שירותי בריאות כללית הודיעו אתמול (ד') על הטמעת מערכת גיבוי ומניעת כפילות של סימנטק במרפאות הקופה. המערכת, שהטמעתה תבוצע על ידי חברת א.מ.ת. מיחשוב, תכלול פתרון Veritas NetBackup PurDisk. פתרון זה מספק טכנולוגיה לביטול כפילות, דה-דופליקציה, של נתונים וטכנולוגיית גיבוי, ומשפר את תהליכי הגיבוי ואת יכולות ההתאוששות במקרה של אובדן או הרס מידע. המערכת מבוססת על טכנולוגיה המצמצמת את שטח הדיסק הדרוש לגיבוי ומאפשרת ניצול יעיל יותר של רוחב הפס הקיים בין אתר הגיבוי המרוחק למרכז הנתונים המרכזי. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

הפרויקט החל לפני כמה שבועות. עד כה הוטמע הפתרון ב-180 ממרפאות שירותי בריאות כללית ועד סוף 2009, המועד שבו צפוי הפרויקט להסתיים, עתידות יותר מ-700 ממרפאות הקופה לעבור לשימוש בפתרון זה.

בעבר, כל השרתים המקומיים במרפאות הכללית פעלו בסביבת נובל, עם מערכת גיבוי מקומית המבוססת על גיבוי לקלטות. המצב יצר כמה בעיות: חוסר שליטה מרכזית על תהליך ביצוע הגיבוי, פגיעה באמינות הקלטות בשל תנאי אחסונן, זמן גיבוי ושחזור קלטות ארוך וצורך בשינוע פיזי של הקלטות במקרה של גיבוי מחוץ למתחם המרפאות. ב-2008 הוחלט לשדרג את כל השרתים במרפאות הכללית, ולהעבירם לסביבת הפעלה חדשה. הפרויקט הנוכחי הוא חלק מאותו שדרוג, הכולל, בין השאר, גם שיפור במערך הגיבויים במרפאות ומעבר לתצורת גיבוי מרכזית מעל רשת ה-WAN.

"בזכות הטמעת המערכת, אנחנו יכולים לחסוך בכוח אדם"

דורון יצחקי, CTO בשירותי בריאות כללית, אמר: "הפרויקט מהווה שינוי תפיסתי בכל נושא הגיבויים במאות המרפאות של הכללית". לדבריו, "תהליך הגיבוי עובר מהיותו מקומי, במרפאות, לתהליך כלל-ארגוני, אשר מאפשר בקרה מרכזית עליו".

הוא הוסיף, כי "בזכות הטמעת המערכת, אנחנו יכולים לחסוך בכוח אדם, משום שלא יהיה עוד צורך לבצע תהליך גיבוי בכל מרפאה בנפרד ולשנע את קלטות הגיבוי אל מחוץ למרפאות. כמו כן, אנו מקצרים את חלון זמן הגיבוי וחוסכים בעלויות רכש של כונני קלטות וקלטות למרפאות".

רונית קידר, מנהלת מכירות לתחום הטלקום בסימנטק ישראל, אמרה, כי "הטמעת המערכת הביאה ותביא לשיפור משמעותי ביכולת השליטה המרכזית והבקרה על כל תהליכי הגיבוי במרפאות הכללית. זאת, בנוסף להעלאה באמינות ובזמינות של מדיית הגיבוי, לצד חסכון בהיקפי המידע המאוחסן לגיבוי. תועלת נוספת היא שבשל גיבוי נתונים יעיל מחוץ למרפאה, ניתן יהיה לשחזר את המידע במהירות במקרה של אסון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים