האוצר פרסם בקשה לקבלת מידע לקראת מכרז להנפקת תלושי שכר לעובדי המדינה והרשויות המקומיות

הבקשה, RFI, מהווה שלב מקדים, לקראת פרסום המכרז במאי הקרוב ● ההיקף הכספי המוערך של הנפקת התלושים הוא 45 מיליון שקלים ● בין החברות המתמודדות נמצאות מלם, הזכיינית הנוכחית, חילן, החברה לאוטומציה וסינאל מלל ● גורמים בענף טענו שפרסום ה-RFI מיותר לחלוטין ואין בו צורך

העדר מכרז להפקת תלוש השכר לעובדי המדינה - במוקד ה-"תחקיר" של קול ישראל

באיחור של יותר מ-15 שנים פרסם משרד האוצר בקשה לקבלת מידע (RFI) לקראת פרסום המכרז להנפקת תלושי השכר של 220 אלף עובדי המדינה ו-40 אלף עובדי הרשויות מקומיות. על פי מקורות בענף, הכוונה היא לפרסם מכרז רשמי במאי הקרוב. החברות שענו לבקשת המידע הן מלם-שכר, הזכיינית הנוכחית, חילן, שזכתה במכרז קודם שבוטל, וכן שתי שחקניות חדשות: החברה לאוטומציה, שפועלת בשוק המוניציפלי, וסינאל מלל, שלא התמודדה בסיבובים הקודמים.

במסגרת זו, פנה משרד האוצר לקבלת מידע מחברות שחושבות שהן מסוגלות לנהל ולהפיק את תלושי השכר של עובדי המדינה והרשויות המקומיות במתכונת של לשכת שירות. בין התנאים הנדרשים: ניסיון של שלוש שנים לפחות והיקף עבודה של הפקת תלושים ללפחות 14 אלף עובדים. כמו כן, נדרשות החברות לפרט במדויק כיצד הן מתכוונות לבצע את המשימה אם תידרשנה לעשות פעולות הגירה מהמערכות הקיימות של מלם שכר למערכות אחרות.

יצוין, כי תלושי השכר בשירות הציבורי הם מהמורכבים ביותר, והמפעילים אותם נדרשים לטפל בחוקים רבים, הסכמי שכר, פנסיה והסדרים רבים נוספים הנהוגים בשירות המדינה. במידה שייבחר במכרז ספק אחר, שאינו מלם-שכר, כותבי הבקשה שואפים לבצע העברה חלקה ככל האפשר בין המערכות.

גורמים בענף הביעו תמיהה מדוע הממשלה הייתה צריכה לבצע הליך RFI למכרז שכל פרטיו ידועים וברורים מראש. לטענתם מדובר בהליך מיותר, שנועד לדחות שוב ושוב את פרסום המכרז. בקשות RFI מקובלות כאשר רוצים לצאת למכרזים או פרויקטים חדשים שאין עליהם מידע מסיבה כלשהי. אותם גורמים אף ציינו, כי הסעיף היחיד החריג ב-RFI שלא היה ידוע עד כה הוא סעיף 22.7, שדורש מהחברה שתזכה הוכחת יכולת לנתח דיווחי נוכחות של אחיות בתי החולים. איסוף שעוני הנוכחות בבתי החולים נעשה על ידי בתי החולים באמצעות זכיינים פרטיים, ורק המידע שמופק ממנו שייך לנושא המכרז, שכרגע מופעל על ידי מלם.

המכרז הראשון להפקת תלושי שכר לעובדי המדינה נערך ב-1993, אולם הוא נכשל. במכרז שנערך שנתיים לאחר מכן זכתה חילן, אולם מסיבות שונות – המכרז בוטל. החברה קיבלה פיצוי בגין כך ומלם התבקשה להמשיך בהפקת התלושים, בהנחה שבבוא הזמן ייערך מכרז חדש. ב-2007, בעקבות ביקורת ציבורית ואיומים לפנות לבג"ץ, האריך החשב הכללי את תוקף המכרז עד סוף 2010, כדי לאפשר למלם להמשיך ולספק את השירותים למדינה. כאמור, בניגוד להתחייבותו, משרד האוצר לא נערך בזמן למכרז – ודחה אותו למאי 2011.

גורמים בענף המתחרים במלם ומעוניינים במכרז טענו בעבר, כי מכרז חדש עשוי לחסוך למדינה עשרות אחוזים בעלות הפקת התלוש, שעומדת כיום בין 10 ל-15 שקלים לאחד.

יצוין, כי ביוני 2007 יצא משרד החינוך במכרז עצמאי להפקת תלושי שכר למורים, ועל פי מסמכים שהגיעו בעבר לידי אנשים ומחשבים, הגיעו לוועדת המכרזים הצעות להפקת תלושים בעלות של בין ארבעה לשמונה שקלים לתלוש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי תורן

    כדאי לבדוק לפני שמפרסמים כתבה עם פרטים לא נכונים. לא כל החברות המוזכרות בכתבה הגישו מענה ל RFI לעומת זאת "יוניק תעשיות תוכנה" שלא מופיע בכתבה שלך הגישה מענה ל RFI. אודה לפרסום הבהרה לכתבה. בנוסף, אם מזכירים את המכרז של תלושי השכר של המורים אפשר לציין "שיוניק תעשיות תוכנה" זכתה במכרז של משרד החינוך ומספקת את תלושי השכר למורים זאת השנה השניה.

אירועים קרובים